Ondertiteling

Satviewer schreef op 01.06.2025 om 18:33 uur

Hallo,

Ik gebruik zowel Video Deluxe 2023 Premium als de Pro-X14 versie.

Omdat het geluid van de priester in een trouwmis niet zo goed verstaanbaar is, zou ik deze beelden willen ondertitelen.

Nu kan je inderdaad een tekstvak aanmaken en daarin één of twee lijnen tekst zetten en dit dan terug sluiten en de volgende tekstvakken aanmaken met de overeenkomende teksten. Technisch is dit mogelijk, maar vrij omslachtig.

Is er een mogelijkheid om vertrekkend van een lange doorlopende tekst met de diverse ondertitelingen daar op één of andere manier de juiste regels uit te halen en op de juiste momenten te laten verschijnen?

Bedankt voor jullie reply, Frank.

Reacties

Satviewer schreef op 01.06.2025 om 20:04 uur

Ik heb intussen zopas de VDL2025 gekocht. Deze zou met AI automatische ondertiteling kunnen genereren. Misschien is dit een praktische oplossing maar moet dit uiteraard nog uitzoeken.

Bol schreef op 01.06.2025 om 23:17 uur

Hallo Frank,

U kunt inderdaad met AI Spraak naar Tekst een ondertiteling maken.

Zie deze tekst: AI Speech-to-Text

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2025, 23:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Satviewer schreef op 02.06.2025 om 08:28 uur

Dag Rob,

Bedankt voor de info, zodra alles een beetje is geïnstalleerd ga ik dit eens uit proberen.

Tnx, Frank