Ik ben overgestapt om meer stabiliteit in de overgangen te krijgen, valt tegen. Bovendien kan ik nergens zien welke effecten ik heb toegepast en welke overgangen. Graag hulp Karin
Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.
U schrijft: "Ik ben overgestapt om meer stabiliteit in de overgangen te krijgen, valt tegen", kunt u dit nader omschrijven.
Via het previewvenster kunt u gelijk zien, welke effecten u toegepast.
In de mediapool, wordt met een rode stip aangegeven, welke overgangen u gebruikt.
Als u met de muis op één overgang gaat staan en klikt op de linkermuisknop, wordt er een pop-up geopend en kunt u zien welke overgang u hebt toegepast.
Hallo Scorpio and Rob. Many thanks for your reply. Ik experimenteer een paar weken met Magix, ben niet onbekend met video samenstellen in movavi. Maak videos met beeldcollages en muziek. De overgangen die ik bedoel zijn degenen waar bv er een schuiven ontstaat, dan gaat het niet glijdend. , er zijn denk ik te weinig tussenstops. Verder heb ik een vraag aan Rob. Het previewvenster heb ik gezien, moet ik daarvoor alle submenus in effecten openen om te zien wat ik heb toegepast? Dat belet je creatieve flow nml enorm. Ben jullie erg dankbaar mij op weg te helpen. Trouwens ik maak met beide programmas videos dus ik zie niet zo in wat er echt verschillend is ( onnozel halsje)
Om de overgangen vloeiender te laten verlopen, probeer dan eens het volgende: "Activeer het bliksemschichtje (blauw) en zet een vinkje bij framerate reduceren". Dit heeft geen invloed op het eindresultaat.
Het klopt, dat alle effecten, die u gebruikt in uw project direct zichtbaar zijn in het previewvenster. U hoeft niet alle submenu's in effecten te openen om te zien wat voor effect(en) u hebt toegepast. U kunt dit zien op het filmfragment.
Hallo Bol, ben nog aan het experimenteren maar gaat beter, veel dank voor de aangedragen tips, heb ik wat aan.
Michael schreef dat movavi en Magix geheel verschillend zijn, ik zie dat niet zo. Waarin liggen de verschillen svp Ben erg blij met jullie hulp groet Karin
Het doet mij deugd om te lezen, dat wij u na de gegeven tips verder hebben kunnen helpen. VDL 2020 en Movavi zijn inderdaad twee filmprogramma's, maar wat nu exact de verschillen zijn, daar moet ik u helaas het antwoord op schuldig blijven, omdat ik Movavi nog nooit getest heb.
Mocht u nog andere vragen hebben, laat het ons weten,
Hallo Bol en Scorpio. Ben jullie nog steeds dankbaar voor mij op weg te helpen, het gaat nu veel beter. Weten jullie nog een oplossing voor het volgende probleem: na een overgang komt het volgende beeld soms met een klein( kan zeer klein zijn ) schokje terug , dit kan zeer storend zijn met de begeleidende muziek. Als jullie iets weten graag groetjes Karin
Is Uw probleem ook als het project is geëxporteerd naar dvd (image files)of op externe harde schijf.
De kracht van MAGIX is dat veel on effen heden met berekenen (als er een mixdown word gemaakt )het eind resultaat wel goed is als het brandprogramma van MAGIX wordt gebruikt.
U schrijft: "Na een overgang komt het volgende beeld soms met een klein (kan zeer klein zijn) schokje terug, dit kan zeer storend zijn met de begeleidende muziek". Ik ga ervanuit dat u deze schokjes tijdens het afspelen op de tijdlijn van VDL 2020 voordoet. Als dat klopt, kunt zoals ik al eerder heb aangeven het bliksemschichtje activeren. Maar dan ook de Resolutie reduceren aanvinken. Dit heeft geen invloed op het eindresultaat.
U zou ook eens preview-rendering starten.... (sneltoetsen Ctrl+R) kunnen proberen.
Hallo Bol en Scorpio, ik ploeter rustig door, blijf problemen houden met onrustige overgangen , ook na over zetten in MP4, stuur een vb dank voor evt feed back
Als ik u MP4 filmpje bekijkt zie ik niets vreemds. Maar dat op de tijdlijn de overgangen niet altijd soepel verloopt, dat kan door verschillende factoren veroorzaakt worden. Denk hierbij aan een niet al te krachtige processor CPU of een matige videokaart. Kunt aangeven wat de specificatie is van uw PC / Laptop is. Ook wordt Video Deluxe steeds krachtiger en die vraagt ook om een krachtiger PC / Laptop
Hallo Bol en Scorpio, dank voor de snelle reactie, Nu antwoordt haar echtgenoot die wat meer technisch is:
Laptop HP Omen game machine, I 7 processor 9de generatie, aankoop januari 2020. NVidea kaart, beeld herhaling 144 Hz. Dus een heel zware machine. Het schokken treedt op bij enkele overgangen. Volgens mij technisch bezien: te weinig beeldjes per tijdseenheid.
Met hartelijke groet, namens Karin en haar echtgenoot Arthur
Aan uw configuratie kan het niet liggen. Zelf heb ik het ook, dat sommige overgangen niet soepel verloopt op mijn krachtige Intel i9-9900 3,6GHz
Maar goed ik kan er mee leven. Maar u schrijft, dat u ook onrustige overgangen heeft, nadat u het als een MP4 bestand geconverteerd hebt. Daar heb ik geen last van.