Reacties

Bol schreef op 29.09.2020 om 00:07 uur

Hallo TFF,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Volgens mij is de hardversnelling die aanstaat bij u juist het probleem. Misschien is dit voor u de oplossing voor uw mp4 bestanden. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/update-naar-20-0-1-65--1252294/

Waarom MOV / WMV bestanden wel beeld maar geen geluid geven, daar heb ik op dit moment (nog) geen antwoord op. Als ik dit heb, laat ik dit u weten.

Succes,
Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.09.2020, 00:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

TFF schreef op 29.09.2020 om 12:48 uur

Dag Rob,

Veel dank voor je snelle antwoord! Het mp4-probleem is opgelost met het verwijderen van het vinkje. Is het eigenlijk belangrijk dat dit is aangevinkt (omdat het standaard aanstaat)?

Als je een antwoord vindt op de andere vraag, hoor ik dat graag.

Fijne dag en groet,

Ted

TFF schreef op 03.10.2020 om 18:17 uur

Dag Rob,

Andere antwoorden mocht ik inmiddels ontvangen. Hartelijk dank voor al je hulp! Het is duidelijk dat je veel kennis hebt van VDL. 💪

Groet,
Ted

Bol schreef op 03.10.2020 om 18:57 uur

Hallo Ted,

Allereerst wil ik u bedanken voor het vertrouwen, dat u in mij hebt gesteld.

Omdat andere forumleden hier ook wat aan zouden kunnen hebben, zet ik de gevonden oplossing, die ik u via een persoonlijk bericht heb geven ook nog maar even op het forum.

Na veel zoekwerk, heb ik uw probleem kunnen reproduceren. Ik zie wel, dat u automatisch Proxy-bestanden laat aanmaken. Deze moet u uitzetten en niet meer gebruiken, omdat deze het geluid uitzet, als u direct een filmpje laat afspelen in het previewscherm. Het klopt, dat als u een MOV / MP4 bestand voor de eerst afspeelt in het preview het geluid wel hoorbaar is, maar als u dezelfde bestanden eerst op de tijdlijn zet, dan wordt er een proxybestanden aangemaakt en als u deze dan wederom in het preview afspeelt, dan is geen geluid hoorbaar. Dit geld ook voor een WMV bestand.

Hoe op te lossen

• start VDL 2021 op
  • klik op "E"
  • haal het vinkje weg bij automatisch Proxybestanden maken 
  • sluit VDL
  • ga naar de map waar de proxybestanden worden opgeslagen
  • verwijder alles waar Proxy bij staat
  • Start VDL en probeer het nog eens.
  • Voor WMV bestanden zie geen Proxybestanden, deze worden waarschijnlijk geïntegreerd in het bestand zelf. Dus je moet dan de altijd het originele bestand gebruiken.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-