Programma "Foto's op CD&DVD 9". Na branden van DVD, verschijnen wel de foto's doch zonder de overgangen/effecten en muziek

JWKonig schreef op 15.08.2010 om 21:31 uur

Ik heb dit programma sinds ongeveer mei '10 en meerdere malen met succes van dit programma gebruik gemaakt. Dus een mooie DVD met perfecte overgangen etc. en muziek. Nu lukt het mij niet om een DVD te branden. Ik heb nu weder een "film" klaar staan om te branden. Het brandproces verloopt m.i. goed doch het resultaat dus niet. Alles foto's en de begintune zijn gebrand doch daarna houdt het op, geen muziek e.d. meer. Ik dacht even dat het lag aan de lengte van de "film" en heb daarom ingekort en inderdaad verschijnt er in de onderste balk nu niet meer in rood het aantal GB, ik zit nu op 4,37 GB en het lijkt erop dat maximum 4,38. Doch ook nu weer het gewenste succes

Reacties

RiViS schreef op 15.08.2010 om 21:39 uur

Hallo,

Heb je de laatste keer wel gekozen voor: "alles encoderen" (= alles opnieuw uitrekenen)? Anders gebrukit het programma de oude files en daar waren blijkbaar de overgangen weggelaten.

Als je film (iets) te lang wordt voor de dvd dan kun je het aantal GB's ook wat verkleinen door in de branddialoog een wat lagere bitrate in te stellen, dat gaat via Encoder-instellingen. Als dat niet al te veel hoeft te zijn, dan zul je weinig tot niets aan de kwaliteit merken.

groet,

Rijk

RiViS schreef op 21.08.2010 om 13:25 uur

Het zou kunnen dat er (onbedoeld) iets staat op de door jou aangegeven 1h:31 etc.  Als je op het pictogram met de 4 pijltjes klikt (rechts boven de tijdlijn) dan wordt de weergave geoptimaliseerd, d.w.z. dat de hele film precies op de zichtbare tijdlijn staat. Dat zou dan 39 minuten moeten zijn. Is het (veel) meer dan staat er achter nog iets, wat je beter weg kunt halen. Even inzoomen op het uiteinde, dan zie je wellicht iets staan. Selecteer het en druk op Delete.

groet,

Rijk