Programma herkend mijn Sony handycam niet

jenroverman2 schreef op 12.06.2020 om 21:36 uur

Ik werk met video de luxe 2016 plus. Heb nu van mij zwager een handy cam camcorder gekregen type DCR-TRV24E met de vraag of ik de bandjes over wil zetten naar de PC. Maar het programma herkend de camcorder niet. Heb het al op diverse manieren geprobeerd maar helaas. Ik werk met Windows 10 Pro met een i5 processor. Heb de handleiding van de camera nauwlettend gevolgd maar niets. Ik gebruik ook de magix videograbber 3.0. Geprobeerd via USB kabel rechtstreeks maar ook met de video kabel maar geen herkenning. Ik weet niet wat ik fout doe. Wie heeft een suggestie voor mij?

Groeten Joop

Reacties

mi-bo schreef op 12.06.2020 om 22:47 uur

@jenroverman2

Beste.

De Usb omzetter zal niet werken onder Windows 10 (reden geen drivers voor Windows 10).

Wat U kunt doen is een usb omzetter te kopen die onder Windows 10 werkt en dan kunt U wel de dierbare beelden van Uw zwager digitaliseren en op dvd of externe harde schijf zetten.

M.vr.Gr

Michael

jenroverman2 schreef op 12.06.2020 om 22:51 uur

Hallo Mi-bo

Waarom wekt hij dan wel met aansluiting op een videorecorder onder windows 10? Gelukkig heb ik nog een andere omzetter ga die dus eens proberen.

Bedankt alvast

M.vr.Gr.

Joop

mi-bo schreef op 12.06.2020 om 23:37 uur

@jenroverman2

Beste Joop,

even op Google gekeken. U kunt met een I.Link- verbinding (IEEE1394 ) kabel verbinding maken via rode knop onder preview scherm Dv camera aan klikken en kan er direct vanuit de camera worden opgenomen naar de Pc ( wel in de camera aangeven dat hij contact moet maken met Pc

M.vr.Gr

Michael