Reacties

bobbiaan schreef op 06.10.2010 om 23:28 uur

Beste.........,

Het formaat filmpjes die door de camera worden vastgelegd vereisen een stevige PC. De laptop videokaart en de snelheid van de HD, zullen te kort schieten om dit te bewerken.

Mvg

Bobbiaan

Battaille schreef op 07.10.2010 om 14:25 uur

Beste Bobbiaan,

Bedankt voor je snelle reaktie, ja ik heb helemaal geen kennis van computers, hierbij geef ik u de gegevens die op mijn laptop  staan, zo kan jij oordelen of die "stevig" genoeg is???

Aspire 7740G,  intel Core  i5processor 430M (2.26 GHz 3MB L3 cache)

ATI Mobility Radeon HD 5470 Up to 2234 MB HyperMemory, 17.3" HD+LCD

4 GB Memory, 640 GB HDD,  DVD super multi Di drive

Bedankt als je me nog eens van antwoord geeft.

MVG MJeanne

bobbiaan schreef op 07.10.2010 om 23:41 uur

Beste MJ,

Op deze site antwoorden hobbyisten ( en hopenlijk zitten daar ook techneuten bij)  op vragen om elkaar verder te helpen. Ik ben aardig op de hoogte, maar met de grote hoeveelheid aan confugiraties van computers, durf ik dat niet te beantwoorden. In het programma kan je een z.g. "systeemcheck" laten plaatsvinden en die wordt dan opgestuurd naar de technische ondersteuning van Magix. Laat dat gebeuren.

Mvg

Bobbiaan

Battaille schreef op 14.10.2010 om 08:56 uur

Beste mensen,

Ik wil jullie laten weten dat ik door het lezen van jullie site en de site van het seniorennet overgegaan ben tot het

converteren van mijn quick filmpjes, ik heb dus een converter gedownload ,AVS Videoconverter, het lijkt dus op deze manier te lukken om mijn quickfilmpjes in mijn programma Magix te brengen zonder dat het programma na enkele filmpjes "tilt" slaat.

Het enige wat ik nog van jullie zou willen weten dat is : NAAR WELKE EXTENSIE  moet ik deze filmpjes converteren, want daar had ik veeeeeeel keuze, ik heb het nu gedaan in MPEG1, maar het kon ook in MPeg2 en in nog vele andere extensies !!! weet iemand wat daar de beste keuze is ?? om de beste kwaliteit te behouden van deze quicktime filmpjes.

MVG Mjeanne

Hartelijk bedank!