Safe Area Roland-vanOs schreef op 30.08.2025 om 14:35 uur Paar vragen: * Is het mogelijk om tijdens het monteren een "Safe Area" op mijn preview-scherm te krijgen?* En is het mogelijk om een ScreenShot/Snapshot van de preview-scherm te maken?Ik gebruik: MAGIX Video deluxe 2026 Plus. Terug naar de post
Reacties Bol schreef op 30.08.2025 om 14:52 uur @Roland-vanOs Hallo Roland, ...Is het mogelijk om tijdens het monteren een "Safe Area" op mijn preview-scherm te krijgen?... Wat bedoelt u Exact met "Safe Area" en wat is hiervan de bedoeling? Als u dit bedoelt, zie afbeelding dan is dit mogelijk. Ga naar: Effecten / Effecteninstellingen film... (Ctrl+Shift+H) Klik op het tabblad TV-beeld zet een vinkje bij: TV-weergave-gedeelte op previewmonitor invoegen Hier kunt diverse instellingen instellen ..Is het mogelijk om een Screen Shot / Snapshot van de preview-scherm te maken?... Ja, dat is mogelijk. Zelf gebruik van het knipprogramma van Windows 11. U kunt hiermee afbeeldingen en zelfs een schermopnames mee maken. Zie: Het knipprogramma gebruiken om schermopnamen vast te leggen - Microsoft Ondersteuning Met vriendelijke groeten, Rob (forum moderator) Roland-vanOs schreef op 30.08.2025 om 20:49 uur Dit was het dus wat ik zocht ... 👍... safe area Bol schreef op 30.08.2025 om 21:38 uur @Roland-vanOs Hallo Roland, Het doet mij deugd om te lezen, dat ik uw probleem goed heb kunnen inschatten en daarmee u verder heb kunnen helpen. Bedankt 👍 voor uw feedback. Natuurlijk, ben ik nog wel benieuwd of het knipprogramma ook aan uw wensen voldoet. Met vriendelijke groeten, Rob (forum moderator) 1