Splitsen video-audio

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 13:01 uur

Video de Luxe Plus, 2020. Lenovo laptop, Core i7, 2,6 GHz, 16 GB Ram, 64 bits. Ik ben een vakantiefilm aan het maken. Meerdere video opnames (Sony camera) en nu probeer ik in de tijdlijn-modus het video en audiokanaal in 2 sporen te verdelen. Rechter muisknop, dan rolmenu- audiofuncties en dan video/audio op aparte sporen. Ik zou dit voor alle geïmporteerde bestanden ineens willen doen. Echter het programma splitst alleen in 2 sporen op het bestand waarop ik de muisknop heb gezet en de rest blijft zoals het is, dus enkelspoors. Ik hoef dit toch niet op elk onderdeel van de film apart te doen? Ben benieuwd wat ik niet goed doe. mvg, Paul

Reacties

mi-bo schreef op 01.04.2020 om 13:31 uur

@p.morssinkhof

Beste P.

U heeft het gehele project op de tijdlijn staan

met Crtl + A word alles geactiveerd, dan klikken op rechts van de muis,

dan optie Crtl + H en Uw vraag is beantwoord,

Sc6

Michael

Bol schreef op 01.04.2020 om 14:03 uur

Hallo Paul,

Een aanvulling op bovenstaand correcte antwoord.

Als u wenst, dat dit gelijk bij het importeren gebeurd, doe dan het volgende:

1. nadat u VDL hebt opgestart, druk op "Y" (programma-instellingen)
  2. klik op het tabblad "Video/audio"
  3. haal het vinkje weg bij: "Video/audio op één spoor"
  4. ook zou u de Golfvorm bij import aan kunnen vinken, zodat deze automatisch word aangemaakt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 14:12 uur

Heren, hartelijk dank voor de volledige oplossing :-)