systeem is zeer traag

fernand-v schreef op 08.05.2020 om 15:21 uur

Ik werk aan een vakantiefilm, maar alles is zeer traag. Het is wel een film met 2200 fragmenten en duurt 2uur 41 minuten. Mijn vraag is of de grootte van de film de oorzaak is van de trage verwerking en dus dit té groot is voor Magix of mijn PC (ram 16Gb, core i7-6700HQ 2,60 GHz). Kan iemand me zeggen wat de oorzaak is aub? Graag een  antwoordje  (ter info mijn vorig probleem werd zeer goed beantwoord). Ik gebruik Magix Video DeLuxe Plus 2016.

Bedankt alvast voor de hulp

Fernand Velghe (fernandvelghe@live.be)

Reacties

mi-bo schreef op 09.05.2020 om 10:40 uur

@fernand-v

Beste Fernando.

Gezien het een vakantie film is,waarom maak U er geen thema's van alles is toch niet in een dag gefilmt.

bv elke dag een nieuw project.

Als het totaal klaar is en er bv mp4 projecten van zijn gemaakt kan het later als een project bv op een dual-layer worden gebrand of geëxporteerd worden op een externe harde schijf.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator)

fernand-v schreef op 09.05.2020 om 10:51 uur

Geachte,

Ik kan van de film 2 deel-filmen maken want het was een reis door Thailand en Cambodja. Dus een film Thailand en een film Cambodja. Als de 2 dan volledig afgewerkt zijn (tot en met de ondertitels) kan ik dan er terug 1 film van maken door de tweede achter de eerste te copiëren ?

Ter info ik had Magix eind 2016 gekocht en ben nu eindelijk begonnen met bewerking van al mijn filmen tot het jaar 2009 terug, dus nog veel werk hé. Ik vind de handleiding van Magix zeer beperkt maar vind nergens meer info of uitgebreide handleidingen of uitgebreide cursus.

Maar mijn probleem met die lange film is dus waarschijnlijk de ouderdom en capaciteit van mijn laptop?

Met vriendelijke groeten,

Fernand

mi-bo schreef op 09.05.2020 om 11:14 uur

@fernand-v

Beste Fernand,

" kan ik dan er terug 1 film van maken door de tweede achter de eerste te kopiëren ?"

Ja dit is mogelijk zie hier heeft U 2 projecten naast elkaar staan, Thailand & Cambodja.

Als alles goed is, kan met Ctrl+ C en Ctrl+ V of bij Thailand of Cambodja gezet worden.

"Maar mijn probleem met die lange film is dus waarschijnlijk de ouderdom en capaciteit van mijn laptop?"

even een kopje koffie extra drinken net zoals jaren geleden, en het eind resultaat is goed, en dat is belangrijk.

kijk eens naar https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-monteer-ik-in-magix-video-deluxe--1179916/

en

neem eens een kijkje op http://www.mi-bo.magix.net/album/ hier staan zeer veel tips

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael ( Moderator )

Bol schreef op 09.05.2020 om 23:10 uur

Hallo Fernand,

Er zijn verschillende factoren op te noemen, waarom uw systeem traag werkt.

1. een vervuilde PC; Ik schoon regelmatig mijn PC op met CCleaner https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download?upgrade
  2. activeer het bliksemschichtje (blauw) en zet een vinkje bij "Resolutie reduceren" en "Framerate reduceren" . Hierdoor werkt alles soepeler, maar hebt geen invloed op het uiteindelijke eindresultaat.

Dan heb ik nog een vraag aan u. Brand u het project van twee films op één DVD of Blu-Ray? Als u het project exporteert als bv. MP4, dan kunt u het beste twee projecten aanmaken: Thailand en Cambodja. Want als u een project met 2 films exporteert, zal er altijd twee MP4 bestanden worden gemaakt.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

fernand-v schreef op 11.05.2020 om 10:24 uur

Geachte,

2-wekelijks doe ik een clean up van mijn laptop (op het moment dat ik een back-up neem).

Ik heb intussen het advies gevolgd van Michael (mi-bo) en van mijn film 2 sub-filmen gemaakt : een van Thailand en een van Cambodja. Nu gaat de verwerking weer snel (vb lettertype kiezen, een functie selecteren, ..)

Ik brand nog geen filmen op Blu-Ray, dit is nog toekomst ....

Groeten,

Fernand

mi-bo schreef op 11.05.2020 om 10:33 uur

@fernand-v

Beste Fernand.

Dit is een positief bericht, te lezen dat een gegeven antwoord op het Forum voor U de juiste oplossing is.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 11.05.2020 om 10:34 uur

Hallo Fernand,

Fijn om te lezen, dat de verwerking weer snel is geworden door het verkregen advies van Mi-Bo.

Heel veel succes 👍👍👍

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-