Update van VDL 2016 plus naar VDL 2020 PLUS en oude projecten

EdwinR schreef op 01.06.2020 om 19:26 uur

In mijn mail zie ik regelmatig een update aanbieding naar een nieuwere versie van Video deluxe. Momenteel gebruik ik Video deluxe 2016 Plus versie en die bevalt mij op zich prima alleen zie ik dat in de nieuwste versie Video deluxe 2020 Plus dat de beeldstabilisatie sterk verbeterd is. Ik gebruik voor filmen tot nu toe een GoPro 4 Silver (zonder beeldstabilisatie) en verbeteren van schokkerig beeld is voor mij een reden om te upgraden. Nu vraag ik mij af of ik oude projecten (.MVP bestanden) in Video deluxe 2020 Plus kan afronden. Of moet ik een project van voren af aan opnieuw beginnen?

En hoe werkt upgraden? Oude versie verwijderen en nieuwe installeren of gewoon installatie over oude heenzetten?

Reacties

mi-bo schreef op 01.06.2020 om 20:27 uur

@EdwinR

Beste Erwin.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

U heeft zelf 2 keuzes of een nieuw pakket kopen voor € 99.99 met een nieuwe serienummer dan kunt U alle 2 de programma's apart blijven gebruiken.

Of U maakt gebruik van de aanbieding voor € 59.99 en dan wordt bestaande serienummer gebruikt voor de upgrade en kunt U versie 2016 niet meer gebruiken .

Dit is een belangrijke keuze die U wel in gedachten moet houden voordat U een beslissing neemt.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator)

EdwinR schreef op 01.06.2020 om 20:50 uur

Na vier jaar nu pas op het forum :-)

Ik zat inderdaad aan optie van aanbieding te denken maar ik had niet gedacht aan de mogelijkheid om de 2 programma's naast elkaar te gebruiken. Maar is het nodig om dit te doen? Of kan ik oude projecten ook in de nieuwe gebruiken?

mi-bo schreef op 01.06.2020 om 22:12 uur

@EdwinR

Beste Erwin

Gefeliciteerd dat U al de jaren zonder problemen (vragen ) heeft gewerkt met het mooie MAGIX product.

Wat betreft mvp bestanden als U die samen met het totale project in een map heeft opgeslagen kunt U in MAGIX vdl 2020 Plus er gewoon verder mee werken.

Gezien U zonder problemen met MAGIX vdl 2016 plus zonder problemen werkt geeft geen garantie dat dit ook met MAGIX vdl 2020 Plus ook zo is.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 01.06.2020 om 23:17 uur

Hallo Erwin,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Er wordt, volgens mij, door Magix Duitsland nooit 100% garantie gegeven, dat VDL 2016 compatibel is met VDL 2020. Meestal zal het wel goed gaan, denk ik. Maar wat u zou kunnen overwegen is, om "VDL 2020 Premium Nieuwe aankoop" aan te schaffen voor de lage prijs van € 79,99 incl. Hitfilm Cinema en Prodad ReSpeedr.

zie: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/

U kunt dan VDL 2016 naast VDL 2020 op uw PC laten staan. U kunt dan in VDL 2016 of VDL 2020 werken. Alleen u kunt deze niet tegelijk opstarten.

zie voor versievergelijking: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/versievergelijking/#c1177762

Succes,

Rob (Forum Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2020, 23:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2020 om 07:49 uur

@EdwinR

Beste Edwin,

Terug komend op Uw vraag betreffende Uw GoPro 4 Silver,

misschien een optie, om hier eens naar te kijken,( er is ook een Free versie maar daarin werkt optie Stabilisatie niet )

https://www.magix.com/nl/video/fastcut-plus-edition/

is speciaal door MAGIX op de markt gebracht voor de GoPro camera ,

om er bij te hebben gezien Uw MAGIX vdl 2016 Plus naar tevredenheid werkt, en kunt U het in MAGIX vdl 2016 Plus verder bewerken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

EdwinR schreef op 03.06.2020 om 08:50 uur

Bedankt voor de hulp en het noemen van de mogelijkheden. Het heeft mij zeker geholpen. Uiteindelijk voor VDL 2020 Premium Nieuwe aankoop gegaan. De meeste compleet en minste risico dat onderhanden werk opnieuw gedaan moet worden. Die paar tientjes in verhouding tot het werk ... het blijft een afweging
Met de 2016 versie had ik wel wat probleempjes waar ik volgens mij een oplossing voor gevonden heb (betere instellingen) maar misschien niet helemaal optimaal. Maar als ik daar nog vragen over heb maak ik daar een apart draadje voor.

Bol schreef op 03.06.2020 om 09:23 uur

Hallo Edwin,

Het is altijd weer fijn om te lezen, dat wij, via dit forum, u verder hebben kunnen helpen. Mocht u nog andere vragen hebben, dan kunt u ze altijd stellen. Mochten wij het antwoord óók niet weten, dan zullen wij u doorverwijzen naar Magix Support.

Succes 👍👍👍

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.06.2020, 09:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

EdwinR schreef op 03.06.2020 om 22:10 uur

Ondertussen e.e.a. geïnstalleerd en oude projecten zijn in te laden. Dat valt weer reuze mee. En de stabilisatie werkt erg goed.

mi-bo schreef op 03.06.2020 om 23:11 uur

@EdwinR

Beste Edwin.

Dit is een positief bericht.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 04.06.2020 om 18:17 uur

Hallo Edwin,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u uw eerder gemaakte projecten in VDL 2016 zonder problemen zijn in te laden in VDL 2020. Ik wil u er nog op attent maken, dat u nu beschikt over twee stabilisatieprogramma's in VDL 2020.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2020, 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

EdwinR schreef op 07.06.2020 om 18:49 uur

Goede tip, die wist inderdaad niet. Beide gevonden. Bij de eerste die u noemt is mooi de verbetering te zien met vertical split screen.