VDL 2026 vastgelopen en niet meer aan de gang te krijgen

MagicMartin schreef op 09.08.2025 om 20:43 uur

Eerst gegevens over mijn nieuwe computer: processor Intel Core i7 - 12700F, videokaart Nvidia RTX 4070 Super, geheugen 2x16GB.

Ik heb een doorlopend abonnement VDL Premium 365.

Tijdens het invoeren van een lange aftiteling liep VDL vast. De volgende foutmelding:

Ik kan VDL niet afsluiten en gebruik Ctrl-alt-Delete - afmelden.

Bij opnieuw opstarten krijg ik het volgende scherm:

Daarin komt geen verandering, ook niet na uren wachten.

Ik heb vervolgens VDL 2026 verwijderd en daarna via Magix Service Center opnieuw geïnstalleerd. Na opening van het programma helaas opnieuw dezelfde schermbeelden.

Hoe krijg ik VDL weer gebruiksklaar?

Hartelijke groet, Martin

Reacties

MagicMartin schreef op 14.08.2025 om 20:47 uur

Ik heb nu de Cache-map verwijderd. Dat wilde ik ook doen met het 'videodeluxe.ini' bestand, maar dat zit niet in de betreffende map: zie schermbeeld.

Nog eens VDL 2026 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Als ik het wil openen krijg ik het blauwe openingsscherm, maar het doet niets en ik kan er niets mee, het programma zit vast. Ook op het scherm kan ik het niet wegklikken, dus ik moet weer afmelden via Ctrl-Alt-Delete.

Hartelijke groet, Martin

Bol schreef op 15.08.2025 om 11:39 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Allereerst dit. Ik zie dat bij u de bestandsextensie naam nog verborgen is, zodat u de wel eens een verkeerd bestand zou kunnen verwijderen. Zo maak je bestandsextensie namen zichtbaar.

Start VDL 2026 eens op Als administrator uitvoeren... Dit u zo: klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

MagicMartin schreef op 15.08.2025 om 12:26 uur

Nou, dat is een waardevolle tip over de nog verborgen bestandsextensie! Nu zie ik immers op de een na laatste regel dat er niet 'videodeluxe' staat, maar videodeluxe.ini. En door dat bestand te verwijdenen, de computer voor de zekerheid ook even af te sluiten en weer te openen, kan ik VDL2026 gelukkig weer openen. Daar ben ik heel blij mee natuurlijk.

De 2e tip (Start VDL 2026 eens op Als administrator uitvoeren) heb ik nu dus niet hoeven toepassen.

Bedankt voor de hulp!

Hartelijke groet, Martin

Bol schreef op 15.08.2025 om 12:48 uur

@MagicMartin

Hallo Martin,

Uw geüploade afbeelding gaf voor mij de doorslag. Als twee optie gaf ik u een andere mogelijkheid. Maar dat was voor u niet aan de orde. Het doet mij deugd om te lezen, dat u probleem uiteindelijk is opgelost door het correcte Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Bedankt👍 voor uw feedback.

Succes met het samenstellen van uw films,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-