Video Deluxe 2026 is verschrikkelijk traag op mijn nieuwe HP computer.

tonam schreef op 06.10.2025 om 12:11 uur

Nieuwe pc gekocht...HP Windows 11, ultra i7, 32 GB, Nvidia rtx5060. Nieuwe 4k monitor en update naar VDL2026. Het programma is vanwege traagheid nu volledig onwerkbaar. Nadat ik in de instellingen van VDL bij Apparaatopties 'import, verwerking en export' gewijzigd had naar CPU in plaats van rtx5060 was er een heel lichte verbetering te merken, maar het is echt niet te doen zo traag. Hoe is dit op te lossen want ik heb nu echt een groot probleem.

VDL user since 2006 with regular updates - Now VDL2023

Acer Aspire T3-715 - Windows 10 home 10.0 19044 - Intel Core i7 6700 CPU @ 3.40 Ghz - 16384 Mb RAM.

NVIDIA Geforce GTX 960 10169 Mb (VRAM 2007 Mb)

McAfee V 16.0 R49

Driver updates for Intel and Nvidia Geforce installed 29-10-2022

Reacties

Bol schreef op 06.10.2025 om 17:11 uur

@tonam

Hallo Ton,

Allereerst even dit. Als moderator heb ik uw afbeelding aangepast i.v.m. eventuele misbruik van deze ID codes. Ook zie onder uw signatuur de oude computerconfiguratiegegevens staan. U zou deze kunnen aanpassen door de nieuwe computerconfiguratie.

Ik krijg zo'n vermoeden, dat uw nieuwe HP computer nog niet optimaal is geconfigureerd. Hebt u de laatste Videokaart drivers geïnstalleerd. Ga hiervoor naar: Download The Official NVIDIA Drivers | NVIDIA

Verwijder eens videodeluxe.ini bestand. Bij verwijdering wordt VDL2026 op de standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefouten hersteld. Bij het opstarten wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt. Ga hiervoor naar: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe32_plus

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. Ik zie dat u uw eerdere topic, die u gisteren had aangemaakt, weer hebt verwijderd, waarom???

Laatst gewijzigd door Bol op 06.10.2025, 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

tonam schreef op 06.10.2025 om 19:42 uur

Ik kon de topic niet bewerken en heb 'm daarom verwijderd en nieuwe gemaakt. Inmiddels hoop ik een stapje verder te zijn. Op internet vond ik als mogelijke oplossing om als administrator het programma te starten. Dat lijkt een flinke verbetering te zijn, maar ik moet dat met nog wat zwaardere bewerkingen morgen proberen. Overigens had ik ook al eerder een topic willen bewerken, maar dat ging niet. (De knop bewerken is rood, misschien zegt dat iets? - ik was ingelogd toen ik het probeerde. PS... Ik heb geprobeerd deze reactie te bewerken met de rode knop en dat lukt wel,

Laatst gewijzigd door tonam op 06.10.2025, 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Acer Aspire T3-715 - Windows 10 home 10.0 19044 - Intel Core i7 6700 CPU @ 3.40 Ghz - 16384 Mb RAM.

McAfee V 16.0 R49

Bol schreef op 06.10.2025 om 20:03 uur

@tonam

Hallo Ton,

Een topic en gegeven antwoord kunt u binnen 30 min wijzigen, daarna niet meer. Maar goed ik wens u heel veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

tonam schreef op 07.10.2025 om 14:42 uur

Stresstest gedaan en het programma houdt zich nu goed. Het was alweer een paar jaar geleden, maar ook toen bleek een update van de nvidia drivers de oplossing te zijn. Vergeten, beetje dom, maar ja, ook weer een paar jaartjes ouder. Bedankt Rob.

McAfee V 16.0 R49

Bol schreef op 07.10.2025 om 16:44 uur

@tonam

Hallo Ton,

Persoonlijk vind ik u helemaal niet dom, want iedereen vergeet wel eens zijn of haar computerdrivers te updaten. Zo ook ik!! Vandaar dat ik de Nvidia App geïnstalleerd, die mij dan een seintje geeft dat er een update klaar staat. Zie: Download NVIDIA App for Gamers and Creators | NVIDIA

Als u de Intel - Driver Assistant download en installeert, dan kan u bekijken of de laatste Inteldrivers zijn geïnstalleerd, etc.... Zie: Intel® Driver & Support Assistant

Ik wens u heel veel plezier met u nieuwe PC en het samenstellen van uw films.

Rob (forum forum moderator)

PC -1-

PC -2-