Video deluxe Premium 2020: degroeperen lijkt niet te werken?

JPAM-Dop-Habraken schreef op 05.05.2020 om 12:47 uur

Ik maak gebruik van Video deluxe Premium 2020.

In deze versie lijkt de Degroeperen functie niet te werken. Na selecteren van een aantal filmpjes in de tijdlijn en klikken op degroeperen wil ik 1 filmpje met audio naar een andere plek verschuiven, maar dit lukt niet.

Alles wat rechts van het te verschuiven filmpje staat blijft er aan gekoppeld en schuift ook mee.

Hoe werkt de Degroepeer functie in deze versie?

Kan het zijn dat het een bug is?

Graag hoor ik of er meerdere gebruikers zijn die hier last van hebben en wat de mogelijke oplossing is.

Groet,

Robert

Reacties

mi-bo schreef op 05.05.2020 om 15:24 uur

@JPAM-Dop-Habraken

Beste Robert.

Als U de optie De-groeperen gebruikt wordt beeld en geluid gescheiden.

Wat U wilt doen is een stukje project verplaatsen naar een ander gedeelte

U heeft een aantal filmpjes op de tijdlijn staan,dan wilt U een stukje film verplaatsen,

dan splitsen, en daarna verschuiven, en op een andere plaats zetten,

wel moet er ruimte voor gemaakt worden, is dit de bedoeling

Dit is De-groeperen : Als U het filmpje activeer hier staat beeld en geluid op 2 verschillenden sporen, zorg dat dit geactiveerd is activeer daarna alle filmpjes en klik op de-groeperen ( Shift+G ) en het geluid kan in een keer verplaatst worden.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

JPAM-Dop-Habraken schreef op 05.05.2020 om 15:42 uur

Hallo Michael,

Inmiddels heb ik begrepen dat het mis ging vanwege de zogenaamde muismodus (zoals jij ook aangeeft met het muis icoontje). Ik was me niet bewust van deze functie en het effect er van op het degroeperen / splitsen en verschuiven van delen van de film en het geluid.

Dank voor je reactie. Ik kan weer verder.

Met vriendelijke groet,

Robert

mi-bo schreef op 05.05.2020 om 15:44 uur

@JPAM-Dop-Habraken

Beste Robert,

Dit is een positief bericht,

veel plezier met het samenstellen van Uw project met het mooie MAGIX vdl product,

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )