Videosafer 2023 , Windows 11 Pro

T-vanGiesen schreef op 22.09.2025 om 11:36 uur

Wanneer ik een Hi8 videocassettebandje van 90 minuten naar de computer overzet en het vervolgens in het bewerkings gedeelte importeer , kan ik niets meer , dan zit alles vast en kan ik alleen maar afsluiten in taakbeheer . Computerspecificatie's Windows 11 PRO , Processor Intel i7-8700 CPU @ 3,2 GHz , RAM geheugen 16,0 GB , Grafische kaart 5 GB Intel(R) UHD Graphics 630 , opslag 477 GB. Wat kan de oorzaak zijn ? Sorry ik ben niet echt goed thuis in deze materie , svp indien mogelijk in Jip en Janneke taal uitleg. 😏 Bijv. dank. T v Giesen.

Reacties

Bol schreef op 23.09.2025 om 23:45 uur

@T-vanGiesen

Hallo Van Giesen,

Zet Video Saver eens terug op de standaardwaarden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

T-vanGiesen schreef op 24.09.2025 om 08:44 uur

Het overzetten gebeurt met een Sony Handycam en Videosaver (Red mijn Video's) 2023.

T-vanGiesen schreef op 24.09.2025 om 19:24 uur

Heb u advies opgevolgd , terug naar standaardwaarde , geen resultaat.

Bol schreef op 24.09.2025 om 23:04 uur

@T-vanGiesen

Hallo Van Giesen,

Om te beginnen zou ik zomin mogelijk programma's op de achtergrond mee te laten draaien. Maar wat u ook zou kunnen doen is, om het VideoEasy.ini bestand te verwijderen. Bij verwijdering wordt het programma ook teruggezet op de standaardwaarden en eventueel configuratiefouten hersteld. Bij het opstarten wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Verwijder ook eens de Cache Map. Deze wordt ook weer automatisch aangemaakt.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

T-vanGiesen schreef op 01.10.2025 om 19:24 uur

Beste Hr Rob , wegens tijdgebrek , sorry voor mijn late reactie , uw laatste sugeseties wbt VideoEasy.ini en Cache , daar kom ik niet aan uit , ik weet niet hoe ik daar moet komen , heb het met chat gpt geprobeerd , is mij ook niet duidelijk , hoe kom ik in deze mappen/bestanden , om te doen wat u zegt. bijv dank , MvGr Thiel v Giesen

Bol schreef op 01.10.2025 om 23:06 uur

@T-vanGiesen

Hallo Thiel,

Het bestand VideoEasy.ini en de Cache map zijn verborgen Items. U moet deze eerst zichtbaar maken. Dit doet u zo:

• Klik in op de werkbalk op Weergeven / Weergeven
  • Zet een vinkje voor bestandsnaamextensies en Verborgen Items
  • Ga naar: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Video_easy_2023_RYVT
  • Verwijder het VideoEasy.ini bestand. (deze wordt weer automatisch aangemaakt bij het opstarten)
  • Ga naar: C:\ProgramData\MAGIX\Common
  • Verwijder de gehele Cache map. (deze wordt ook weer automatisch aangemaakt bij het opstarten)

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

T-vanGiesen schreef op 12.10.2025 om 10:18 uur

Beste Hr. Rob , bij gebrek aan tijd , nu pas reactie , sorry.

Wij hebben uw adviezen opgevolgd en uitgeprobeerd , dit heeft niet tot resultaten geleid , de boel blijft vastlopen.

We zijn er achter gekomen , dat als wij een bandje van 90 min. in delen van 30 min. opdelen , het montagegedeelte wel werkt en niet vastloopt , dit is een omslachtige manier van werken , het zou toch moeten zijn dat men een bandje van 90 min. in een keer zou moeten kunnen bewerken.

Graag verneem ik van u wat de mogelijkheden nog zijn.

MvGr Thiel v Giesen

Bol schreef op 12.10.2025 om 10:33 uur

@T-vanGiesen

Goedemorgen Thiel,

Volgens mij zou het moeten kunnen om bandjes van 90 min. In een keer over te zetten. Zelf heb ik dit nooit uitgeprobeerd. Maar hebt u een Video Deluxe versie? Zo ja, probeer het dan eens met het Video Deluxe programma.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2025, 10:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

T-vanGiesen schreef op 12.10.2025 om 10:37 uur

Nog een vervolg op voorgaande bericht . een schermfoto van het montage gedeelte , dit is een 30 min. stukje van het 90 min. bandje , bij het afspelen boven in beeld verschijnt alles compleet , beneden in de montagebalk , mis ik een groot aantal beeldjes , wat kan het probleem zijn.

jphwassenaar schreef op 14.10.2025 om 14:15 uur

Waar kan ik het serie nr.vinden op dereeds eerder gekochte Video Saver ?

Bol schreef op 14.10.2025 om 14:28 uur

Hallo @jphwassenaar,

U kunt het P3-serienummer onder uw Account / Mijn producten. Zie:https://www.magix.info/nl/forum/waar-kan-ik-mijn-serienummer-en-het-installatieprogramma-vinden--1285159/

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-