werking van video de luxe

rob-rem schreef op 01.07.2025 om 21:27 uur

ik gebruik al een jaar video de luxe 2025 en ondervond geen problemen. Echter tot voor kort lopen vooral bewerkingen met

effecten niet alleen traag maar bovendien loopt het programma ook vast. ik heb nu het video de luxe 2026 programma

gedownload in de hoop dat die euvels zouden verdwijnen, maar het is nog steeds hetzelfde.

heeft er iemand al hetzelfde meegemaakt en weet iemand hoe dit op te lossen?

Reacties

Bol schreef op 01.07.2025 om 22:21 uur

@rob-rem

Hallo Rob,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Hebt u Video Deluxe al eens op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet, doe dan het volgende:

• Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden?
  • Verwijder leeg of verwijder de Cachemap.
  • Ga hier voor naar: C:\ProgramData\MAGIX\Common\Cache.
  • Na verwijdering wordt deze map weer automatisch weer aangemaakt.
  • De ProgramData Map is een verborgen map. Zie: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Zijn uw nog drivers up-to-date? Kunt aangeven wat uw PC configuratie is?

• Wat is uw CPU processor
  • Wat is uw Grafische kaart
  • Hoeveel RAM werkgeheugen

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rob-rem schreef op 02.07.2025 om 19:00 uur

hi Rob bedankt voor je hulp

ik heb gedaan wat je gezegd heb , maar geen verbetering. Telkens ik naar 'effecten' ga van vedeo de luxe 2026 loopt het programma vast of reageert zeer laat.

zoals gevraagd: mijn RAM is 8 GB. mijn grafische kaart is128MB. mijn pfrocessor,is 3.0 GHz

zie je een andere oplossing?

vriendelijke groeten Rob-Rem

Bol schreef op 03.07.2025 om 09:22 uur

@rob-rem,

Hallo Rob,

Jammer, dat mijn aangedragen oplossingen uw probleem niet heeft opgelost. Aan uw aangedragen computerspecificatie heb ik niet veel. Maar ik krijg wel het gevoel, dat uw computer gedateerd is. Klik eens op + SIGNATUUR, dan ziet u wat ik met computerconfiguratie bedoelt. Geef ook even aan of u werkt onder Windows 10 of 11.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rob-rem schreef op 03.07.2025 om 11:47 uur

dag rob

mijn pc is nog geen 4 jaar oud. hij werkt met windows 11

de specificaties die ik gevonden heb, vind je hieronder:

Apparaatnaam    robrem

Processor             11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 @ 3.00GHz   3.00 GHz

Geïnstalleerd RAM-geheugen     8,00 GB (7,75 GB beschikbaar)

Apparaat-id          9DEE98E8-DFE2-43C1-9DF1-ED0DB827F25B

Product-id            00356-02650-70960-AAOEM

Type systeem      64-bits besturingssysteem, x64-processor

Pen en aanraken               Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

hopelijk volstaat dat wat je gevraagd hebt??

mvg Rob-rem

Bol schreef op 03.07.2025 om 15:10 uur

@rob-rem

Hallo Rob,

Zoals ik het zie en kan beoordelen is uw Laptop met een Intel i3-1115G4 en 8GB RAM geheugen niet echt geschikt om met VDL2026 soepel films te kunnen maken. Zie voor de minimale specificatie deze link: De technische gegevens in één oogopslag - MAGIX Video deluxe

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

rob-rem schreef op 03.07.2025 om 15:31 uur

welbedankt rob voor je informatie en inspanning.

ik bekijk dan wel hoe ik dat kan oplossen

mvg Rob-Rem

Bol schreef op 03.07.2025 om 15:40 uur

@rob-rem

Hallo Rob,

Volgens mij had u uw probleem ook al met VDL2025. Klopt dat? Dan nog wat anders hoeveel vrije ruimte hebt u nog over op uw C:\ schijf?

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-