Zelf 2 keer in beeld

Burp schreef op 28.04.2020 om 20:42 uur

Hallo allemaal,

Ik gebruik Video Deluxe 2016 en wil zelf 2 keer in beeld komen. Een shot sta ik in beeld en zeg wat. Vervolgens kom ik zelf vanaf de andere kant in beeld lopen "praat even tegen mezelf, en de eerste loopt dan uit beeld. De shots heb ik gemaakt maar ik kan niet vinden hoe ik deze mooi mixen. Als ik ze over elkaar heen leg doet hij automatisch een fade in van de ene en een fade out van de andere.

Een perfect voorbeeld is dit filmpje vanaf 1:10. Kan dit ook in Magix Video de Luxe 2016, of in versie 2020?

Dank alvast voor jullie hulp.

Reacties

Burp schreef op 01.05.2020 om 20:58 uur

Blijkbaar een lastige vraag? 😬😬

Kees-Haremaker schreef op 02.05.2020 om 13:07 uur

Hallo Burp, wellicht een filmpje maken dat je loopt voor een groen scherm en dan inmonteren in je film waar je zelf niet in voorkomt.
Ik bedacht maar wat wellicht helpt het je
Mvg Kees

Burp schreef op 02.05.2020 om 22:29 uur

Hallo Kees, dank voor jouw reactie. Ik had eigenlijk gehoopt dat door de 2 sporen over elkaar te leggen dit op een of andere manier ook mogelijk was. Blijkbaar is het niet zo simpel als ik had gedacht.

Groet,Martin

Kees-Haremaker schreef op 03.05.2020 om 11:08 uur

Hallo Martin, als je bij Hulp zie plaatje klikt op inleidende video tonen

dan kom je op deze pagina

https://www.magix.com/index.php?id=20713&L=93&C=157&phash=7ybaiXj4A7o1vwKU

Mvg Kees

Liwy schreef op 03.05.2020 om 19:30 uur

Dag Martin, om u tweemaal in beeld te laten komen moet je eerst het beeld dat als basis dient met u vb. links in beeld op het bovenste spoor plaatsen.

Het tweede beeld waar u vb. rechts staat om tegen uzelf te praten moet je best opnemen voor een groen of blauw scherm. Opgelet hiervoor is een goede aangepaste belichting nodig zodat er geen schaduwen zijn.

Dit beeld wordt op het onderliggend spoor op de juiste plaats gezet en geactiveerd (staat geel gemerkt).

Nu kies je bij effecten - Chroma key- en daar duid je de keur aan die moet transparant worden.

Er kan natuurlijk ook een bepaald kleur transparant gemaakt worden. Zie filmpje (hopelijk staat het in beeld)

Het is vooral wat experimenteren met achtergrond kleur en belichting.

veel succes

j.schonewille schreef op 03.05.2020 om 20:37 uur

Dit is ook iets mooi's, niet dat het je verder helpt, maar toch leuk.

Groet Jan

j.schonewille schreef op 03.05.2020 om 20:44 uur

LVSL is de Leidse Video en Smalfilm club.

Misschien is daar wat nieuws te halen.

Suc6 Jan

Bol schreef op 04.05.2020 om 11:37 uur

Beste Burp,

Misschien, dat het filmpje van Guido Kestens u op ideeën brengt.

Succes,

Rob (Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Burp schreef op 05.05.2020 om 19:10 uur

Top, daar kan ik wel wat mee. Soms lijkt iets niet al te moeilijk maar om het te realiseren valt het lang niet altijd mee.