Zijn Foto's op CD & DVD 8 en 9 deluxe compatibel met Windows 7 64bit?

Covenant schreef op 24.08.2010 om 20:28 uur

Beste mensen,

Ik heb heel veel problemen met Foto's op CD & DVD 8 deluxe en vraag me sterk af of de software wel  compatibel is met Windows 7 64bit. Als ik een eenvoudige fotoshow samenstel bestaande uit 50 foto's (simpele .jpg's van elk max. 1.5 MB) en dan exporteer naar .mpg dan crasht de applicatie 9 van de 10 keer en moet ik taakbeheer gebruiken om de applicatie te stoppen. Er zitten in de fotoshow geen effecten of overgangen. Pogingen om de fotoshow op DVD te branden of om er een image van te maken mislukken ook 9 van de 10 keer. Dit probleem treedt zelfs op als de PC in Safe mode gestart is.

Gebruikt iemand met succes Foto's op CD & DVD 8 deluxe met Windows 7 64bit als OS?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen voor  Foto's op CD & DVD 9 deluxe.

Ik heb verder met geen van de op mijn PC geinstalleerde programma's problemen.

Reacties

mi-bo schreef op 24.08.2010 om 23:37 uur

Beste, de 2de versie van foto op cd & dvd 8 de luxe werkt perfect onder Win7, de nieuwere versie foto op cd/dvd9 de luxe  zeker,

het zou best kunnen zijn dat Uw grafischekaart niet optimaal reageerd, er worden vele nieuwe Pc aangeboden met win7 met een zeer zwakke grafische kaart( kosten besparend) waar u misschien de dupe van bent.

succes.

Covenant schreef op 25.08.2010 om 13:13 uur

Beste mi-bo,

Export naar .mpg en .iso heeft niets van doen met de grafische kaart

mi-bo schreef op 25.08.2010 om 14:27 uur

Beste, de 2de versie van foto op cd & dvd 8 de luxe werkt perfect onder Win7, de nieuwere versie foto op cd/dvd9 de luxe  zeker,

het zou best kunnen zijn dat Uw grafischekaart niet optimaal reageerd, er worden vele nieuwe Pc aangeboden met win7 met een zeer zwakke grafische kaart( kosten besparend) waar u misschien de dupe van bent.

succes.

zoals ik u heb omschreven werkt de 2de versie van fot 8 de luxe en de 9 versie perfect onder Win 7.

wat betreft het geheugen van de grafische kaart 512mb is erg aan de krappe kant,

succes.

Beste mensen,

Ik heb heel veel problemen met Foto's op CD & DVD 8 deluxe en vraag me sterk af of de software wel  compatibel is met Windows 7 64bit. Als ik een eenvoudige fotoshow samenstel bestaande uit 50 foto's (simpele .jpg's van elk max. 1.5 MB) en dan exporteer naar .mpg dan crasht de applicatie 9 van de 10 keer en moet ik taakbeheer gebruiken om de applicatie te stoppen. Er zitten in de fotoshow geen effecten of overgangen. Pogingen om de fotoshow op DVD te branden of om er een image van te maken mislukken ook 9 van de 10 keer. Dit probleem treedt zelfs op als de PC in Safe mode gestart is.

Gebruikt iemand met succes Foto's op CD & DVD 8 deluxe met Windows 7 64bit als OS?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen voor  Foto's op CD & DVD 9 deluxe.

Ik heb verder met geen van de op mijn PC geinstalleerde programma's problemen.

Covenant schreef op 25.08.2010 om 15:23 uur

Beste mi-bo,

Nogmaals mijn vraag werkt het goed onder Windows 7 64bit? Er bestaat namelijk ook een 32bit versie en er zijn nogal wat softwarepakketten die wel onder de 32bit, maar niet onder 64bit versie werken. Foto's op CD & DVD deluxe versies 8 en 9 komen overigens niet voor op de lijst van Microsoft voor Windows 7 compatibele software (http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Search.aspx?l=nl-nl&type=Software&s=magix&compat=compatible)

Jouw opmerking over het geheugen van de grafische kaart is zeer merkwaardig en naar mijn mening onjuist. De huidige gangbare grafische kaarten hebben meestal 512 tot 1024 MB geheugen. NVIDIA videokaarten met meer dan 1024 MB geheugen zijn echte 'high end' kaarten en kosten meer dan € 300. De systeemeisen voor Foto's op CD & DVD 9 deluxe (gegevens MAGIX) stellen dat een SVGA-grafische kaart met min. 32 MB RAM, resolutie 1024 x 600 nodig is. Dat 512 MB erg krap zou zijn is naar mijn mening dus onzin. Mijn PC met deze grafische kaart (1680x1050) speelt moeiteloos HD films. Windows meldt in de Windows Experience Index dat de performance van mijn grafische kaart een score heeft van 6.7 (de maximale score is 7.9).

Verder zou ik graag van je willen weten wat de export van een fotoshow project naar een mpeg2 video of een image (.iso) te maken heeft met een de capaciteiten van de grafische kaart.

bobbiaan schreef op 25.08.2010 om 18:02 uur

Beste Covenant,

Om zekerheid te verkrijgen omtrent uw vraag adviseer ik u om een "system dump" naar de technische dienst van Magix te zenden. Dan komt er voor uw vraag een antwoord.

Ja betreffende de versie 8 haalt u de technische gegevens aan die op de doos staan. Daar staat ook op de doos dat het werkt onder Windows XP en Vista maar geen windows 7( en dus zeker niet onder 64 bits). Voor de versie 9 is het verhaal anders. Ik hoop dat u hier meer mee overweg kan om tot een oplossing van de storing te komen.

Mvg

Bobbiaan

mi-bo schreef op 25.08.2010 om 19:46 uur

Het product werkt onder 64 bits want wij werken er zelf mee, en verder het verhaal van Bobbiaan volgen

succes.

Beste mi-bo,

Nogmaals mijn vraag werkt het goed onder Windows 7 64bit? Er bestaat namelijk ook een 32bit versie en er zijn nogal wat softwarepakketten die wel onder de 32bit, maar niet onder 64bit versie werken. Foto's op CD & DVD deluxe versies 8 en 9 komen overigens niet voor op de lijst van Microsoft voor Windows 7 compatibele software (http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Search.aspx?l=nl-nl&type=Software&s=magix&compat=compatible)

Jouw opmerking over het geheugen van de grafische kaart is zeer merkwaardig en naar mijn mening onjuist. De huidige gangbare grafische kaarten hebben meestal 512 tot 1024 MB geheugen. NVIDIA videokaarten met meer dan 1024 MB geheugen zijn echte 'high end' kaarten en kosten meer dan € 300. De systeemeisen voor Foto's op CD & DVD 9 deluxe (gegevens MAGIX) stellen dat een SVGA-grafische kaart met min. 32 MB RAM, resolutie 1024 x 600 nodig is. Dat 512 MB erg krap zou zijn is naar mijn mening dus onzin. Mijn PC met deze grafische kaart (1680x1050) speelt moeiteloos HD films. Windows meldt in de Windows Experience Index dat de performance van mijn grafische kaart een score heeft van 6.7 (de maximale score is 7.9).

Verder zou ik graag van je willen weten wat de export van een fotoshow project naar een mpeg2 video of een image (.iso) te maken heeft met een de capaciteiten van de grafische kaart.

Covenant schreef op 29.08.2010 om 10:26 uur

Beste Mi, Bo en Bobbiaan,

Dank voor jullie aanwijzingen. Het probleem dat ik meldde heeft niets te maken met mijn operating system, software instelleningen of grafische kaart. Het werd veroorzaakt doordat ik mijn processor overklokt had. Hierdoor ontstond er een propleem met de timing van de CPU en processen die veel activiteit van de CPU vragen kunnen daardoor stoppen. Aangezien Foto's op CD & DVD tijdens een export ca. 85% van de CPU activiteit opslokt ging het daar telkens mis.

Inmiddels heb ik de overklokking veranderd en nu werkt de applicatie perfect!

mvg Covenant

bobbiaan schreef op 29.08.2010 om 11:40 uur

Hallo Convenant,

Mooi dat het is opgelost. Wat ik heel goed vind is de melding, die nu van jou zelf is gekomen en waarin je duidelijk aangeeft waar de pijn in zat. Het werken met de programma's vereist twee dingen van de mensen. 1 PC kennis een 2 programma kennis. In dit geval ben jij van beide goed op de hoogte en zou je veel mensen die op deze site komen ook goed kunnen adviseren.

Op deze site komen alleen de gebruikers van Magix producten, vaak mensen met klachten die door eigen toedoen zijn ontstaan. Daarom adviseer ik dan ook om een system check te laten doen. Zo zou in dit geval ook het overclocken aan het licht zijn gekomen.

Meldt deze vraag s.v.p. af als zijnde opgelost en succes verder met de hobby.

Mvg

Bobbiaan

Covenant schreef op 30.08.2010 om 20:48 uur

Beste Bobbiaan,

Dank voor de reactie. Overigens heb ik ook contact gehad met MAGIX en hen een systeemdump gestuurd. Dat heeft niet geleid tot een oplossing, maar dit soort problemen zijn nu eenmaal heel moeilijk op afstand op te lossen. Inmiddels heb ik ook MAGIX op de hoogte gesteld van de oplossing.

Misschien is het een hele domme vraag, maar ik probeer er achter te komen hoe ik de vraag als opgelost kan afmelden. Ik kan dat echter niet vinden. Of bedoel je dat ik de vraag moet verwijderen?

Graag nog één keer een antwoord van jou.

mvg Covenant

bobbiaan schreef op 31.08.2010 om 10:17 uur

Beste Convenant,

We hebben het hierover in ons telefoongesprek besprokrn en het is met de sinds kort nieuw opgezette site geloof ik alleen mogelijk door te verwijderen. Ik vind dat jammer want de discussie( schriftelijk dan wel) is voor andere vraagstellers niet meer te zien. Bedankt voor het zoeken en nu de vraag stellen hoe het moet worden aangegeven dat je vraag cq je probleem is opgelost.

Mvg

Bobbiaan