Hallo,
Sinds enige tijd heb ik problemen met het gebruik van Magix video de luxe 2023 premium.
Regelmatig worden enkele clips op de tijdlijn niet weergegeven tijdens het afspelen in het project, het geluid daarentegen wordt wel weergegeven. Wanneer ik het programma afsluit en direct weer opstart is het probleem kortstondig verholpen en kan ik het meestal 1 keer afspelen. Bij een 2e poging begint de ellende weer opnieuw. Het zijn 4K beelden van een pocket camera en een drone. Ook bij een stilstaand beeld gegenereerd uit een clip doet dit probleem zich voor. Overgangen ( 2 of 3D) spelen ook vaak niet vloeiend af. Na het renderen wordt het zwarte beeld ook weergegeven. Ik probeer dit op te lossen door direct na het opstarten van het project te gaan renderen. Maar ook dan zitten er soms op andere plaatsen hinderlijke blacks in.
Het renderen naar 4K maar ook naar HD loopt vaak vast. Wanneer ik bij instellingen het gebruik van meerdere GPU`s uit zet gaat het soms wel goed. Is mijn PC configuratie dan toch te licht voor het maken van deze projecten in Magix? Het lijkt er op dat de videokaart hier veel moeite mee heeft.
Iemand een idee waarmee ik dit probleem kan oplossen?
Dank voor jullie reacties !!
Peter
Processor AMD Ryzen 7 6800H with Radeon Graphics (3.20 GHz)
Geïnstalleerd RAM-geheugen 32,0 GB (31,2 GB beschikbaar)
Videokaart: NVIDIA GEFORCE RTX 3060 GPU
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor