Vraag over importeren naar timeline

frank-h wrote on 4/23/2017, 11:58 AM

Mijn vraag gaat over Video Magix deluxe Plus (versie: 16.0.3.66 (UDP) op een PC met windows 10. Als ik een clip uit de mediapool naar de timeline wil slepen, krijg ik steeds een melding (kopiëren of importeren). Ik kies dan voor kopiëren. Het valt mij op dat het dan heel even duurt alvorens ik de clip op de timeline zie. In de meeste tutorials zie ik dat zodra een clip van de mediapool naar de timeline gesleept wordt die direct op de timeline staat. Doe ik iets fout? En wat gebeurt er met de file als ik voor importeren kies i.p.v. kopiëren. De clips heb ik overigens gekopieerd van de SD kaart van mijn videocamcorder en in een speciaal aangemaakte map op mijn PC opgeslagen.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

MVRGR

frank-h

Comments

Former user wrote on 5/23/2017, 5:55 AM

Hallo Frank,

Als u het vinkje weghaalt bij: "Nieuwe projectmap aanleggen...." dan krijgt u deze melding niet meer te zien.

Als u voor kopiëren kiest, dan wordt altijd eerst uw videoclip, dit kan ook één foto of één muziekbestand zijn, naar, een door u gekozen map, gekopieerd (u kunt dit zelf aangeven via het gele mapje), alvorens deze op de tijdlijn te zetten. Door dit kopieerproces, wordt het plaatsen naarde tijdlijn vertraagt. Onderin het scherm ziet u een blauwe lijn lopen, die aangeeft, dat er gekopieerd wordt.

Als het vinkje aanstaat, wordt alleen de gebruikte bestanden, inclusief het projectbestand MVP op de door u opgegeven map opgeslagen / gekopieerd. Het voordeel hiervan is, dat u deze map naar een externe datadrager kunt kopiëren. U kunt dan het project, vanaf deze datadrager / map opstarten.

Als u op "alleen importeren" klik, dan wordt het bestand wel op de tijdlijn gezet, maar niet gekopieerd naar uw aangegeven map. Het nadeel is, dat het projectbestand niet meer compleet is, als u deze map naar een externe datadrager kopieert bv. USB stick en vanuit deze map uw projectbestand opstart, bepaalde bestanden niet gevonden kan worden.

Succes,

Rob