2,7k kan dat

Charles-Terlien schreef op 02.04.2020 om 19:06 uur

hallo ben een nieuwe gebruiker van magix en film met een gopro 8.mijn vraag is :als ik film op 2.7 k 60 frame breed 2704 frame hoogte 1520 en frame snelheid 59.94 dan kan ik in magix niet deze instelling vinden wel 4k.heeft magix geen optie op deze instelling.ik begreep dat je ook een instelling kan kiezen die er bij in de buurt komt maar die zie ik ook niet staan .

wie kan mij hierbij helpen

Reacties

Bol schreef op 03.04.2020 om 00:13 uur

Hallo Charles,

Magix heeft een aantal voorgeprogrammeerde preset aangemaakt, maar u kunt zelf een eigen preset maken.

Dit doe u zo:

1. start VDL op en kies bij filminstellingen:  Doorgebruiker gedefinieerd
  2. klik op project aanmaken
  3. Stel op het tabblad Project- / filminstellingen uw beeld verhouding in.
  4. klik op ok
  5. Wanneer u uw project exporteert, wordt uw ingestelde instellingen overgenomen

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2020, 00:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 03.04.2020 om 09:13 uur

Hallo Charles & Rob, het hangt wel af met welke fps waarmee de bronopname gemaakt is, b.v. met een camera voor Canada/Amerika want daar is de netfrequentie 60 Hz dus de fps is dan 60 of 30. de andere waarden die ook iets achter de comma (,) heeft dat heeft te maken met een film uit de filmindustrie (Holywood) b.v. de vroegere celluloid films zoals 16mm of 8mm of dubbel8 (film van 16mm die na één draai in de camera moet worden omgedraaid) die hebben een fps van 18. (Ik heb hier in Bell & Howeler camera die uiteindelijk een film van 8mm geeft met een fps van 18 en aan één kant transportperforatie, erfstuk van mijn vader)
Om dan zo'n film op b.v. 25fps te krijgen zie je wel flikkeringen, maar is softwarematig wel te verminderen
Hier in Europa is de netfrequentie 50Hz dus de fps is dan 50 of 25.
Ik zelf gebruik alleen maar 50fps of 25 fps dus dit heeft een goede relatie met de netfrquentie van 50 Hz
Het verschil van 50 of 25 geeft dat de processor bij 50fps meer beeldjes moet maken daardoor is het bestand dan ook groter
Mvg Kees

Charles-Terlien schreef op 03.04.2020 om 22:54 uur

Dankjewel rob ga er dit weekend mee aan de slag, beste kees ook dankjewel al snap ik er weinig van haha het is voor mij nieuw allemaal ik wil in 2,7k 60fps filmen met de gopro dat is een standaard instelling op de gopro8 of moet dat anders zijn voor betere kwaliteit

Charles-Terlien schreef op 12.04.2020 om 12:39 uur

toch nog wat hulp nodig de die eigen reset maken dat volg ik wel maar ik snap niet dat als ik op 2,7k 60 film.het dan op me laptop zet en het super mooi beeld is vervolgens ga ik het monteren en de reset toepassen naar 2,7 60 exporteren.en daarna is het beeld niet scherp meer meer hoe kan dat wat doe ik fout

Bol schreef op 12.04.2020 om 15:12 uur

Hallo Charles,

U schrijft reset, maar u bedoelt hiermee waarschijnlijk preset. Ik heb geen 2,7k 60fps filmpje om e.a. voor u uit te testen. Het zou best eens aan de Bitratemodus kunnen liggen. Standaard is deze nu op 6000 (kbit/s) ingesteld.

U kunt deze zelf verhogen, door bij de export deze zelf handmatig te verhogen.

Zet Gemiddelde bitrate eens op 26000 en de maximale bitrate (kbit/s) eens op 28000 en kijk eens of hierdoor u beeld scherper is geworden. U moet eerst de Maximale bitrate intypen en daarna de gemiddelde. Bevestig deze met Ok

Groet,

Rob 

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2020, 15:40, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.04.2020 om 15:49 uur

Hallo Charles,

Hier nog evn een aanvulling op mij eerder gegeven antwoord. Ik heb een export gedaan onder 6000 (kbits) en een onder 28000 (kbits). Die van 28000 (kbits) wordt bij mij scherper weergegeven dan 6000(kbits).

Ik verneem wel van u.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-