Dank voor je reactie. Dat Blu-Ray encodeerd in 25 fps is mij bekend. Het gaat mij meer om de mix van de bestanden die ik in mijn project verwerk (50 fps en 25 fps). De filminstelling is 1920x1080 50 fps. Bij het importeren van de 25 fps MTS bestanden vraagt het programma of de filminstelling moet worden aangepast naar het format van de MTS bestanden, ik pas de filminstelling echter niet aan. De kwaliteit van de MTS bestanden in de BD video laten echter te wensen over.
Ik ga dit proberen, had er zelf ook al aan gedacht maar hoopte op wat ervaringen op het forum. Ik gebruik magix al sinds 2005, begon met een Sony mini DV camera en heb inmiddels een 4K camera. Meer mogelijkheden maar ook meer uitdagingen. In ieder geval bedankt voor je reactie.
U hebt een 4k camera. Waarom film u dan nog op 1920 x 1080 25fps. Vroeger filmde ik met mijn Sony Camcorder HDR CX730 ook op 1920x1080 25i , maar ben al heel snel overgeschakeld op 1920x1080 50p. Dit gaf een mooier en rustiger beeld, ook was ik van het Moiré effect verlost. 1080i = interlaced en 1080p = progressive
Het is altijd vrij moeilijk, om met iemand op een forum zijn of haar ervaringen uit te wisselen. Als filmer, zou ik nooit twee verschillende filmformaten (mp4 en mts) door elkaar gebruiken en zeker niet als deze ook nog eens als interlaced en progressief zijn gefilmd.
Hallo Rob en Rob, de oorsprong van 25 en 50 fps heeft te maken met de netfrequentie t.b.v. de oude beeldbuizen deze werden aangestuurd met 50Hz later kwamen er TV's met 100 Hz 50 fps is dus ook twee keer zoveel beelden en zoals Rob ook aangaf een rustiger beeld. Het is wel zo dat een film op 25 fps exporteren op 50 fps het exporteren veel langer duurt. Mvg Kees
In geheel Europa, waaronder Nederland is de lichtnetfrequentie inderdaad ca.50Hz. Daarom is beter te filmen op 25/50fps. Helaas, filmen de telefoons op 30/60fps, dit komt omdat Amerika een lichtnetfrequentie van 60Hz heeft. Daarom is het advies, deze als 25/50fps te exporteren, zodat er dan nagenoeg geen flikkering kan optreden.
Dank voor jullie reactie. Rob ter info ik film ook met 50 p, de MTS bestanden komen van de camera van mijn vrouw en zijn 25 fps. Maar mijn concrete vraag is wat kan ik het beste als instelling nemen in VdL. Als ik het filmproject instel op 25 fps wat er gebeurt er dan met de 50 fps en andersom als ik de 25 fps bestanden in het filmproject opneem met een instelling van 50 fps wat gebeurt er dan. Dat het niet is aan te raden om verschillende formaten in een en dezelfde film te gebruiken kan ik me voorstellen, maar deze zijn onderdeel van het verhaal en helaas heb ik ook wat opnames geschoten met mijn mobiel.
Op uw vraag: "Als ik het filmproject instel op 25 fps wat er gebeurt er dan met de 50 fps en andersom als ik de 25 fps bestanden in het filmproject opneem met een instelling van 50 fps wat gebeurt er dan."
Voor zover ik het weet, wordt uw gehele project bij het exporteren gecodeerd op de door ingestelde instellingen.
Zoals ik het hiervandaan kan beoordelen, moet u de kwaliteitsverschillen, die u nu constateert in uw gemaakte Blu-Ray schijf, zoeken in het opgenomen beeldmateriaal. Denk hier vooral aan het gebruik van verschillende camera's.