Aanschaf versus upgrade

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 14:05 uur

Kan iemand mij wellicht uitleggen hoe de 'upgrade licentie' precies werkt? Hier heb ik via de mail een discussie over gehad met Magix, maar ik kom er niet uit.
Ik heb destijds in 2017 Magix Video Deluxe Premium aangeschaft inclusief een jaar upgrades hetgeen bij de aankoop inbegrepen was. Nu krijg ik weer de vraag, nadat er weer een jaar voorbij is, om een 'upgrade licentie' voor 1 jaar aan te schaffen voor een gereduceerd bedrag. Dat heb ik hiervoor 2 keer gedaan (in 2018 en 2019).
Nu begrijp ik dat, als ik deze 2020 upgrade niet aanschaf en ik zou een keer het programma opnieuw moeten installeren, ik alle updates van het afgelopen jaar / de afgelopen jaren weer kwijt ben (terwijl ik daar dus wel voor betaald heb) en dan alleen de als eerste aangeschafte versie van 2017 kan terugzetten? Of wellicht die van 2019 maar dan zonder de upgrades van het afgelopen jaar?
Klopt het dus dat ik 'de rest van mijn leven' jaarlijks een bedrag van ca. euro 70,- moet betalen om steeds de nieuwste VdL software te kunnen blijven gebruiken om zo niet de upgrades kwijt te raken - waarvoor ik dus al wel betaald heb -, mocht mijn computer een keer crashen?

Eric

Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 15:02 uur

@ehoogenboom

Beste Erik.

Graag wil ik U uitleggen hoe het precies zit,

Sinds 2016 is MAGIX met een 365 dagen systeem begonnen, net zoals o.a, Adobe.

De eerste keer betaald U de normale Prijs ong € 129,00 , na 365 dagen kunt U een upgrade doen voor een speciale prijs meestal rond € 69,99 met evt op dat moment geldende extra pakketten verkregen door Partnerchip ( dit zijn geen MAGIX producten en wordt ook geen ondersteuning aan gegeven door MAGIX ).

Dit betekend dat U 730 dagen gebruik kunt maken voor een volledig pakket( € 198,99) met alle updates die er in de 2 jaar worden verbeterd (2 jaar ). daarna is het bv € 69,99 per nieuwe versie ( jaar )enz, enz

De dagen worden geteld vanaf installatie, niet vanaf aankoop datum.

MAGIX vdl komt meestal tussen september/ oktober met een nieuwe pakket

U heeft in 2016 MAGIX vdl heeft gekocht bv eind december 2016 dan heeft U recht op een Update tot december 2017 en kunt U de nieuwe update ook installeren, Crasht de Pc en U gaat MAGIX vdl 2016 weer installeren dan staat ook MAGIX vdl 2016 op Uw Pc en niet MAGIX vdl 2017, en als er voor nieuw pakket 2017 er een update is geweest is dit te installeren( 2016 ).

via

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

kunt U zien welk pakket( versie ) U heeft en hoeveel dagen het volledig is te gebruiken en te installeren bv bij een crash

MAGIX heeft vaak speciale aanbiedingen waar U als MAGIX gebruiker van kunt profiteren, daar zit vaak verschil in.

Hopend dat dit een beetje duidelijk is,

Met vriendelijke groet,

Michael

Forum Moderator

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 16:24 uur

Dank voor de snelle reactie!

Maar als ik ga kijken bij het service center naar mijn productgegevens, zie screenprint in onderste figuur (productdetails), dan snap ik uw antwoord niet helemaal.

De eerste versie heb ik dus aangeschaft in 2017, registratiedatum 02-07-2017:

Met: geldig tot = onbeperkt en updateservice = afgelopen.
Zie onderstaande details.

Wat kan ik nu precies installeren mocht ik het programma opnieuw moeten installeren (welke versie met welke updates)?

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 17:24 uur

@ehoogenboom

Beste Eric,

Dank voor Uw Feedback.

U heeft betaald voor MAGIX vdl 2019 Prem die is uitgekomen in Sept/okt 2018

MAGIX vdl 2020 Prem is uitgekomen Sept/okt 2019

Dit betekend als Uw Pc crash dat U MAGIX vdl 2019 Prem weer kan installeren, maar dan moet er via

https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ mijn producten wel bij de Pc die Gecrasht is Uncheck worden gedaan, dit is mogelijk door online te gaan met de andere pc.

En dan via installatie Prograam het op de gecrashte Pc zetten met uiteraard het serienummer

Hoe het mogelijk is dat U op Pc 2 MAGIX vdl 2020 Prem heeft is voor mij een raadsel

Met vriendelijke groet.

Michael

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 17:55 uur

Mij dus ook, want de help functie geeft gewoon aan dat het de 2019 versie is (19.0.1.18 (UDP3)).

Maar dan nog 1 vraag: ik kan dan dus vdl 2019 prem weer installeren, maar ook alle upgrades die dat jaar daarna uitgebracht zijn en geïnstalleerd omdat ik betaald heb voor 1 volgend jaar upgrades?
Upgrades die dus inmiddels zijn opgenomen in de 2020 versie begrijp ik, maar dus al eerder als upgrade aan de 2019 versie zijn toegevoegd en waar ik dus wel voor betaald heb?

Mvg, Eric

Bol schreef op 05.08.2020 om 18:16 uur

Hallo Eric,

Zoals ik het nu kan beoordelen hebt u op PC 1 VDL 2019 en op PC 2 VDL 2020 staan. Dat betekent dus dat u reeds VDL 2020 bezit waarvan de updategarantie in iedergeval na 27-07-2020 is verlopen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 18:17 uur

@ehoogenboom

Beste Eric,

deze vraag begrijp ik niet helemaal

"ik kan dan dus vdl 2019 prem weer installeren, maar ook alle upgrades die dat jaar daarna uitgebracht zijn en geïnstalleerd omdat ik betaald heb voor 1 volgend jaar upgrades?"

Heeft U voor MAGIX vdl 2019 of voor MAGIX vdl 2020 betaald via upgrade

M.vr.gr

Michael

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 18:43 uur

Dat is nu precies het probleem denk ik ;)

Ik heb dus initieel vdl premium in 2017 aangeschaft en vervolgens 2-maal de updateservice voor zo'n voordeelprijs aangeschaft.
Vervolgens zegt de updateservice dat ik bij herinstallatie 'terug ga' naar de basisinstallatie (zie: https://www.magix.com/nl/support/updateservice/):
"Met de updateservice krijgt u 1 jaar lang alle nieuwste functies en updates en kunt u deze met de eerste installatie gedurende onbeperkte tijd gebruiken. Bij het opnieuw installeren blijft de basisversie behouden. Na afloop van het eerste jaar kan de updateservice voor een voordeelprijs worden verlengd."

Op dit moment ben ik dus helemaal bij volgens mij met de updates/upgrades t/m het jaar volgend op de datum dat dat ik voor het laatst de updateservice heb verlengd (dat was 25-9-2018).

Wat kan ik nu precies opnieuw installeren? Welke updates/upgrades ga ik nu missen, of mis ik niets en kan ik terug naar de stand van de software op 24-9-2019, dus inclusief alles updates/iupgrades die t/m 24-9-2019 zijn uitgebracht (de dag voordat mijn updateservice is afgelopen)?

Mvg, Eric

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 18:46 uur

Kan ik - als ik dat zou willen - dus beter opnieuw de updateservice verlengen voor een jaar of kan ik beter de software opnieuw aanschaffen (waarmee ik dus automatisch de nieuwste 2020 versie krijg)?

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 18:53 uur

@ehoogenboom

Beste Eric,

Als U toch nog op min 1 Pc MAGIX vdl 2019 Prem heeft staan, wacht dan een paar weken dan komt het nieuwe pakket MAGIX vdl 2021 uit en kunt U zonder problemen de upgrade kopen via Uw P3 serienummer en dit later gewoon op 2 Pc 's zetten

Sc6

M.vr.gr

Michael

Forum Moderator,

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 18:59 uur

@ehoogenboom

Beste Eric.

Even een aanvulling als U nu bv een upgrade zak doen dan is dit voor MAGIX VDL 2020 Prem.

Als er dan over enkele weken de vernieuwde versie uitkomt dan kunt U gewoon de versie 2021 installeren (behalve de extra programma's die er dan bij zitten.)

Doe Uw voordeel hiermee

M.vr. gr

Michael

Bol schreef op 05.08.2020 om 19:02 uur

Hallo Eric,

Ik zie door al de gegeven antwoorden het bos niet meer. Ik ben het juiste pad kwijt geraakt Vandaar dat ik u als moderator van dit forum u geen correct antwoord kan geven.

Groet,

Rob (Magix Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2020, 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.08.2020 om 19:42 uur

@ehoogenboom

Beste Eric.

Wat U om 18.43 uur schrijft geeft voor mij wat duidelijkheid op 25-09-2018 heeft U versie 2019 aangekocht op 24-09-2019 was dit verlopen.

In oktober 2019 was het nieuwe programma MAGIX vdl 2020 te downloaden /te koop.

Via magix.com was het voor U nog mogelijk om versie MAGIX vdl 2020 te installeren er is dan geen update meer mogelijk na 24-09-2020 maar het programma is gewoon te gebruiken.

Tot dat er niets verkeerd gaat met de Pc is het gewoon te gebruiken.

Dit is voor U wel duidelijk neem ik aan

M.vr.Gr

Michael

ehoogenboom schreef op 05.08.2020 om 21:06 uur

Dank weer voor alle reacties!

Ik ga alles nog eens op een rijtje zetten.

Mvg, Eric