activeren en registreren kan geen verbinding krijgen met magix site

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 12:11 uur

kan iemand mijn vertellen hoe ik fotostory de luxe 2015 kan activeren en registreren heb dit forum al doorlopen.

en de aangeboden oplossing werkte niet voor mijn.

heb mijn internet verbinding al gescheckt en die is goed kan op dit forum komen.

groetjes Jan

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 12:31 uur

Hallo Jan,

Lees dit eens: http://www.magix.info/nl/photostory.knowledge.1142314.html

Groet,

Rob

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 12:46 uur

hoi rob,

deze oplossing had ik al geprobeerd had ik ook aangeven in mijn vraag.

eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ik de kladblok niet kan opslaan in het programma alleen in documenten.

als je nog wat anders weet hoor ik het graag.

groetjes jan

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 14:16 uur

Hallo Jan,

1. Ga naar: C:\Program Files\MAGIX\[Programma-naam]\Install.cfg en open deze met het kadblok.

2. Zoek daarin het gedeelte [magixofa-overrides]

3. voeg daaronder de volgende regel toe: main*checkoffline=0

4. Sla het aangepaste bestand op. Let daarbij dat het wordt opgeslagen als install.cfg bestand (en niet als .txt bestand). 

5. Sla het op in de uw map Documenten.

6. Kopieer of verplaats het bestand "install.cfg" uit de documentenmap naar: : C:\Program Files\MAGIX\[Programma-naam]

Succes,

Rob

 

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 15:59 uur

hoi rob,

er gebeurt wel wat helaas niet wat ik zou willen krijg een foutcode -44

heb je nog ideeen?

ik weet het niet meer

groet Jan

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 17:30 uur

Hallo Jan,

Deze foutcode -44 heb ik nog nooit gezien.

1. Heb je toevalling geupdate naar Windows 10? 

2. Deinstalleer fotostory deluxe 2015 en schoon je register met CCleaner (freeware) op

3. Probeer het opnieuw te installeren

Want wat ik vreemd vind is dat je wel bij www.magix.info kan inloggen. Bij het activeren en registeren hoef je de Letter "P" van het serienummer niet in te typen.

Als het nog niet lukt, dan zou je problemen kunnen voorleggen aan Magix Support.

succes,

Rob

 

 

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 17:59 uur

hoi rob,

nee ik heb w10 niet geinstaleerd ik draai op w7

op www.magix.info kan je gewoon een account aanmaken zodat mensen zo als jij zelf andere mensen kunnen helpen, Waar voor mijn dank.

De Letter P was mijn bekend.

ook gaan we eens proberen, bedankt voor alle hulp.

gr jan

 

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 18:15 uur

Hallo Jan,

Als je een legale versie heb, ga dan naar: http://www.magix.com/nl/. Klik op het poppetje rechtsboven en meld je aan. Klik op volgende en dan op mijn produkten. Hier kan je zien wat het serienummer is en je kan het installatieprogramma en de handlleiding dowloaden.

Nog een vraagje, heb je het programma op een ander computer geinstalleerd of zijn er verandering aan de hardware gedaan?

Groet,

Rob

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 18:26 uur

Hoi Rob,

ja heb een legale versie.

de opgegeven site http://www.magix.com/nl/ kan ik niet bereiken (gebruik Firefox) maar ook via internet explore lukt het niet.

heb het programma ook op mijn laptop gezet maar daar kreeg ik het ook niet voor elkaar de laptop's zijn standaard.

groetjes Jan

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 20:11 uur

Hallo Jan,

Hou er wel rekening mee, dart Fotostory 2015 maar op één computer geinstalleerd kan worden. Wanneer je het op een andere computer ga installeren moet de installatie op de andere computer deactiveren. Als ik alles op een rijtje zet, denk ik dat het toch een windows / internet probleem is. Geen Magix. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Succes met het zoeken naar eem oplossing.

Rob

 

jan-p11 schreef op 13.09.2015 om 20:45 uur

Hoi rob,

licentie verhaal is mijn bekend was om te testen helaas op beiden laptops werkt het niet.

bedankt voor de geboden hulp.

ik gebruik eset voor firewall misschien zit het daar in.

windows lijkt mijn sterk er zijn wel veel mensen met dit probleem door de jaren heen wat op zich wel weer raar is.

 

groet Jan

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2015 om 23:25 uur

Hallo Jan,

Als ik zeg dat het Windows / Internet probleem is, bedoel ik, dat het een configuratie fout van het systeem zou kunnen zijn. Zoals je al noemde b.v. de firewall. Zo kan ook in het register diverse fouten zitten of een DLL bestand corrupt zijn geworden etc....Zo'n fout is moeilijk op te sporen. Zelf heb ik al eens een schone installatie gedaan van windows, omdat zelfs deskundige in mijn buurt er niet uitkwamen en mij een schone installatie van windows adviseerde. Mijn probleem was toen opgelost. Ik ben tot opheden er nog niet achter wat het wel was.

Ik zou je niet kunnen zeggen hoeveel mensen dit probleem hebben of hebben gehad. Als dit in werkelijkheid een groot probleem is / was, had Magix allang een update geplaast, die dit probleem zou oplossen. Want wat ik je als oplossing heeft gegeven, heb ik van Magix Support gehad. Bij sommige gebruikers heeft het geholpen.

Groet,

Rob

 

jan-p11 schreef op 14.09.2015 om 15:16 uur

Hallo Rob,

daar heb je gelijk in.

ik ga verder stoeien.

groet,

Jan

jan-p11 schreef op 18.09.2015 om 21:26 uur

Hallo heb het programma kunnen activeren en registreren.

met behulp van aanpassen hosts bestand.

volgens onderstaande methode die ik kreeg gemaild door magix.

contrtoleer met behulp van Internet Explorer of je op de site van magix.com kunt komen.
Start Internet Explorere en in de adresbalk van de Internet Explorere geeft u dan in www.magix.com, en kijk of u nu onze website kunt bekijken.

Ik ga ervan uit dat dit nog steeds niet lukt. In dat geval wordt het domein magix.com op uw computer door Windows of wat dan ook tegengehouden.
Bekijk onderstaande eens, daaraan kan dit liggen. Dit is echter eerder een probleem van uw computer en uw Windows dan dat dit een probleem van het MAGIX programma is. Immers kunnen wij er ook vrij weinig aan doen dat u www.magix.com niet kunt bereiken terwijl dit een normaal toegankelijk domein is voor iedereen.

Controleer het "hosts" bestand binnen Windows. U gaat daarvoor naar Windows Verkenner en dan gaat u naar de map:
C:\Windows\System32\drivers\etc\
Daarin bevindt zich een bestand met de naam "hosts".

Doe dit via onderstaande Methode.

Dit bestand opent u als Administrator met behulp van Kladblok (rechtsklik op Kladblok en dan Als administrator uitvoeren). In Kladblok naar menu Bestand / Openen... dan bestandtype wijzigen van .TXT naar *.*, en dan navigeren naar bovenstaande map en het hosts bestand openen.
Kijk nu of in het hosts bestand het volgende domein vermeldt staat:
"magix.com"
Zo ja, verwijder die regel dan, en sla het bestand weer op via menu Bestand / Opslaan.

Zie eventueel ook: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/972034
of
https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html

 

Succes met deze methode voor mijn heeft het gewerkt op naar mijn volgensde probleem.

activeren van mpeg2 decodere zodat ik verder kan met dvd branden.

heeft iemand een idee wat betreft mpeg2 activatie hoor ik het graag.

 

groetjes Jan

mi-bo schreef op 20.09.2015 om 15:29 uur

Beste Jan,

 na veel goede antwoorden van Robvroe en uiteraard de beslissende antwoord van MAGIX. heeft u een download versie of een dvd versie, dit heb ik in de vele brief wisselingen niet begrepen

gr

Michael

jan-p11 schreef op 20.09.2015 om 17:52 uur

hoi Michael,

Ik heb een dvd versie.

groetjes Jan

mi-bo schreef op 20.09.2015 om 22:07 uur

Beste Jan,

 vermoedelijk zal in Uw geval het MAGIX programma altijd met als administrator moeten worden geopend, en wat betreft mpeg2 codex, heeft u al via hulp online activeren de download update geinstalleerd

gr

Michael

jan-p11 schreef op 20.09.2015 om 22:36 uur

hoi Michael,

magix photostory 2015 werkt nu goed, en naar de update werkt de activatie van de mpeg2 codex ook.

 

groetjes Jan

Voormalige gebruiker schreef op 21.09.2015 om 10:28 uur

Hallo Jan,

Fijn om te lezen dat je probleem is opgelost.

Groet,

Rob