Afspelen video op PC en op DVD recorder. Op welk formaat moet de vide

Thijn-vandeSande schreef op 13.03.2020 om 17:14 uur

In welk formaat moet ik mijn video opslaan in foto de luxe of Magix easy. Doe het nu in mp4 . Maar deze speelt niet af op mijn DVD speler. Wel op de PC . Welk formaat moet ik gebruiken om op alle twee af te kunnen spelen?

Met vriendelijke groet Thijn van de Sande

Reacties

mi-bo schreef op 13.03.2020 om 17:35 uur

@Thijn-vandeSande

Beste Thijn.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als U Mpeg2 gebruikt is Uw probleem opgelost.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 13.03.2020 om 18:31 uur

Hallo Thijn,

Een DVD speler zal nooit films, die zijn geëxporteerd als een MP4 of een Mpeg2 bestand afspelen. U moet een DVD branden met het brandprogramma.

Dit doet u zo:

Succes,

Rob

Ps. Ik ben er vanuit gegaan, dat u MAGIX Photostory easy (Version 2) hebt.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2020, 19:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.03.2020 om 19:05 uur

@Thijn-vandeSande

Beste Thijn,

gezien de vraag gaat over"In welk formaat moet ik mijn video opslaan in foto de luxe of Magix easy. "

het volgende ga naar voltooien dan dat is dan een Mpeg 2 bestand wordt dan ook zo opgeslagen 

en als alle bestanden zo zijn opgeslagen, kunnen ze via

vandaar uit kan er gebrand worden op een DVD,

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 13.03.2020 om 21:00 uur

@Thijn-vandeSande

Beste Thijn,

vervolg van wat om 19.05 uur is omschreven.

zet de bestanden die heeft opgeslagen in een daarvoor aangemaakte map met extensie

en als er meerdere projecten zijn via

dan staat alles achter elkaar, dan voltooien dan een mooie menu maken en dvd en branden

Sc6

Michael

Kees-Haremaker schreef op 14.03.2020 om 12:15 uur

Beste Thijn, je kan ook de export van uit een Magix DVD export opslaan in een daarvoor aangemaakte map als een .iso bestand die je op een stickje kan kopieren en dan kan je het zo op je smartTV afspelen, door het stickje in een USB aansluiting te steken.
Mvg Kees

mi-bo schreef op 14.03.2020 om 13:18 uur

@Thijn-vandeSande

Beste Thijn,

De goed bedoelde omschrijving tot oplossing van Dhr CJHHaremaker is in MAGIX video Easy 6 niet mogelijk.

"optie ISO bestand maken gaat niet " zit niet in het programma.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 14.03.2020 om 14:23 uur

Hallo Thijn,

Een ISO bestand, zoals Kees beschrijft, kunt u wel maken met uw Fotostory. Alleen niet alle TV's ondersteunen ISO bestanden. Raadpleeg de handleiding van uw TV.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.03.2020, 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-