Ai categorien

plagge schreef op 01.09.2025 om 16:11 uur

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de upgrade naar Video Premium 2026. Daar kun je via Ai laten zoeken naar categorien, zoals sport , personen enz. Ik heb het programma deze mogelijkheid laten laden en geprobeerd door na afronding de categorie " personen " in de files behorende bij de film, personen te laten zoeken. Ik krijg best wel veel personen maar niet die uit de film die op de tijdlijn staat. Wat doe ik fout? Het voorbeeldfilmpje geeft ook niet precies aan wat er geladen wordt. 2e vraag: Laadt Ai alle op de computer staande films in? Zijn er dan wel heel veel. Toch? En wat is dan nog het nut van deze optie?

Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 02.09.2025 om 11:23 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

....Daar kun je via Ai laten zoeken naar categorieën, zoals sport , personen enz....

Persoonlijk heb ik AI-Categoriseren een keertje laten zoeken op een categorie. Dit duurde mij te lang, zodat ik het hebt afgebroken. Helaas, kan ik u daar geen zinnig antwoord opgeven. Hebt u als de hulp geraadpleegd? Zo niet zie dan eens deze link: Media automatisch categoriseren (AI)

.....2e vraag: Laadt Ai alle op de computer staande films in?...

Hier op moet ik ook het antwoord schuldig blijven, omdat ik het niet gebruikt.

.....En wat is dan nog het nut van deze optie?....

Wat het nut is van deze optie, daar moet ik wederom het antwoord schuldig blijven. Persoonlijk zie ik de AI-Categorisch, althans voor mij, nog geen toegevoegde waarde hebben. Misschien in de toekomst?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 02.09.2025 om 13:23 uur

Hallo Rob, Dank je wel voor jouw eerlijke antwoord. Ja inderdaad het zoeken duurde bij mij ook erg lang. Vandaar mijn opmerking of hij de hele schijf doorloopt om de deverse categorien te kunnen maken. Lijkt er wel op. Zou misschien ook wel logisch zijn maar dan moet het systeem op zijn minst de film waar ik op dat moment mee bezig ben laten zien. Dan heeft A1 enige zin.

Ik ga zeker even kijken bij de door jou aangegeven link. Misschien dat iemand anders van het forum iets meer van deze materie weet. Ik ben benieuwd. Groet, Geertjan

Bol schreef op 02.09.2025 om 15:37 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Er zullen maar weinig forumleden reageren. Wel om antwoorden te krijgen voor hun problemen, maar geen vragen beantwoorden. Ik ben en blijf de enige die actief is. Maar misschien help je deze topic / discussie u verder. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/ai-media-management-in-video-deluxe-2026--1347108/

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-