als ik naar mijn domeinnaam ga blijf ik hier komt Magix site krijgen

Pascal-Hollemans schreef op 18.05.2020 om 22:21 uur

Pas geleden mijn site verwijderd en free hosting opgezegd. op het moment alleen nog de Domeinnaam en Email bij Magix geregistreerd.

Als ik nu naar mijn domeinnaam ga kom ik alsnog op een pagina van Magix waar ze aangeven dat hier een site van Magix komt, maar die gaat er dus niet meer komen. Met als gevolg dat als ik via mijn nieuwe hosting provider mijn domeinnaam wil gebruiken dat niet gaat.

Is hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet

Pascal Hollemans

 

Reacties

mi-bo schreef op 18.05.2020 om 23:40 uur

@Pascal-Hollemans

Beste Pascal,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Als U bij MAGIX Uw domeinnaam heeft geregistreerd , kunt U het niet zomaar bij een andere Webhosting Provider gebruiken.

kijk eens naar deze link,

https://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-domein-e-mail-service/domeinverhuizing.3212.html

U zal eerst bij MAGIX aan moeten geven dat MAGIX Uw Domeinnaam vrij zal moeten geven, gezien U hiervoor bij MAGIX voor 365 dagen heeft betaald

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 00:02 uur

@Pascal-Hollemans

Beste Pascal.

Een aanvulling op wat hier boven staat omschreven

ga naar

https://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-web-designer-hosting/faq.3206.html

helemaal naar beneden scrollen, dan komt U dit tegen

l

klik op domeinopzegging vul dit in en verstuur het naar MAGIX

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator ).

 

 

Pascal-Hollemans schreef op 19.05.2020 om 09:49 uur

Beste Michael,

Bedankt voor je reactie, heeft me echt even op weg geholpen.

Zodoende heb ik via het online formulier kunnen opzeggen, kreeg meteen de auth. code via mail.

Hiermee is het gelukt om mijn domeinnaam te registreren bij Siteground waar nu mijn Hosting en domein is.

Jammer genoeg blijft het namelijk zo dat als ik naar Holltech.nl ga er nog steeds de pagina komt dat er een magix site komt. ingelogd bij magix-online, zie onderstaand:

Wat moet ik doen om hier van af te komen, zodat ik kan beginnen met een site te bouwen via mijn nieuwe provider?

Nogmaals alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Pascal Hollemans

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 10:41 uur

@Pascal-Hollemans

Beste Pascal.

De procedure die 18.05.2020 om 23.40 uur is toegestuurd (link) geld ook anders om.

De Domeinnaam moet eerst vrijgeven worden hier staat een tijd voor en U heeft hieover een mail gekregen met een code en daar kan de andere webhosting mee aan de slag

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 19.05.2020 om 14:22 uur

@Pascal-Hollemans

Beste Pascal,

dit is een positieve reactie dat U heeft aan mijn advies en als oplossing heeft aangevinkt.

Voor in de toekomst veel plezier met het uitbreiden van Uw Website,

Met vriendelijke groet,

Michael