audio werkt niet meer met windows 10

marcvw schreef op 04.12.2018 om 14:18 uur

Sinds kort werkt de audio niet meer als ik goed werkende filmbestanden (met geluid) importeer naar een nieuw project. Ik heb al de Mpeg-codecs gedownload, ook al via het programma en de adviezen op dit forum van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. Ik werk met Video Deluxe 2015. Wie kan me helpen ? Dank je wel.

Reacties

mi-bo schreef op 04.12.2018 om 14:23 uur

@marcvw

Beste Marcvw.

Heeft U al geprobeerd via bestand instellingen,instellingen terug zetten naar Standaardwaarde.

Mvg

Michael

marcvw schreef op 04.12.2018 om 14:42 uur

Beste Mi-bo

Bedankt voor je reactie. Dat helpt niet,spijtig genoeg. Ik zie nu wel dat een deel van de te importeren bestanden MOD bestanden zijn , en die werken dus niet. Weet jij toevallig hoe ik zulke MOD bestanden omzet naar MOV of hoe ik dit oplos ? Buiten het project werken dei bestaden wel met audio...

marcvw schreef op 04.12.2018 om 14:44 uur

online vind je wel converters van MOD naar MOV maar dat gaat blijkbaar om beperkt aantal MB

mi-bo schreef op 04.12.2018 om 15:06 uur

@marcvw

Beste Marc .

dit moet gaan met converti maar ik heb dit nooit gebruikt.

Mvg

Michael

Bol schreef op 04.12.2018 om 15:07 uur

Hallo Marc,

MOD bestanden komen van een JVC camera. Verander de extensie eens in VOB of MPG en plaats deze een op de tijdlijn en kijk wat nu het resultaat is.

Succes,

Rob

Ps. Welle versie VDL 2015 heeft u? Standaard, Plus of Premium

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2018, 16:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.12.2018 om 16:17 uur

Hallo Marc,

Je bent zeker pas overgestapt naar Windows 10 versie 1803 of 1809? Als dat zo is en je hebt VDL 2015 standaard, dan is hiervoor helaas geen oplossing.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

marcvw schreef op 04.12.2018 om 17:29 uur

Beste Rob en Michael, bedankt voor jullie reactie. Extensie veranderen geeft geen resultaat. Filmbestanden komen inderdaad van een JVC camera, tot voor kort werkte dit allemaal perfect. Ik gebruik Video Deluxe 2015 (standaard dus), gekocht in 2015, met de mogelijke updates en actualisering. Heeft Magix dan een programma voor zowel Mov als Mod bestanden, ik ken er eigenlijk niet zo veel van. Ik gebruik het programma voor montage van onze reisvideo's en dat ging voorheen feilloos.

marcvw schreef op 04.12.2018 om 17:41 uur

windows is inderdaad 1803

Bol schreef op 04.12.2018 om 17:51 uur

Hallo Marc,

Zelf heb ik MOD, MP4, MTS, MOV etc.. op mijn PC staan. Al deze bestanden kan je probleemloos op de tijdlijn van VDL 2019 zetten. VDL 2015 uit 2014 wordt door Magix niet meer ondersteund c.q. geüpdatet. Maar ik heb een vraag. Spelen de MOV bestanden wel audio af?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.12.2018, 08:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

marcvw schreef op 04.12.2018 om 18:01 uur

De MOV bestanden spelen wel audio af in VDL 2015. Enkel bij MOD lukt het nu niet meer. Ik zag op de site van Magix ook nergens staan dat VDL 2019 MOD bestanden laat werken, MOD staat niet tussen de formaten denk ik. of vergis ik me ? Alvast bedankt voor het meedenken.

Bol schreef op 04.12.2018 om 18:46 uur

Hallo Marc,

Je kan hiermee uitproberen of een MOD bestand die omgezet is naar een MOV bestand ook op de tijdlijn van VDL 2015 werkt. https://convertio.co/nl/mod-mov/ .

Waarom Magix geen MOD bestanden noemt is omdat deze bij Magix gezien worden als Mpeg-2. Zelf heb ik een MOD bestand uit 2009 spelend op de tijdlijn van VDL 2019 gezet

Groet,

Rob

PS dit heb ik ook nog gevonden: https://videoconverter.wondershare.com/convert-dv/convert-mod-to-mov.html

Laatst gewijzigd door Bol op 05.12.2018, 08:51, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 28.12.2018 om 12:53 uur

Hallo probeer ook eens met het programma Handbrake
mvg Kees

Bol schreef op 28.12.2018 om 15:07 uur

Hallo Kees en Marc,

Met het programma "Handbrake" (te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/ ) kan je .MOD bestanden niet converteren naar .MOV bestanden, wel naar .MP4 bestanden. Of het .MP4 bestand op de tijdlijn van VDL 2015 standaard afspeelt met audio kan ik niet uittesten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2018, 16:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MN-Hofland schreef op 16.01.2019 om 18:52 uur

beste mensen,

Sinds kort heb ik ook problemen met audio weergave in VDL-2015, had het een tijdje niet gebruikt, maar maakte altijd schitterende video's met VDL.

Ik heb alle tips geprobeerd. Ik werk met MTS bestanden, alleen in VDL wordt het geluid niet weergegeven. Heb naar Magix gemaild, maar krijg echter geen reactie.

weet iemand raad???

Bvd.

groet,

Gretha

Bol schreef op 16.01.2019 om 19:04 uur

Hallo Gretha,

Ik heb het vermoeden, dat je VDL 2015 standaard hebt. Als dat zo is dan is hiervoor geen oplossing. Kijk links boven, als achter Video deluxe geen Plus of Premium staat dan heb je de standaardversie.

Er zijn dan twee mogelijkheden.

1. updaten naar VDL 2019
  2. of de MTS bestanden met het programma "Handbrake" (te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/ ) te converteren naar een MP4 bestand.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2019, 19:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

MN-Hofland schreef op 16.01.2019 om 20:06 uur

Beste Rob,

ik heb inderdaad de standaard versie. MP4 werkt nog wel in het programma en ook MOV van mijn IPhone.

ik heb ook in 2017, bij een vriendin, geprobeerd af te spelen maar lukt ook niet. Werkt het in 2019 wel?

Is Handbrake.fr een gratis programma? ik had in Wondershare al iets geprobeerd en dat werkt dan wel in VDL.

groet,

Gretha

Bol schreef op 16.01.2019 om 21:23 uur

Hallo Gretha,

Om MOV bestanden te kunnen bewerken en afspelen in Video Deluxe moet je Quicktime installeren. Download deze van https://filehippo.com/download_quicktime_alternative/ en installeer deze dan.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-