AVC1

bennie schreef op 24.11.2025 om 14:22 uur

Goedemiddag,

Waarom opent Video Deluxe Ultimate (versie 26.2.0.298) geen AVC1 bestanden?
Ik heb met mijn Canon EOS R een paar videofilmpjes gemaakt. Een voorbeeld van wat er op staat wordt normaal in de bibliotheek weergegeven. Wil ik deze afspelen, krijg ik alleen groene streepjes en andere kleuren te zien.
Wat is hier het probleem, de pc is snel genoeg en alle hardware ook.

B.v.d. Bennie

Reacties

Bol schreef op 25.11.2025 om 11:40 uur

Hallo @bennie,

...Waarom opent Video Deluxe Ultimate (versie 26.2.0.298) geen AVC1 bestanden?....

Klopt uw versienummer wel? Want dit moet volgens mij 25.0.1.248 zijn?

Voor zover ik het nu kan bepalen ondersteund VDL2026 de gemaakte videofilmpjes gemaakt met uw Canon EOS R niet. U zou ze met Handbrake kunnen converteren.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.11.2025, 12:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

bennie schreef op 25.11.2025 om 13:06 uur

Dankje, prima gelukt met Handbrake

Bol schreef op 25.11.2025 om 13:16 uur

Hallo @bennie,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍 voor uw feedback. Ik heb u in een PB aangegeven, dat uw versie nummer geen MAGIX versienummer is, maar van Pinnacle. Maar goed u kunt weer verder.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Ps. Omdat uw probleem is opgelost sluit ik de topic

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-