AVCHD iso bestand branden op BD

Rob-Heijboer schreef op 19.10.2020 om 13:00 uur

Sinds een tweetal jaar maak ik gebruik van BD schijven ivm de grootte van mijn filmbestanden, zelfs DL-DVD was op een gegeven moment te klein. Het BD format is wat minder dan AVCHD; 25 fps versus 50 fps. In VdL ligt vast dat je een AVCHD format op een DVD wegschrijft, branden op BD blijft BD format. Door nu te kiezen voor AVCHD 1920x1080p 50 fps en dit als iso bestand weg te schrijven (image recorder) en mbv een extern brandprogramma op een BD te branden heb je een "betere" kwaliteit. VdL komt met een popup menu met de waarschuwing dat het bestand te groot is om te branden op DVD maar dit kun je negeren (keuze menu) en wordt dan gewoon als iso weggeschreven.

Reacties

mi-bo schreef op 19.10.2020 om 13:32 uur

@Rob-Heijboer

Beste Rob- Heijboer.

Dank voor Uw informatie, en Uw ervaring op het Forum te zetten.

Hier kunnen MAGIX lezers zeker gebruik van maken.

Met vriendelijke groet

Michael/ Forum Moderator

Bol schreef op 19.10.2020 om 15:34 uur

Hallo Rob,

Het klopt helemaal wat u beschrijft. Een MVP-projectbestand gebrand op AVCHD 1920x1080 50p geeft altijd een beter resultaat dan wanneer u ditzelfde MVP-projectbestand op een Blu-Ray schijf 1920x1080 25i brandt. Als u een MVP-projectbestand met een speelduur van meer dan 30 minuten wilt branden op DVD+R 4,7GB dan moet u inderdaad een keuze maken. Zie afbeelding

Hierbij wil ik nog wel een kanttekening plaatsen voor ander forumleden. Uw Blu-Ray speler moet wel de AVCHD format ondersteunen en deze Dvd's zijn niet afspeelbaar op een standaard DVD speler.

Succes met het maken van uw projecten,

Rob