AVI-bestand afspelen

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 12:03 uur

Ik heb vdl 2020 Nu importeer ik een avi film met 30,01 frame rate. dit wordt aangepast en toch gaat de film in het preview venster schrokkerig en schuddend verder. Als ik het op schijf brand, blijft het schrokkerig en schuddend verder gaan. Waar en hoe moet ik waardes veranderen om dit weg te krijgen. Video-kaart is geupdated.

Reacties

mi-bo schreef op 29.07.2020 om 14:48 uur

@henk3ss

Beste Henk3ss.

Een vraag

De Avi bestanden komen die toevallig van een Pinnacle project vandaan .

MAGIX 720:576 of Pinnacle 768:576

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.07.2020 om 14:57 uur

Hallo Henk,

Nadat u de AVI film hebt geïmporteerd naar de tijdlijn van VDL en is aangepast naar 30.01 framerate, dan zou u ook eens de frametable opnieuw moet laten aanmaken.

Dit doet u zo:

• selecteer alle AVI filmbestanden (Ctrl+A)
  • ga met de muiscursor op het filmspoor staan en klik op de rechtermuisknop
  • kies nu uit het pop-up menu "Framteble (nieuw) aanmaken".

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2020, 14:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 15:24 uur

Hoi Mi-bo, nee,van een MAXXTER SPORTS action camera. Ik sla de opnames in de vakantie altijd op een laptop op, maar misschien zijn deze opnames daarna gebruikt bij Pinnacle, ik probeer de originele uit en dat hoor je hoe dat is afgelopen.

Gr Henk.

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 15:32 uur

Hoi Bol, waar staat frametable, kan het bij mij niet vinden, je geeft het wel goed aan maar bij mij is audiofuncties het bovenste.

mi-bo schreef op 29.07.2020 om 15:33 uur

@henk3ss

Beste Henk.

Dank voor Uw feedback.

Laten we zeggen we wachten rustig af totdat U zich weer meld.

Sc6

M.vr.gr

Michael

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 15:34 uur

Hoi Mi-bo, Nieuwe bestanden van de vakantie erop gezet, geen verschil met de oude die eventueel gebruikt zijn door pinnacle. Beeld gaat heen en weer in het preview venster. De goede raad van frametable proberen te volgen, maar ik zie geen frametable..

Bol schreef op 29.07.2020 om 15:36 uur

Hallo Henk,

Met welke versie VDL werkt u?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.07.2020 om 15:42 uur

@henk3ss

Beste Henk.

Als u beeld op tijdlijn activeer(rechtermuis) gaat een scherm open en bovenin staat nieuw frametable aanmaken dan worden alle 0 en 1 weer onder elkaar gezet.

Sc6

M.vr.gr

Michael

PS.

Beelden opgenomen met Pinnacle zijn niet in te laden in MAGIX er wordt namelijk een andere codex gebruikt

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 29.07.2020 om 15:51 uur

Hallo Henk,

Wat u ook zou kunnen doen, is om naar de programma instelling te gaan en een vinkje te zetten bij "Frametable bij import automatisch aanmaken."

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 16:04 uur

Gedaan wat je schreef, geen frame table daarna erbij gekomen na selectie hele film

Bol schreef op 29.07.2020 om 16:37 uur

Hallo Henk,

Ik vond het al zeer vreemd, dat u niet de optie kreeg "Frametable (nieuw) aanmaken". Daarom ben ik dit verder gaan uitzoeken. Ik heb een AVI bestand op de tijdlijn gezet en zowaar Frametable (nieuw) aanmaken is nu bij ook niet aanwezig.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2020, 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.07.2020 om 16:46 uur

Hallo Henk,

Hier nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord. U kunt altijd bij de programma-instellingen / Video/Audio / Frametable een vinkje zetten maar zal bij het importeren van AVI bestanden de frametable ook niet opnieuw aanmaken.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

henk3ss schreef op 29.07.2020 om 17:15 uur

Ik heb versie 19.0.2.58

henk3ss schreef op 30.07.2020 om 12:47 uur

Beste Mi-bo. Ik heb vandaag nog een film gemaakt (AVI) met dezelfde camera hier thuis, ook daar is het beeld enorm onstabiel.Daarna de camera op de extensie uitvoer .MOV gezet en het beeld is gewoon zoals het wezen moet. Het ligt dus aan de camera en niet aan MAGIX. Vast hartelijk dank voor je info, de opmerking van Pinnacle heeft mij wel op de goede weg gezet..

Gr Henk

mi-bo schreef op 30.07.2020 om 12:54 uur

@henk3ss

Beste Henk.

Dit is een positief bericht, dat het geen MAGIX probleem is/was.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

henk3ss schreef op 30.07.2020 om 13:06 uur

Zoals je schrijft, een heel mooi product.

Gr Henk.

mi-bo schreef op 30.07.2020 om 15:13 uur

@henk3ss

Beste Henk.

Als Moderator wordt ik blij van Uw bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 30.07.2020 om 15:33 uur

Hallo Henk,

Het doet mij deugd om te lezen, dat door over te schakelen van AVI format naar het opnemen in MOV format uw probleem is opgelost.

Succes met uw opnames,

Rob (moderator)

PC -1-

PC -2-