beelden door elkaar, overlappingen, cursor springt naar begin

Sabine-Debel schreef op 31.03.2020 om 09:12 uur

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar plots stonden heel beelden niet meer op de juiste plaats. Er waren ook erg veel overlappingen van beelden. Daarbij sprong het rode driehoekje onder het display, telkens weer naar het begin van mijn film.

Ik heb het project gekopieerd in een nieuw en zo kon ik opnieuw mijn rood driehoekje los maken van het begin.Ik heb ook handmatig alle beelden opnieuw verplaatst en de overhangen ongedaan gemaakt. Veel werk dus... Omdat ik dat niet meer opnieuw wil meemaken, vraag ik wie die ook al meemaakte of wie mij kan helpen mocht dit nog eens gebeuren.

Wat heb ik dus verkeerd gedaan ?

Reacties

mi-bo schreef op 31.03.2020 om 13:27 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine,

oplossing voor de eerste vraag

" Daarbij sprong het rode driehoekje onder het display, telkens weer naar het begin van mijn film." zet een vinkje bij Werking Spatiebalk, en als U op de Spatie toets klik wordt de cursor lijn hier ook gestopt en gaat niet meer naar het begin.

Sc6

Michael

Bol schreef op 31.03.2020 om 14:56 uur

Hallo Sabine,

Ik zou het u niet kunnen zeggen, waarom de beelden niet meer op de juiste plaats staan. Naam.MVP (Magix Video Project) bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Als u zo iets hebt, kunt altijd nog terugvallen op een back-up bestand, die om de 10 min wordt aangemaakt.

Ga naar: Back-up-project laden... (Ctrl+Shift+O)

Zoek in deze lijs naar een back-up bestand die wel goed.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.03.2020, 14:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 01.04.2020 om 08:01 uur

Dank u wel voor de info. Ik heb alvast een veiligheidskopie gemaakt van enkele projecten. Via bestand, veiligheidskopie, project en media naar map kopiëren. Dit duurt wel lang en onderaan knippert dan een blauw balkje. Is dit de juiste manier om safe te zijn ? En moet ik dit telkens opnieuw doen ? Want in mijn back-up lijst stond nog niet veel.

Ik werk ook telkens met kleinere blokken want ik heb bijna 10 uur filmmateriaal, waaruit ik moet kiezen. Ook iets wat ik van jullie geleerd heb. Merci hiervoor. Ik heb momenteel 7 films lopen in dit project. Zo kan ik knippen en plakken van de ene naar de andere. Is dit ook de juiste manier van werken ?

Bij het probleem van gisteren waar alles was versprongen, was ik ook stukken van fragmenten kwijt, heel bizar. De tijdsbalk was ook al een hele tijd gewoon blauw zonder dat je er beeldjes inzag. Ik zag enkel op het display de beelden. Misschien had dit er ook mee te maken. Vandaag stond alles nog op de juiste plaats bij mijn andere films. Gelukkig niets versprongen of weg. Ik heb die betreffende film dan ook verwijderd, want als ik nieuwe beelden erin sleepte, kreeg ik ook enkel blauwe stroken op de tijdslijn.

mi-bo schreef op 01.04.2020 om 08:35 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Hoe te werken met MAGIX vdl moet U zich zelf eigen maken.

Zo werk ik en heb dit ook bij videoclub leden eigen laten maken

Het beste is van te voren een map maken.(en submaps voor het hele project)

Een stuk project (of per datum)op de tijdlijn zetten.

In die aangemaakte map:

Dit gaat dan 0001 worden.

Het zelfde 0002 en vandaar uit gaat men monteren.

Is een stukje goed dan in de aangemaakte 0003,een stukje verder 0004 enz,enz is dit stukje klaar,zet dit dan in de submap.

Niet tevreden kan altijd naar een wel goed stuk project terug gegaan (bv 0004 als er al bv 0008 is opgeslagen ))worden.

Nooit niet opslaan (dan wordt namelijk het vorige overschreven ).

Altijd opslaan in/als met nummer000 (dan wordt het erbij gezet).

Een lang verhaal.

Misschien dat er andere lezers zijn die een andere manier hebben.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 01.04.2020 om 10:49 uur

Hallo Sabine,

Ik kan in mij geheel vinden in wat er in bovenstaand antwoord wordt beschreven. Magix Video Deluxe geeft u ook de mogelijkheid om alles naar een door u gekozen map te kopiëren.

Doe het volgende:

1. Zet een vinkje bij "Projectbestanden (Media naar projectmap kopiëren)"
  2. Geef bij projectfolder aan waar u uw project wilt opslaan
  3. Klik op "Project aanmaken"
  4. As u een filmfragment, foto, muziek etc.. naar de tijdlijn sleep, wordt u gevraagd of u deze wilt Kopiëren of alleen importeren.
  5. Kies voor Kopiëren. Nu wordt er een kopie gemaakt in de door u aangegeven map.
  6. Wanneer u uw MVP-project opslaat, wordt ook uw MVP-projectbestanden hierin opgeslagen. Zo ook uw back-up bestanden.
  7. zie afbeelding voor het eindresultaat.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.04.2020, 10:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 01.04.2020 om 10:53 uur

Wat word ik hier weer goed geholpen. Dank u wel hoor.👍