beeldverhouding

HansH schreef op 03.03.2012 om 20:43 uur

Gebruik sinds kort Windows 7 (64-bit) en Magix video de Luxe 15 Plus. Voorheen had ik geen "probleem" bij het afspelen van een DVD. Ik zag een beeldvullende presentatie.Nu met windows 7 zie ik twee zwarte verticale banden naast de foto's. Het lijkt wel, dat de verhouding naar 4:3 wordt terug gebracht? De filminstelling die ik heb gebruikt is PAL 16:9. Weet niet waar het aan kan liggen. Voorheen ( bij Windows XP) geen balken te zien. Wellicht zie ik iets over het hoofd ? Ben zeer geïntresseerd naar ev mogelijkheden. Bij voorbaat hartelijk dank. Hans Hendriks.       

Reacties

bobbiaan schreef op 04.03.2012 om 13:48 uur

Bets Hans H,

Je hebt het over foto's, staat het programma ingesteld met foto beeld vullend importeren? Mogelijk is dat niet ingesteld.

 

Mvg

Bobbiaan

HansH schreef op 04.03.2012 om 19:30 uur

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb de oplossing wellicht gevonden.Ben naar de tijdslijn gegaan.Met Ctrl A wordt alles geselecteerd. Bij objecteigenschappen heb ik de beeldverhouding aangepast naar 16:9. Daarna volgt een vraag om de gehele selectie te wijzigen. Bevestigen door "aanpassen" te selecteren.Heb weer een "beeldvullende" presentatie op de TV. Groetjes, Hans Hendriks.