Reacties

mi-bo schreef op 20.10.2020 om 22:21 uur

@stegeman_video

Beste,

het is een omweg, ga naar hulp, Extra inhoud installeren, optie mainconsept, dan geeft U aan via mail aanvragen, als het goed is wordt hier de Computer ID zichtbaar( want dat moet worden opgestuurd in de brief )

Sc6

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

stegeman_video schreef op 22.10.2020 om 11:02 uur

Mijn oplossing is geworden

Help programma instellingen verander in codec standaard naar MainConsept.

Mijn probleem is hiermee opgelost.

Filmpjes die ik voorheen niet kon laden in de tijdlijn doen dat nu met beeld en geluid.

gr. Gezinus Stegeman.

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 11:08 uur

@stegeman_video

Beste Gezinus,

Dit is een positief bericht dat het probleem is opgelost, en dat U de oplossing op het Forum heeft gezet.

Hier hebben MAGIX lezers en gebruikers iets aan met Uw antwoord

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

cjhharemaker schreef op 22.10.2020 om 14:30 uur

Hallo Gezinus, jou computer ID is ook buiten MAGIX om ook te vinden door deze volgende tekst even te lezen

IP-adres achterhalen via opdrachtprompt

Kun je de handleiding van de router niet meer vinden, ook niet meer via internet? Dan zit er niks anders op dan aan de slag te gaan met opdrachtprompt in Windows. Misschien heb je het weleens gezien, een MS-DOS achtige omgeving in een zwart venster met witte tekst. Je kunt het scherm openen door naar start te gaan binnen Windows, te kiezen voor uitvoeren en vervolgens de letters cmd in te vullen. Je krijgt vervolgens een zwart schermpje te zien, ook wel opdrachtprompt genoemd. Vul hier “ipconfig” in en druk op enter. Er worden nu allerlei gegevens over de verschillende netwerkkaarten getoond. Zit je via draadloos aangesloten, zoek dan het stukje op waar “Wireless adapter” staat. Onder het kopje “Default gateway” vind je het IP-adres van de router of het modem terug. Vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.2.1, maar er zijn ook fabrikanten die een compleet ander IP-adres aan hun router toekennen. Volg de volgende stappen uitvoeren om opdrachtprompt te starten.

Windows

Open het startmenu

Type “cmd” in het zoekveld

Klik op “Opdrachtprompt”

Vul in “ipconfig”

Zoek voor het ip-adres achter default gateway

Zo kan je dit vinden ook kan je via je browser inloggen in je router met in ieder geval het IP nummer van je
router dat meestal begint met 192.168.1.1 of 192.168.xxx.xxx, dit hangt helemaal af het type en merk van de router en ook van je provider.
Als het goed is heb je een boekje over die router waar alles instaat ook hoe je je w8w'den kan wijzigen dit is trouwens zeer aan te bevelen voor je veiligheid.
Hier kan je ook vinden welk IP adres door de provider aan jou is toegewezen.
Mvg Kees

Bol schreef op 22.10.2020 om 20:52 uur

Hallo @stegeman_video en Kees,

Het computerID is een activeringscode, waar een Magix programma om kan vragen. Dit is niet hetzelfde als het IP-adres. Voor zover ik het weet, heeft dit met een codex te maken, die aangekocht kan worden ad. € 4,99 bij Magix.

Groet, Rob

Bol schreef op 22.10.2020 om 21:18 uur

Hallo @stegeman_video en Kees,

Hier nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Groet, Rob