contentcatalogus gebruiken zonder de jaarlijkse upgrade

dave-krijgsman schreef op 20.03.2022 om 13:19 uur

Beste,

Na de zoveelste jaarlijkse update van Web Designer Premium (18) heb ik besloten om het even niet te upgraden. Ik maak er circa 1 á 3 weken per jaar gebruik van voor een jaarlijks festival. Maar goed, nu wil zonder een upgrade de contentcatalogus gebruiken, maar ik wordt min of meer verplicht om te upgraden. Elke keer wordt ik naar de website van Magix geleid. Hoe kom ik hier vanaf?

Reacties

mi-bo schreef op 20.03.2022 om 13:35 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave,

Als U geen gebruik maakt van Update service( geldig binnen 365 dagen ) als deze is verlopen, kunt U geen aanspraak meer maken op de Content Catalogus

U kunt de aanbieding weg klikken.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( Forum Moderator )

dave-krijgsman schreef op 20.03.2022 om 13:50 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave,

Als U geen gebruik maakt van Update service( geldig binnen 365 dagen ) als deze is verlopen, kunt U geen aanspraak meer maken op de Content Catalogus

U kunt de aanbieding weg klikken.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( Forum Moderator )

Hi Michael, maar ik lees toch echt op de site dat je dan nog steeds de "basis" catalogus kunt gebruiken, dus met de simpele en oude tooltjes en dingetjes, toch?

mi-bo schreef op 20.03.2022 om 14:17 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave,

dank voor Uw Feedback

Dat is correct,

maar als U iets wil downloaden vanuit de Ontwerpgalerie ( online) is dit niet meer mogelijk.

Succes met het door ontwikkelen van Uw Website.

Vriendelijke groet

Michael

 

 

mi-bo schreef op 20.03.2022 om 14:40 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave.

Een aanvulling op gegeven antwoord.

Als U een M of L hosting gebruikt, en niet meer betaald, dan heeft U geen 2000Mb meer maar 500Mb.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

dave-krijgsman schreef op 20.03.2022 om 14:46 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave,

dank voor Uw Feedback

Dat is correct,

maar als U iets wil downloaden vanuit de Ontwerpgalerie ( online) is dit niet meer mogelijk.

Succes met het door ontwikkelen van Uw Website.

Vriendelijke groet

Michael

 

 

Kortom: ik kan dus géén gebruik meer maken van de "contentcatalogus" ? Dus een foto slide of galerie toevoegen of zelfs een sterk verouderde plaatje uit de catalogus zit er dan niet meer in?

Ik heb mijn eigen host die ik zelf beheer (50K).

mi-bo schreef op 20.03.2022 om 14:52 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave.

Dit is correct" ik kan dus géén gebruik meer maken van de "contentcatalogus"

De keus is aan U wat het beste is update verlengen of niet.

Vriendelijke groet

Michael

dave-krijgsman schreef op 20.03.2022 om 14:59 uur

@dave-krijgsman

Beste Dave.

Dit is correct" ik kan dus géén gebruik meer maken van de "contentcatalogus"

De keus is aan U wat het beste is update verlengen of niet.

Vriendelijke groet

Michael

Misleidend te noemen van Magix. Bij een upgrade moest ik altijd al zoeken naar "het nieuwe" in de contentcatalogus en vond ik het al verouderd, maar dit is dus gewoon een abonnement, want zonder kan je een kale site maken. Nou, mijn keuze is al gemaakt. Naar de concurrent dus.

Thanks Michael!

Bol schreef op 20.03.2022 om 18:12 uur

@dave-krijgsman

Hallo Dave,

....Misleidend te noemen van Magix.....

Hiermee ben ik het als moderator niet eens. Er wordt bij aankoop c.q. upgrade duidelijk aangegeven, dat u een jaar lang gratis toegang hebt tot de Online Content Catalogus.

Maar, voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen kunt u Web Designer Premium 18 als programma gebruiken om een website te bouwen, alleen u hebt dus geen toegang meer tot de Online Content Catalogus, maar wel tot uw "basis" catalogus. Als uw Updateservice datum is verlopen, dan kunt u dit zelf controleren.

Zie: DE UPDATESERVICE VAN MAGIX

Om uw website op het internet te kunnen uploaden c.q. onderhouden, moet u wel een betaalde provider hebben.

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

 

dave-krijgsman schreef op 21.03.2022 om 00:23 uur

Bedankt voor je reactie,

Oké, misleidend is te overdreven maar wat is de definitie van "basis"? Ik vond de gehele contentcatalogus nogal basic te noemen met ontzettend veel verouderde attributen die je in een hedendaags site allang niet meer ziet. Voor mij persoonlijk frustreert het mij aangezien ik slechts een hele korte periode per jaar mijn website aanpas. Ik heb nu al een paar jaar de upgrade uitgevoerd, maar eerlijk gezegd verbaasde het me telkens weer dat er (voor mij) minimaal vernieuwd werd.

En ja, misschien te verwend aangezien ik vroeger met Dreamweaver gewerkt heb. Het gemak heeft me destijds overgehaald om MWD te gebruiken, maar dan mogen ze van mij wel wat sneller met (bestaande) innovaties voor MWD uitkomen. Ik ga over op CMS.

Bol schreef op 21.03.2022 om 13:55 uur

@dave-krijgsman

Hallo Dave,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u de term "misleidend" ook wel wat te overdreven vindt. Zelf heb ik geen affiniteit met het samenstellen van websites en kan u daarom niets over het programma Web Designer Premium 18 zelf vertellen. De definitie van "Basis" is in uw geval, alles wat er standaard in Web Designer Premium 18 wordt meegeleverd.

Dat u de gehele (Online) Content Catalogus nogal basic vindt, is een persoonlijke opvatting. Ik heb er begrip voor, dat e.a. u persoonlijk frustreert, maar daar kunnen wij als moderator / forumlid niets aan veranderen. U zou dit rechtstreeks kunnen voorleggen aan Magix Duitsland, want via dit forum proberen forumleden elkander te helpen met zijn of haar problemen. Zie onze: Communityregels

U schrijft zelf al, dat het gemak waarmee je websites kan maken met programma Web Designer Premium, de rede is / was om het te gaan gebruiken. Dat was / is destijds uw keuze geweest.

Ik wens u succes met uw keuze van een ander programma. Misschien, dat u in de toekomst terugkeert naar Magix Web Designer Premium X, omdat het zo gemakkelijk is in gebruik.

Met vriendelijke groet,

Rob