de Videomonitor toont niet het beeld van de foto in de arranger

picolosenior schreef op 21.10.2021 om 16:01 uur

Photostory 2022 , Versie 21.0.1.80

in de afspeelmodus

De videomonitor toont niet het beeld van de foto's waar de curser in de arranger is.

Er wordt het beeld getoond van een 7 tal foto's verder ?

actie: terugzetten op standaardwaarden

geen resultaat ??

Als een foto individueel wordt aangeklikt verschijnt deze wel in de monitor, in de afspeelmodus niet.

heeft iemand een tip ?

mvg, Picolosenior

 

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2021 om 09:38 uur

@picolosenior

Bete Picolosenior.

Na het lezen van Uw oproep, een kleine promogemaakt

http://mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7522676/

het is mogelijk dat er per ongeluk een aantal sporen lager een foto staat, wat U niet ziet

Zie wel een reactie van U op het Forum,

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Promo filmpje verwijderd, gezien vraag van Picolosenior anders was

picolosenior schreef op 22.10.2021 om 14:59 uur

Beste Michael, bedankt voor uw reactie en uw filmpje.

misschien was ik niet erg duidelijk met de beschrijving van mijn probleem.

hetgeen er gebeurt is dat bij het afspelen de beelden in de videomonitor veel sneller lopen dan de curser op de tijdlijnmodus of storyboardmodus. Op de sporen onder de tijdlijnmodus staat niets.

Als ik de foto's aanklik zoals in jouw filmpje verschijnt de juiste foto in de videomonitor. In het afspelen gaat het mis.

dit probleem is opgekomen na de laatste update .

mi-bo schreef op 22.10.2021 om 15:33 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Dank voor Uw feedback.

Als ik het goed heb gelezen,gaan bij het afspelen de foto's in de video monitor sneller dan in Story/Tijdlijn modus.

Hier heb ik voor U geen verklaring voor, bij mij speel het gewoon af.

Heeft U misschien,foto's met verschillende codexen, is de een korter dan de ander.(7 seconden en minder, zitten er overvloeien in.).

Wat is het resultaat als er een mp4 project van is gemaakt,de kracht van MAGIX, is dat het eind resultaat altijd goed is. na exporteren/branden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 22.10.2021 om 15:51 uur

Hallo @picolosenior

Zelf heb ik dit ook nog nooit mee gemaakt, wel dat de afpeelmarker stagneert. Het kan zijn, dat het Photstory.ini bestand corrupt is geworden. Mijn advies, verwijder het Photostory.ini. Nu wordt de programma instellingen van Photostory 2022 op de standaardwaarden teruggezet. incl. uw persoonlijke instellingen. Ook worden eventuele configuratie fouten hersteld. Bij het opstarten van Photostory wordt het Photostory.ini bestand weer automatisch aangemaakt

Succes, Rob

picolosenior schreef op 22.10.2021 om 16:57 uur

Hallo Rob , bedankt voor uw tip.

ik heb het ini bestand verwijderd . het probleem blijft.

Als ik afspeel met de transportmodus dan kunt ge al in de helft van de eerste foto merken dat de tweede , de derde snel na mekaar verschijnen in de monitor. Als het afspelen gestopt wordt verschijnt de foto van de stopplaats en bij herstarten maakt het programma een sprong en loopt 3,4 of 5 foto's verder ?

is het normaal dat de foto's in het venster zo worden weergegeven ? zie bijlage

deze problemen zijn opgedoken na de laatste update Versie 21.0.1.80

mvg, Picolosenior

Bol schreef op 22.10.2021 om 18:28 uur

Hallo @picolosenior,

Ik kan nog steeds uw probleem niet reproduceren. U kunt de mediapool als Photostory Explorer zetten maar ook op de oude weergave zetten. Persoonlijk zou ik u niet kunnen zeggen of hiermee uw probleem is opgelost. Klik op de driepuntjes en klik op Oude weergave.

U zou kunnen overwegen om Photostory te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

Zie: Photostory opnieuw installeren

Succes, Rob

picolosenior schreef op 22.10.2021 om 18:45 uur

Heb ik getest. Photostory Explorer of oude weergave geeft geen verschil.

Ik heb stories ingeladen die gemaakt zijn vóór de update en ook met PH2021 . Bij het afspelen is er nog steeds hetzelfde probleem .

Opnieuw installeren is natuurlijk de meest tijdrovende actie.

groet Picolosenior

 

picolosenior schreef op 23.10.2021 om 11:54 uur

Feedback aan alle tipgevers,

Na het verwijderen en terug installeren loopt het programma normaal.

In Photostory2020 staat bij Help de functie "programma de-activeren" . Is dit hetzelfde als "de-installeren "?

mvg,

Picolosenior

Bol schreef op 23.10.2021 om 12:41 uur

Hallo @picolosenior,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Photostory opnieuw hebt geïnstalleerd alles weer normaal werkt. Vraagje, vond u het herinstalleren een tijdrovende actie of viel het mee?

Programma deactiveren en deinstalleren zijn twee verschillende opties.

Deactiveren

  • Als u het programma deactiveert, dan wordt het Photostory niet verwijdert van uw PC, alleen Photostory wordt gedeactiveerd, zodat u deze op een ander PC weer opnieuw kan activeren.

Deinstalleren

  • Als u het programma de-installeert, dan wordt Photostory in zijn geheel verwijderd van uw PC.

Groet, Rob

picolosenior schreef op 23.10.2021 om 13:26 uur

Beste Rob,

Ik had al een vermoeden dat de-activeren niet hetzelfde is als verwijderen.

De- / her-installeren het viel mee. Vroeger kon dit veel langer duren. Ik heb deze keer mijn Store inhoud niet verwijderd wat ook heel wat tijd vraagt.

Ik heb dit via Windows gedaan . dat was wel effe zoeken omdat er in W10 het laatste jaar wel wat wijzigingen zijn doorgevoerd.

Het zou wel interessant zijn als er in de Hulp vanuit het programma een de-installeren functie ter beschikking zou zijn.

groet, Picolosenior

Bol schreef op 23.10.2021 om 14:37 uur

Hallo @picolosenior,

Wij, als moderators gaan niet over het programmeren van Magix Programma's, dat is voorbehouden aan de Magix Ontwikkelaarsafdeling. Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het geheel losstaat van Magix Support. @MAGIX_Redaktion Duitsland is de eindverantwoordelijke van dit forum.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

picolosenior schreef op 24.10.2021 om 10:58 uur

na de herinstallatie van PhotoStory2020 merk ik dat in de Mediapool de sjablonen "STIJLEN " niet volledig zijn ?

Hoe kan ik dit best oplossen ?

in de HULP ; Als ik gratis download selecteer zegt het programma dat alles geinstalleerd is ?

mvg, Picolosenior

Bol schreef op 24.10.2021 om 11:34 uur

Hallo @picolosenior,

Waarom bij u de stijlen niet compleet zijn, kan ik hiervandaan niet beoordelen. Dit zijn de stijlen die bij mij zijn geïnstalleerd.

Kijk een of uw versienummer overeenkomen met die van?

Groet, Rob

picolosenior schreef op 24.10.2021 om 11:48 uur

Beste Rob,

voordien waren de stijlen en het aantal ook zo.

de versie bij mij is identiek aan die van U .

groet, picolosenior

Bol schreef op 24.10.2021 om 13:00 uur

Hallo @picolosenior

Omdat ik net als u in duister tast, zou u eens het volgende kunnen doen:

  • Via Apps en onderdelen zou ik Magix Photostory Deluxe (Designelementen) verwijderen
  • Daarna kunt u de Designelementen weer via Hulp / Gratis download aanvinken en opnieuw installeren

Succes, Rob

picolosenior schreef op 24.10.2021 om 19:33 uur

Thanks Rob, de stijlen staan er allemaal terug.

Maar alles is nog niet opgelost. Bij muziek krijg ik weer iets raar.

1-bij meerdere iconen staat een "%" teken ?

2-bij meerdere iconen klopt de inhoud niet ?

ik heb dezelfde werkwijze gebruikt maar dan voor pakket " geluidseffecten en Soundtrackmaker stylen " zonder succes.

mvg, Picolosenior

Bol schreef op 24.10.2021 om 20:09 uur

Hallo @picolosenior

Ik heb dit ook, maar het was / is mij nog nooit opgevallen.

Ik ben even op onderzoek uitgegaan en moet tot de volgende conclusie komen, dat het % teken betekent, dat niet alles van de geluidseffecten is geïnstalleerd, maar een gedeelte daarvan. Volgens mij is het de bedoeling, dat je de rest er bij koopt.

Hier een voorbeeld:

Met vriendelijk groet, Rob

picolosenior schreef op 25.10.2021 om 15:26 uur

👍 bedankt voor de moeite.

mvg, Picolosenior

Bol schreef op 25.10.2021 om 15:50 uur

Hallo @picolosenior,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Helaas het is niet anders.

Met vriendelijk groet, Rob