een puzzel

elize-vanmaarseveen schreef op 11.06.2017 om 21:30 uur

Hallo,

Ik heb een vraag/ puzzel waar ik niet goed uitkom.

Op mijn website heb ik een kopfoto geplaatst, die op bijna alle pagina's hetzelfde is. Alleen , op de een of ander manier is er nu opeens een gedeelte van dezelfde foto naast de kopfoto terecht gekomen. Ik weet niet hoe dit gebeurd is. Maar, het bizarre is dat dit in de maker niet te zien is, maar wel als ik de website gepubliceerd heb. Heb al allerlei dingen geprobeerd, uiteraard ook via de pagina en lagen maar ik kom er niet uit. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Vriendelijke groet, Elize

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 11.06.2017 om 21:47 uur

Hallo Elize,

heeft U bij het dupliceren van de kopfoto aangegeven op alle pagina's herhalen. Misschien staat het op Uw Web niet goed via de pc, en op een andere Pc wel, stuur even een link kunnen we het bestuderen.

Over welke versie van Webdesigner schrijft U, en is de hosting bij MAGIX of een andere Webhosting + Domeinnaam

gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 13.06.2017 om 14:23 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor je reactie. Bij deze foto heb ik dit niet aangegeven. Ik werk met webdesigner premium 12 en de hosting gaat via Magix.

De website is www.innerlijklicht.nl Deze is nog niet klaar, we zijn er nog mee bezig.

Super dat je er naar wilt kijken. Vriendelijke groet, Elize

mi-bo schreef op 13.06.2017 om 16:39 uur

Hallo Elize,

De mogelijkheid is toch om de grijze gedeelte rechts naast de Kopfoto om aan te klikken en dan te verwijderen.

Niet Alle Pagina's hebben de zelfde Kopfoto zoals op pagina 1, maar dit is niet de bedoeling neem ik aan, wel is het belangrijk om de lengte van de Pagina's aan te passen, er zijn veel pagina's waar veel onder de laatste tekst leeg is, onderzijde iets naar boven schuiven, is netter.

Grandioos hoeveel belangrijke info op Uw Website staat,

Succes

Gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 13.06.2017 om 19:56 uur

Hallo Michael,

Wederom bedankt voor uw snelle antwoord. 😊

Het klopt dat niet alle pagina's dezelfde kopfoto hebben. Het probleem zit 'm in het punt dat ik in de bewerking die 2e foto niet zie staan in het grijze gedeelte en 'm daardoor óok niet weg kan klikken. In de pagina en lagengalerie kan ik de foto ook niet weg krijgen. Alle slotjes staan opengeklikt, zodat ik de pagina moet kunnen bewerken, maar het lukt me niet. Misschien nog een ander idee?

We zijn nog de website aan het verfijnen, op diverse pagina's willen we onderdaan nog foto's plaatsen, daarna ga ik de lengte aanpassen.

Fijn dat je het interessante informatie vindt, het idee erachter is dat het niet achter elkaar gelezen hoeft te worden, maar steeds stukje bij beetje. Ander zou het érg veel in 1 keer zijn 😉

vr. gr. Elize

 

 

mi-bo schreef op 13.06.2017 om 21:05 uur

Hallo Elize,

Als de Kopfoto van de eerste pagina los getrokken wordt en evt iets verplaatst kan dan de onderste foto niet verwijderd worden.

Deze optie is alleen bij de eerste pagina mogelijk, en dan moet de eerste pagina gekopieerd worden, dit is heel veel werk en moet alles opnieuw gedaan worden.

Ik hoop dat U begrijpt wat ik heb geschreven.

gr

Michael

mi-bo schreef op 14.06.2017 om 08:50 uur

Hallo Elize,

Welk Thema heeft U gekozen om de veelzijdige ,informatieve Website te maken.

Kan er gekeken worden of er iets aan de eerste pagina is te veranderen

gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 14.06.2017 om 21:07 uur

Hallo Michael,

Ik weet eigenlijk niet meer welk thema ik toen gekozen heb. Nu liggen mijn 1ste 4 pagina's helemaal overhoop in mijn pogingen om de foto te verwijderen. Ik ben ook mijn achtergrond kleur kwijt en kan ook de kopfoto niet meer terugplaatsen. Ik ben bezig geweest met de pagina en lagen gedeelte en heb daar kennelijk iets verkeerd gedaan. Ik weet even niet hoe ik er zo'n rommeltje van gemaakt heb. 😰

Ik ga er morgen maar weer eens even goed voor zitten, ik kom er nu even niet mee uit.

In ieder geval erg bedankt voor het meedenken!

 

vr.gr. Elize

 

mi-bo schreef op 15.06.2017 om 08:45 uur

Hallo Elize.

MAGIX Webdesigner Prem maakt altijd een back- up te vinden bestand open recent onderin staat backup open dit en de backup die regelmatig gemaakt wordt is hier te vinden, kijk naar datum en start het op en de Website is op die aangegeven Pagina zoals het was.

gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 26.06.2017 om 12:51 uur

Hallo Michael,

 

Dank voor uw mail en ja, ik heb het inderdaad nog niet op het forum gezet dat het probleem opgelost is. Dit komt eigenlijk ook omdat er in de tussentijd al weer andere vragen gerezen waern. Ik heb inmiddels met Erik van de klantenservice  vorige week uitgebreid aan de telefoon gezeten en een aantal vragen zijn beantwoord. Maar.. het opmerkelijke is dat hij zelf geen antwoord kon geven op mijn vraag waarom mijn tekst opeens in de mouse-over laag terecht kwam ipv in de mouse-offf laag. daar ga ik hem nog even een mail over sturen, met de vraag of hij er - misschien - inmiddels wel antwoord op heeft. 

Wederom dank voor uw compliment over onze website. Het is zeker nog niet klaar, maar het begint te komen, bijna elke dag nog mee bezig.

Dank voor uw hulp en inzichten!

Vriendelijke groet, Elize

P.S. ik had deze mail naar het emailadres gestuurd waarmee u mij een mail stuurde op 15 juni, maar die kwam terug, met de boodschap dat de mail niet afgeleverd kon worden??

 

 

mi-bo schreef op 26.06.2017 om 13:35 uur

Hallo Elize,

door een communicatie storing werkt het email adres niet meer.

via mi-bo@magix.info is er een antwoord gegeven op het brericht wat U hierboven heeft gepubliceerd.

gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 27.06.2017 om 16:56 uur

Hallo Michael,

 

Leuke website over Spanje, inmiddels ook een van onze favoriete land! En zo'n uitgebreide mercado hebben we b.v. ook in Barcelona gezien. Zo leuk, al die kleuren en vooral ook al die geuren.

 

Ik heb even zitten "kauwen"over de opmerking over het oplichten van de navigatiebalk, maar ik begrijp het niet helemaal, merk ik. De tab kleurt wel lichter als je er op gaat staan, maar dat is niet wat u bedoeld?

 

Ik heb het handboek van webdesigner, daar staat bij dat het van 2011-2016 is. W.s. toch een andere uitvoering, want op mijn pag. 211 staat wat anders  .

 

Ik heb inmiddels een kort mailtje van Erik terug gehad, dat ik goed moet opletten welke laag er geselecteerd staat. Daar zal ik nu beter opletten.

 

Hartelijk dank weer voor het meedenken!

 

vr.gr. Elize

mi-bo schreef op 27.06.2017 om 17:42 uur

Hallo Elize,

Wat ik omschreven had van Navigatiebalk, geeft U als tab aan

Ik ben in bezit van alle 2 de uitgaven, wat ik bedoelde staat in Uw geval op pagina 186.

Wat Erik heeft omschreven, had ik U ook in de mail geadviseerd.

succes

gr

Michael

elize-vanmaarseveen schreef op 29.06.2017 om 17:20 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor uw reactie. Het kwartje moest nog even vallen bij mij, over de mouse-off laag, maar die is nu rinkelend naar beneden gevallen 😉

Ik ben druk bezig geweest met de website, foto's erbij plaatsen, overzicht netjes maken etc. dus nog geen tijd besteed aan de navigatiebalk etc. Maar dat komt wel.

Vriendelijk groet, Elize