Eenheiden na de komma werken niet

krisds schreef op 01.03.2023 om 16:53 uur

Ik werk met mijn recent nieuwe laptop met Page & Layout designer 11 op Windows11... Wanneer ik paginaformaat of bijvoorbeeld lijndikte wil wijzigen naar getallen met een komma (of een punt) werkt dit niet. Bv. 0,5 lijndikte ingegeven wordt 5, idem met 0.5.
Ook wanneer ik lijnen of vlakken wil tekenen worden dit hulplijn-elementen.
Iemand suggesties? Zoniet moet ik terug op mijn oude laptop werken waar windows7 op draait en deze problemen in het Page & Layout-programma 11 niet heeft.

Reacties

Bol schreef op 02.03.2023 om 10:22 uur

@krisds

Hallo Kris,

Even voor u de trailversie Page & Lay-out designer 11 onder Windows 10 geïnstalleerd. Ik heb uw probleem hierin niet kunnen reproduceren. Tenminste als u dit bedoeld. Zie filmpje.

Kijk eens of u toetsenbordinstellingen (nog) correct staat ingesteld?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

krisds schreef op 07.03.2023 om 10:43 uur

Beste Rob, ik werk al vele jaren in dit programma zonder problemen. Dus ja het zit hem bij het inbrengen van een cijfer met komma of punt. Ik heb inmiddels Xara Designer Pro geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan. Ik vraag me af of dit niet aan mijn window11 instelling ligt?

Bol schreef op 07.03.2023 om 11:06 uur

@krisds

Hallo Kris,

.....Ik werk met mijn recent nieuwe laptop......

Waarschijnlijk staat uw toetsenbord instelling (nog) niet correct ingesteld.

Zie ook eens: Toetsenbordinstelling wijzigen in Windows | SeniorWeb

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

krisds schreef op 07.03.2023 om 11:22 uur


Beste Rob, Zeer hartelijk dank voor uw reactie/
Ik werk in Windows11 en kreeg dit scherm te zien waarbij ik deze instelling zet (België). Is dit OK

Bol schreef op 07.03.2023 om 11:47 uur

@krisds

Hallo Kris,

Hebt u een QWERTY- of een AZERTY toetsenbord? Kunt nog achterhalen hoe de toetsenbordinstelling staat / stond op uw ander computer?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

krisds schreef op 07.03.2023 om 11:51 uur

Rob, ik heb een AZERTY klavieren op beide laptops maar mijn oude laptop werkte op windows 7. Beide laptops hebben een extended cijfer-klavier waarmee ik de getallen inbreng.
Ik wil mijn oude eens controleren maar dat vraagt wel enige tijd (traag in opstarten)
Vriendelijke groet,

krisds schreef op 07.03.2023 om 12:04 uur

De instelling op mijn oude is Nederlands (België).
Ik heb dat dus zo ook ingesteld op mijn nieuwe maar het probleem blijft

 

Bol schreef op 07.03.2023 om 12:44 uur

@krisds

Hallo Kris,

Maar staat hoe staat uw toetsenbordinstelling op uw oude PC?

  • Taal: Nederlands (België)
  • Toetsenbord: is dit Belgisch (punt) of bv. Verenigde Staten (internationaal)?

Als dit ook niet de oplossing is, dan adviseer ik u om contact op te nemen met Magix Support door een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net en daar uw probleem voor te leggen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Bol schreef op 07.03.2023 om 13:03 uur

Hallo Kris,

Ik heb mij nog wat verder verdiept in uw probleem.

Wat gebeurd er als u de toetsenbordinstelling als volgt insteld?

  • Taal: Nederlands (België)
  • Toetsenbord: Belgisch (komma) i.p.v. van Belgisch (punt)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

krisds schreef op 07.03.2023 om 13:55 uur

Beste Rob, het probleem lijkt opgelost. Ik heb een test gedaan met een lijndikte van 1,7 of 5,3 en die worden nu wel aanvaard en de lijn past zich effectief aan. ZEER HARTELIJK DANK voor jouw suggesties! Dat apprecieer ik ten zeerste.
Als er zich nog andere "magix-problemen" zich voordoen kom ik weer op het forum.
Dit lijkt een handige tool.
Met vriendelijke groet,
Kris

Bol schreef op 07.03.2023 om 16:39 uur

@krisds

Hallo Kris,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Ik wens succes met het maken van uw logo's, visitekaartje tot aan flyers.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. u bent altijd van harte welkom op De Multimedia Community rond MAGIX | magix.info