"Er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat"

AlbertvH schreef op 21.10.2020 om 21:51 uur

Goedenavond,

Ik loop in Video deluxe Premium 2021, Windows 10, tegen het volgende probleem op.

Bij video-opname staat wel mijn Logitech Webcam C930e als stuurprogramma vermeld, maar kan er vervolgens geen verbinding worden gemaakt. Ik heb de videopreview al eens uitgezet, helaas zonder resultaat.

Heeft iemand tips of een oplossing voor dit probleem?

Alvast dank, groetjes Albert

Reacties

mi-bo schreef op 21.10.2020 om 21:58 uur

@AlbertvH

Beste Albert.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Laat ik beginnen met opstarten van de discussie.

U schrijft over video opname waar komt dit vandaan gezien wel de webcam te zien is.

Gaat dit misschien over analoge beelden.

Sc6

M.vr. gr

Michael / Forum Moderator

AlbertvH schreef op 21.10.2020 om 22:04 uur

Beste Michael,

Dank voor je reactie. Ik ben inderdaad nieuw hier.... en een nieuwkomer in het Magix programma.

Het gaat inderdaad om een analoge video-opname.

Rode opname knop >> opnamebron analoog >> videostuurprogramma Logitech Webcam. (dit staat automatisch onder 1. Video-stuurprogramma. .Er is geen andere keuze mogelijk.

Ik krijg dan direct de foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

In afwachting van je reactie,

met vriendelijke groet, Albert

mi-bo schreef op 21.10.2020 om 22:14 uur

@AlbertvH

Beste Albert.

.Dank voor Uw feedback.

Als U analoge opname wilt maken zal er tussen analoge videorecorder of analoge camera een stukje hardware moeten komen die aansluit op de Pc.

Of wilt U via de webcam opname maken.

Dit is mij niet geheel duidelijk bij Uw oproep.

Sc6

Michael

AlbertvH schreef op 21.10.2020 om 22:21 uur

Hoi Michael,

Opname via de webcam.

Groetjes Albert

mi-bo schreef op 21.10.2020 om 22:40 uur

@AlbertvH

Beste Albert.

Heeft U dan wel de drivers van de Webcam geïnstalleerd of opnieuw geïnstalleerd.

.sc6

Michael

Bol schreef op 21.10.2020 om 23:03 uur

Hallo Albert,

Staat bij u Stereo-mix ingeschakeld? Zo niet, schakel deze in.

• geef een zoekopdracht geluidsinstelling
  • kijk of bij geluid / invoer Stereo-Mix staat
  • zo niet activeer deze dan.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 21.10.2020, 23:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.10.2020 om 23:14 uur

Hallo Albert,

Zie ook eens deze tutorial: https://www.magix.info/nl/tutorials/beeldschermopname-maken-met-geluid-vanaf-het-internet-in-video-deluxe--1186771/#ca1468725

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

AlbertvH schreef op 22.10.2020 om 13:26 uur

Beste Michael en Rob,

Helaas nog altijd geen werkende webcam in Magix VDP. De webcam werkt overigens wel in ZOOM en andere programma's. Geen idee wat hier nu het probleem is.

Ter verduidelijking een schermafbeelding.

Alvast dank voor jullie reacties.

Groetjes, Albert

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 14:22 uur

@AlbertvH

Beste Albert.

Mijn antwoord is gebaseerd op werking van beeld en geluid.

Ga eens naar instellingen via start (links onderin taakbalk)en verwijder de Webcam uit de installatie(met waarschueing) sluit Pc af start weer op en installeer opnieuw de divers van de Webcam.

Misschien gaat het dan wel werken.

Sc6

Michael

Bol schreef op 22.10.2020 om 23:57 uur

Hallo Albert,

Mijn trust Webcam heb ik aangesloten op een van mijn USB3 poorten.

Zo maak ik een opname:

• Video Deluxe 2021 gestart
  • op de rode knop (audio- of video-opname) geklikt
  • dan op Analoog
  • dan op de opname toets gedrukt
  • krijg een melding dat er geen Stereo-modus ondersteunt
  • klik op OK
  • krijg dan de melding, dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
  • klik weer op OK
  • klik bij opnamekwaliteit op Configuratie
  • zet het kanaal op MONO en klik op weer op OK
  • klik nu op Corrigeren
  • nu weer op de rode opnameknop klikken
  • de opname wordt gestart en gemaakt
  • druk op de stopknop (vierkant) en klik op OK
  • de opname wordt op de tijdlijn gezet.
  • dan is dit het resultaat

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 00:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.10.2020 om 00:14 uur

Hallo Albert,

Misschien overbodig maar toch even deze aanvulling. Kijk voor de zekerheid of bij Camera: Apps toegang verlenen tot uw Camera aan staat.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 00:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

AlbertvH schreef op 23.10.2020 om 13:34 uur

Aan een ieder, hartelijk dank voor het meedenken.

Helaas nog geen oplossing voor het probleem. 😬

Misschien eens kijken in het Engelse forum.....

Bol schreef op 23.10.2020 om 14:01 uur

Hallo Albert,

Voor zover ik het weet is Logitech Webcam C930e een plug-in apparaat en wordt deze tegenwoordig automatisch herkend door Windows 10. Waar ik nu aan zit te denken is, omdat uw webcam volledig HD is, zal het weleens zo kunnen zijn, dat uw HD webcam niet via het Analoog scherm van VDL2021 kan opnemen. U hebt hiervoor waarschijnlijk een Standaard Webcam (lage resolutie) voor nodig. Vandaar, dat mijn oude Trust Webcam het wel doet.

Groet, Rob

Zie: https://www.logitech.com/nl-nl/product/c930e-webcam

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

AlbertvH schreef op 24.10.2020 om 11:26 uur

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik sluit me graag aan bij de laatste geboden mogelijke oplossing. Een te moderne webcam 😎.

Ondertussen neem ik op via ZOOM en importeer de beelden in VDL2021. Probleem vooralsnog opgelost, al hoop ik wel dat middels een update van Magix dit straks niet meer via deze omweg hoeft.

Bol schreef op 24.10.2020 om 13:41 uur

Hallo Albert,

Ik heb zo'n sterk vermoeden, dat Magix het Analoog scherm binnen VDL2021 niet zal updaten. Als u dat wilt weten, maak dan een ticket aan voor Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Laat het forum weten wat Magix Support u als antwoord geeft.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-