Dit gaat over Video Deluxe Pro 2026, ik neem aan dat dit buiten Europa Video Pro X heet. Na jaren geen video te hebben gemaakt heb ik de afgelopen dagen weer een video gemaakt met Video Deluxe Premium 2026 die ik had gekocht omdat bij een tussentijds testje met een oudere versie de export vastliep. Hierbij werd excessief veel geheugen gebruikt waardoor de export uiteindelijk stopte. Dat stoppen gebeurde weer met deze versie ondanks prima specificaties van mijn pc. De (uiteindelijk gelukte) export was een 4K film van bijna 7 GB, 32 minuten die de 1e keer zonder melding bleef hangen op ongeveer 30%.
Gelukkig zag ik daar een half zichtbare melding in de Windows titelbalk: Update grafische drivers. Ik dacht op basis van pop ups dat nVidia dat zelf deed, maar heb uiteindelijk via hun dashboard een voor niet game-gebruik geoptimaliseerde update gevonden waarna de filmexport succesvol werd afgerond.
Mijn suggestie is beter af te vangen als iets de videoexport dreigt te verstoren en dat duidelijk te melden, met eventuele oplossing goed leesbaar en niet half in een titelbalk. Mogelijk (deels) via een errorhandler met messagebox.