Exportfunctie van .MOV naar Mpeg4 werkt niet in Photostory

Frens schreef op 05.11.2018 om 15:44 uur

Nieuwe versie van Photostory aangeschaft.(Versie 18.1.1.53)   .MOV bestand geladen en geprobeerd te exporteren naar Mpeg4. In eerdere versie werkt dit perfect alleen in deze nieuwe versie krijg ik een melding dat het Ok is met een waarschuwingsteken in het kadertje. Mapje is ook gemaakt maar er zitten 0 bytes in. Alle updates zijn geïnstalleerd en alle codecs voor zover hier om gevraagd is zijn ook geinstalleerd.  Ik gebruik windows 8.1 8GB intern geheugen. 1 TB SSD schijf

Als iemand een tip heeft dan houd ik mij warm aanbevolen.

Reacties

mi-bo schreef op 05.11.2018 om 16:45 uur

@Frens

Beste Fens.

Vermoedelijk is dit een Windows 8.1 probleem.

Zelf werk ik met Windows 7 & Windows 10 en geen enkel probleem met .MOV bestanden te exporteren maar Mpeg4.

Een aanvulling MAGIX Fotostory Deluxe 2019 is een 64 bits programma

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 05.11.2018 om 16:52 uur

Hallo Frens,

Zojuist heb ik een slideshow gemaakt met verschillende maten foto's en met een paar MOV filmbestanden; deze heb ik zonder problemen kunnen exporteren naar een Mpeg4 bestand. Met andere woorden ik kan jouw probleem niet reproduceren. Vraagje, heb je alle instellingen al eens teruggezet op zijn standaardwaarde?

Dit doe je zo:

Groet,

Rob

PS. ik werk met Windows 10 versie 1809

Aanvulling 05-11-2018 om 17:45uur

Frens, je schrijft, dat je de nieuwe Photostory Versie 18.1.1.53 hebt aangeschaft.

De twee volgende vraag komen bij mij op:

  1. welke versie had je hiervoor, was dit nog fotostory 2016 of 2017
  2. is dit een updategarantie verlenging
mi-bo schreef op 05.11.2018 om 16:59 uur

Jammer het antwoord hier boven omschreven te lezen,

Vraag steller heeft het over Windows 8.1

Bol schreef op 05.11.2018 om 17:03 uur

@mi-bo, dit moet niet uitmaken, omdat het bij Frens het onder de vorige versie photostory het wel werkte. Ik ga met u niet verder in discussie.

Frens schreef op 05.11.2018 om 18:07 uur

Alvast dank voor de snelle reacties. Voor het aanschaffen van de software heb ik uiteraard gekeken onder welk besturingssysteem het zou moeten werken en daar valt Windows 8.1 ook onder. Een andere vraag die ik graag beantwoord zag was of het mogelijk is / was om een MP3 in te voegen onder de slide show /film. Dit staat namelijk niet aangegeven bij de specificaties. Dit is echter wel mogelijk werd me verteld en dit blijkt ook te kloppen.

Het programma wat ik voorheen gebruikte om te exporteren was ook van Magix namelijk foto's op DVD de luxe uit 2013. Dit programma werkte nog onder Windows XP. Onder Windows 8.1 draait het gelukkig ook nog zodat ik nog steeds in staat ben om het .mov bestand te exporteren naar MPEG 4.  Mijn videokaart is niet al te snel en de .mov beelden komen schokkerig over in sommige gevallen waardoor het knippen en plakken moeilijk gaat. Door eerst te exporteren naar MPEG 4 wordt het bestand kleiner waardoor de beelden wel vloeiend lopen. 

Heb uiteraard ook de vraag bij Magix neergelegd en wacht op een antwoord. Het lijkt me meer een kwestie van de codex activeren of iets dergelijks. Ik heb echter alles wat ik kon activeren en updaten gedaan. Dat geeft het programma ook aan.

Bol schreef op 05.11.2018 om 18:24 uur

Hallo Frens,

Je kan MP3 bestanden afspelen en bewerken op de tijdlijn van Photostory Versie 18.1.1.53. Wat je ook nog eens zo kunnen proberen om je MOV bestanden te exporteren als MXV bestanden. Deze zijn alleen leesbaar en afspeelbaar op de tijdlijnen van Magix Programma's

Dit doe je zo:

Het is goed, dat je deze topic ook bij Magix Support hebt neergelegd, want dit forum is voor en door gebruikers.

Groet,

Rob

Bol schreef op 05.11.2018 om 18:36 uur

Hallo Rens,

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord. Kijk eens of onder optie (drie puntjes) een vinkje staat bij "Halve resolutie".

Groet,

Rob

Frens schreef op 05.11.2018 om 18:45 uur

Beste Bol bedankt voor je reactie. Ik heb voordat ik het programma kocht eerst contact gezocht met Magix en heb specifiek naar het invoegen van MP3 gevraagd omdat dit niet in de specificaties staat. Het bleek echter wel te kunnen. Heb dat inmiddels ook al geprobeerd. Ook het exporteren van .Mov naar MPEG 4 heb ik gecheckt met een medewerker van Magix ( alhoewel dit WEL in de specificaties stond) Dit bleek dus wel te moeten werken.  Zoals je gelezen hebt in mijn vraagstelling blijkt dit dus niet te werken in mijn geval. De wijze waarop ik dit probeer is ook volledig correct volgens de helpdesk van Magix alleen lukt het niet. De technische afdeling van Magix probeert ook een oplossing te vinden. Hoe lang dat gaat duren weet ik natuurlijk niet. Ik hoop dat iemand anders een oplossing weet die ik zou kunnen toepassen.

 

Frens schreef op 05.11.2018 om 18:50 uur

Hallo Rob. Drie puntjes gevonden. Staat op halve resolutie....

 

Bol schreef op 05.11.2018 om 18:56 uur

Hallo Fens,

Zoals ik al in mijn eerdere antwoorden heb gegeven, is een bevestiging, wat Magix Support je al als antwoord hebt gegeven. Ik zou fysiek achter je PC moeten zitten om te kunnen beoordelen waar het fout gaat. Ik zou zeggen wacht rustig het antwoord van Magix Support af.

Groet,

Rob

Bol schreef op 05.11.2018 om 19:00 uur

Hallo Rob. Ik begrijp even niet waar je de drie puntjes ziet?

 


De drie puntje kan je hier vinden, Fens

Groet,

Rob

Frens schreef op 06.11.2018 om 09:26 uur

Bedankt Rob voor het advies en het mee denken. Ik wacht het antwoord van Magix af.

Frens schreef op 06.11.2018 om 09:35 uur

Rob, nog een kleine aanvulling. Las in een vorig commentaar dat het programma gemaakt is voor een 64 Bit systeem.In mijn specs staat dit ook. Bij het installeren is het programma beland bijC:/ Program files / Magix terwijl onder C ook nog een mapje staat wat program files X86 heet. (Is geen 64 natuurlijk maar toch)

 

Bol schreef op 06.11.2018 om 11:04 uur

Hallo Fens,

Zie voor uitleg: https://nl.phhsnews.com/what-s-difference-between-program-files-and-program-files-folders-in-windows5146

Succes,

Rob

Frens schreef op 07.11.2018 om 11:15 uur

Hallo Rob, Bedankt voor de zeer uitvoerige uitleg via de link. Sorry voor de late reactie maar ik lag op het moment van versturen van jou reactie op de operatietafel ☺ Kleine ingreep aan de knie. Kon vandaag dus ook pas reageren. Als ik alles goed begrijp dan is het daar ( bij de installatie) niet fout gegaan. Heb inmiddels ook een reactie van Magix gehad met de vraag of ik het betreffende bestand wilde uploaden. Dat heb ik inmiddels gedaan. Had trouwens ook een DVD besteld zodat ik een Hardcopy van het programma in m'n bezit heb. Misschien kan ik daar het ontbrekende bestande vanaf halen  en installeren indien dat mogelijk mocht zijn. Bij het direct installeren via de download heb je daar natuurlijk geen invloed op. 

Bol schreef op 07.11.2018 om 12:03 uur

Hallo Frens,

Je hoeft geen sorry te zeggen. Het komt wel vaker voor, dat gebruikers later reageert. Ik denk, dat je met de aangekochte DVD jou probleem hiermee niet is opgelost. Zelf heb ik nog nooit zo'n DVD aangeschaft, omdat ik dit overbodig vind, omdat je met een downloadversie net zoveel invloed op het installeren hebt, als vanaf een DVD. Ik zou zeggen wacht rustig af waar Magix Support meekomt en laat het hier weten.

Ik wens je een voorspoedig herstel van je knie toe.

Groet,

Rob