extra inhoud

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 10:02 uur

Vanwege foutmeldingen mbt codecs e.d. met deels weglaten van muziekspoor bij verschillende takes heb ik programma opnieuw geïnstalleerd na grondige verwijdering van alles waar "MAGIX" in voorkomt. Echter de extra inhoud, zie foto, ben ik kwijt. Het pop- up menu laat zien dat e.e.a. is geïnstalleerd. De datum is gelijk aan de dag van opstarten van het programma. Tot nu toe de volgende acties ondernomen. Versie 2025 verwijderd en 2023 geïnstalleerd, geen extra inhoud! 2025 opnieuw geïnstalleerd met het zelfde resultaat, geen extra inhoud. Wie heeft een goede tip?

Reacties

Bol schreef op 18.10.2025 om 15:55 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

.....Vanwege foutmeldingen m.b.t. codecs e.d. met deels weglaten van muziekspoor bij verschillende takes heb ik programma opnieuw geïnstalleerd....

Als u alleen Video Deluxe verwijderd, dan wordt de extra inhoud niet mee verwijderd, deze moet u afzonderlijk verwijderen. U bent de extra inhoud (Sjablonen en effecten) niet kwijt. U hoeft / kan u deze dan ook niet installeren, omdat deze nog steeds op uw computer staan.

U geeft aan dat u een foutmeldingen m.b.t. van een of andere codec. Kunt u van uw foutmelding een goede omschrijven geven c.q. een afbeelding uploaden naar het forum. Kunt u aangeven wat u computerconfiguratie is?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2025, 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 16:27 uur

Beste Rob,

Alweer enige tijd terug dat we contact hadden. Ik heb een screenshot van een deel van de geïnstalleerde apps gemaakt. Zoals je ziet maar twee apps van Magix. Wat het probleem betreft heb ik daar helaas geen printscreen van. Een van de meldingen was dat er iets met codecs was. Ik heb 2 type bestanden in mijn project, van mijn video camera (Sony 4K) en samsung A55. Ik heb dit eerder gedaan en geen problemen ondervonden. Het betreffende project bevat wel bijna 2 uur opnames, dus fors. Voor de herinstallatie heb ik gezocht op bestanden / mappen waar Magix in voorkwam, ook de verborgen bestanden, en alles verwijderd. Daarna VdL opnieuw geïnstalleerd.

Dell Inspiron, Intel core i7 12th gen, 16 RAM en iRISx grafische kaart

Met vriendelijke groet, Rob Heijboer

Bol schreef op 18.10.2025 om 18:34 uur

@Rob-Heijboer

Hallo Rob,

Dat vind ik zeer vreemd. Als u de afbeelding goed bekijkt, dan staat daar dat de extra inhoud op 13-10-2025 is geïnstalleerd.

Kijk eens op deze manier of u wat ziet staan?

Ik kan u pas een goed antwoord geven, als ik weet over welke codec we het hebben. Ik krijg het vermoeden, dat het hier gaat om een Video Codec?

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2025, 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 18.10.2025 om 19:23 uur

Hallo Rob,

Elke keer als ik VdL open wordt de datum in het pop-up menu aangepast. Bijgaand een printscreen van het configuratiescherm, zoals je ziet alleen maar een vermelding van VdL.

Ik heb geen printscreen van de meldingen maar één ging over het mogelijk ontbreken van de codec. Wat wel opviel dat het merendeel van de foutmeldingen telefoon opnamen betrof, slechts 2 mbt takes van de videocamera en wel 10 van de telefoon. Ik miste een deel van het geluidspoor, het videospoor was nog intact.

mvrgr. Rob