Foto's op CD & DVD 6 Deluxe

Dick15 schreef op 17.10.2022 om 20:49 uur

Ik maak sinds 2005 graag gebruik van Foto's op CD & DVD 6 Deluxe. Bij het overstappen naar Windows 11 komt, na het opstarten van het programma, de volgende melding naar voren: "Plaats aub de MAGIX Foto's op CD & DVD installatie-disk en start het programma opnieuw!". Ik heb het programma al geherinstalleerd, het programma in compatabiliteits modus te draaien maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de licentie/activatie. Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb nieuwere versies maar hier kan ik zo goed mee overweg!

Reacties

mi-bo schreef op 17.10.2022 om 21:10 uur

@Dick15

Welkom Dick als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Het programma is niet compatibel onder Windows 11.

U zal toch moeten gaan wennen met een nieuwere versie, even door bijten, en U kunt verder met Uw mooie hobby foto compilatie 's maken.

Gr

Michael

Bol schreef op 17.10.2022 om 22:01 uur

@Dick15

Hallo Dick,

Als moderator begrijp ik u frustratie maar al te goed. Zelf heb ik ook wel het vermoeden dat Foto's op CD & DVD 6 Deluxe niet compatibel is met Windows 11.

....Bij het overstappen naar Windows 11 komt, na het opstarten van het programma, de volgende melding naar voren: "Plaats aub de MAGIX Foto's op CD & DVD installatie-disk en start het programma opnieuw!".....

Vraagje, ziet u Foto's op CD & DVD 6 Deluxe in uw account staan en kunt hiervan ook nog een installatieprogramma downloaden?

Zo niet, dan zou u kunt ook kijken of u het installatieprogramma vanaf Download Center nog kan downloaden.

  • Ga hier voor naar: MAGIX DOWNLOAD CENTER
  • Typ uw serienummer in en klik op Volgende
  • Als hier staat: Voor het geselecteerde product zijn geen downloads beschikbaar.
  • Dan mag / kan u ervan uitgaan dat het niet meer lukt om Foto's op CD & DVD 6 Deluxe nog goed geïnstalleerd en werkend op uw PC krijgt.
  • Maar kunt nog wel een installatieprogramma downloaden, probeer het dan eens met dit installatieprogramma te installeren

Als het u niet lukt om Foto's op CD & DVD 6 te installeren, dan adviseer ik u om verder te gaan met de nieuwere versies. Welke versie is dit? Misschien kunnen we hiermee verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

Bol schreef op 17.10.2022 om 22:07 uur

@Dick15

Hallo Dick,

Nog even een aanvulling.

Omdat u dit account op 24.07.2011 hebt aangemaakt, hebt ik het vermoeden, dat uw versie Foto's op CD & DVD 6 Deluxe dateert uit 2011 / 2012.

Zeker weten doe ik dat niet. Het kan ook best mogelijk zijn, dat Foto's op CD & DVD 6 Deluxe al in 2007 al is / was uitgebracht.

Wel zie bij mij account dat programma's die geregistreerd en geactiveerd zijn in 2011 en later nog steeds een installatieprogramma gedownload kan worden.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Gewijzigd i.v.m. correcties

Bol schreef op 18.10.2022 om 00:05 uur

@Dick15

Hallo Dick,

Als forumlid en moderator was ik zeer benieuwd of ik mijn Foto's op CD & DVD 4.0 uit 2004/2005 nog kon installeren en registreren onder Windows 10. Ik legde de installatie DVD in de lade van mijn diskstation en startte Foto's op CD & DVD 4.0 op, Tot mijn grote verbazing werd het programma geïnstalleerd. Daarna heb ik deze opnieuw moeten registreren bij Magix. Daarna kon ik er zonder problemen werken in Foto's op CD & DVD 4.0.

U schrijft: "Ik heb het programma al geïnstalleerd, het programma in comptabiliteitmodus te draaien maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de licentie/activatie".

Ik kreeg de vraag om deze opnieuw te registreren. Dat heb ik gedaan onder mijn emailadres waar het in 2005 ook al eens geregistreerd was. Na het registreren kreeg netjes een mailtje terug dat het succesvol was geregistreerd. Zie mailtje

Ik zou zeggen probeer het nog eens te installeren en te registreren.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

mi-bo schreef op 18.10.2022 om 11:11 uur

@Dick15 een opmerking, wat hierboven is omschreven gaat over Windows10, en en staan meerdere versie van MFS op de Pc.

uw vraag ging/gaat toch over Windows 11

Gr

Michael

Bol schreef op 18.10.2022 om 11:30 uur

@Dick15

Hallo Dick,

.....ik vermoed dat het iets te maken heeft met de licentie/activatie....

Als moderator ben ik mij er bewust van dat uw vraag gaat over het installeren van CD & DVD 6 onder Windows 11. Wat ik met mijn antwoord heb willen aantonen is dat het nog mogelijk moet zijn om Foto's op CD & DVD 6 onder Windows 11 te registreren. Omdat ik Foto's op CD & DVD 6 niet hebt, heb ik hiervoor Foto's op CD & DVD 4 onder Windows 10 gebruikt. Wat u zou kunnen doen is, om Foto's op CD & DVD 6 op te starten en dan via help Foto's op CD & DVD 6 opnieuw te registreren bij Magix Duitsland. Ik kan u geen garantie geven, dat het bij u ook lukt, maar het is het proberen waard. Niet geschoten is altijd mis!

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Aanvulling: 18-10-2022 om 12:33uur

Nog even dit. Dat er meerdere Photostory versies op mijn PC staan dat is correct maar dit hebt geen enkele invloed op de installatie van Foto's op CD & DVD 4. Zeker als u weet, dat ik deze in een afgeschermde deel van mijn PC heb geïnstalleerd zodat na het herstarten van mijn PC alles w.b.t. Foto's op CD & DVD 4 weer in zijn totaliteit verwijderd is / wordt.

Dick15 schreef op 18.10.2022 om 19:24 uur

Hartelijk dank voor alle op en aanmerkingen! Ik heb diverse versies van het programma.

Alles geprobeert; maar er gaat niets boven Magix 6 de luxe voor mij. Daar kan ik mee lezen en schrijven.

Samsung externe opslag T5 in de T.V. geplugt en nogmaals genieten van de vakanties.

Ik ga nog wel even door met expirimenteren. Nogmaals dank.

Dick