foto's op de juiste plaats in breedte en hoogte.

Hek1950 schreef op 11.03.2026 om 16:52 uur

Hallo,

Ik ben bezig om voor iemand een jaaroverzicht te maken.

Ik heb dus video's en foto's van 12 maanden.

Heelveel niet in landscape gemaakt maar op Insta formaat.

Met telefoon rechtop.

Dus vorm aanpassen en een gekleurd kader er om heen en nu heb ik regelmatig dat ik 3 foto's onder elkaar zet en daarna een overzicht maak

Alleen de foto's moeten altijd precies uitgelijnd zijn en dat doe ik dmv een papiertje met een streepje erop.

Erg lastig.

Is er een andere manier voor?

Reacties

gwmwillemsen schreef op 15.04.2026 om 06:42 uur

Beste collega filmer,

Wanneer je foto's op de tijdlijn hebt staan, dan kun je hierop het effect "grootte/positie/rotatie" toepassen. Bij het tweede, blauwe tussenkopje zie je 'positie'. Pixels kun je d.m.v. aanklikken wijzigen in "% " - handig.

Je geeft dan bij wijze van spreken opdracht aan de eerste pixel linksboven van de foto "op een precieze plaats in het scherm" te gaan staan. De rest van de foto schuift dan gewoon mee.

Door vervolgens te gaan spelen met de "grootte" bepaal je wat je precies in beeld wilt houden. Ook hier kun je weer kiezen voor % ipv pixels.

Succes

Gerard

Bol schreef op 16.04.2026 om 14:43 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Kunt eens een afbeeldingsvoorbeeld uploaden, zodat wij kunnen zien wat u precies bedoeld en wat bedoelt u met: "nu heb ik regelmatig dat ik 3 foto's onder elkaar zet en daarna een overzicht maak" . Past u de grote van de foto's aan en hebben dan de 3 foto's afzonderlijk een gekleurd kader?

Ik zie uw antwoord / afbeelding wel verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 23.04.2026 om 10:46 uur

Hierbij een screenshots