Foto's spelen in preview eerst 2 seconden onscherp af en worden daarna

BH-Schoemaker schreef op 29.11.2023 om 16:23 uur

Ik heb een project met foto en film materiaal in Photostory deluxe 2024 aangemaakt.

De previews zijn gerenderd. De eerste paar seconden worden foto's onscherp weergegeven en "ploppen" daarna als het ware scherp.

Bij een nieuw project waarin ik enkele foto's plaats zie ik dit verschijnsel niet.

Verder zie ik het ook niet in een aangemaakte mp4 file van het eindresultaat.

Ik merk verder dat rollende titels of fx panbewegingen eveneens schokkend bewegen in de (gerenderde) preview.

Ik werk op een Dell XPS17 laptop met Processor    Intel(R) Core(TM) i7-10875H CPU @ 2.30GHz, 2304 MHz, 8 core('s), 16 logische processor(s), 32GB intern geheugen. De grafische kaart betreft een Intel(R) UHD Graphics
met 1GB RAM-geheugen.
 

Reacties

Bol schreef op 29.11.2023 om 23:42 uur

Hallo @BH-Schoemaker,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel los van Magix Support.

....De eerste paar seconden worden foto's onscherp weergegeven en "ploppen" daarna als het ware scherp.....

Uw probleem heb ik niet kunnen reproduceren.

Zijn al uw DELL drivers up-to-date? Zie eens deze site: Ondersteuning voor XPS 17 9700 | Drivers en downloads | Dell Nederland

Wat u ook zou kunnen doen is het volgende. Verwijder eens het Photostory.ini bestand. Wanneer u dit INI bestand hebt verwijderd, dan wordt Photostory 2024 gereset en op zijn standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefouten hersteld. Na het opnieuw opstarten wordt het INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator