FotoStory De Luxe 2016

dubianthus schreef op 12.01.2022 om 11:57 uur

FotoStory De Luxe 2016 loopt steeds vast na update in Windows 10.

Weet iemand voor mij een oplossing?

Wat is het daadwerelijke verschil met de nieuwste versie?
Ik kan het niet ontdekken :-)

Reacties

Bol schreef op 12.01.2022 om 12:46 uur

@dubianthus

Hallo Hetty,

Probeer eens het volgende. Verwijder het Fotos_dlx.ini. Als u dit INI-bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarden teruggezet; incl. eventuele PC configuratiefoutjes. Als u Fotostory 2016 weer opstart, wordt Fotos_dlx.ini automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Aanvulling 12-01-2022 om 12:55uur

Zie eens deze tutorials: PHOTOSTORY DELUXE

Omdat Fotostory 2016 een standalone programma is, kunt u Photostory voor 30 dagen als trailversie downloaden en installeren. Hiervan kunt u de Trailversie downloaden

dubianthus schreef op 12.01.2022 om 14:35 uur

Hoi Rob,

 

Dank je wel voor je hulp. Het werkt maar jammer dat ik helemaal opnieuw moet beginnen :-)

Ach, houdt me van de straat.
Zou jij mij het verschil met de nieuwste Photostory de Luxe en de versie die heb kunnen aangeven?
Bij eerdere upgrades heb ik weinig verschil gezien.

Groetjes en dank je wel.
Hetty

 

Bol schreef op 12.01.2022 om 14:56 uur

Hallo Hetty,

Als het goed is, staan al uw slideshows nog steeds op uw PC, tenzij u een schone Windows 10 installatie hebt gedaan.

Met vriendelijke groet, Rob

dubianthus schreef op 12.01.2022 om 15:10 uur

Ik had het zelf niet opgeslagen 😪

Weet u of ik de nieuwste versie de foto's makkelijker en duidelijker op volgorde kan zetten dan in de huidige versie?

Bol schreef op 12.01.2022 om 15:35 uur

@dubianthus

Hallo Hetty,

Het voer op dit forum te ver om op te sommen wat Photostory 2022 als meerwaarde voor u kan hebben ten opzichte van fotostory 2016. Vandaar mijn advies om de trialversie te downloaden u kunt dit dan zelf 30 dagen uittesten. Ik heb voor u een filmpje gemaakt waarin u laat zien hoe u in Photostory 2022 de foto's op volgorde kan zetten.

Met vriendelijk groet, Rob

dubianthus schreef op 12.01.2022 om 15:45 uur

Je bent geweldig. Ik ga de versie even downloaden en beoordelen.
Dank voor alle tips en fijne dag!!!

Ik waardeer je hulp 😉

Bol schreef op 12.01.2022 om 15:47 uur

@dubianthus

Hallo Hetty,

Ik wens je heel veel succes👍👍👍 met het beoordelen van Photostory 2022

Met vriendelijke groet, Rob

dubianthus schreef op 13.01.2022 om 16:26 uur

Hoi Rob,

Inmiddels heb ik het programma volledig van mijn pc verwijdert en opnieuw geïnstalleerd maar het blijft vastlopen.
Heb jij enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik word er nu een beetje moedeloos van, als ik er mee wil gaan werken is er blijkbaar altijd wat.
De trial versie van de nieuwste heb ik geprobeerd maar vind ik persoonlijk erg onoverzichtelijk.

Groetjes Hetty

Bol schreef op 13.01.2022 om 18:05 uur

@dubianthus

Hallo Hetty,

Als ik het goed gelezen heb, hebt u Fotostory Deluxe 2016 geheel verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Uit ervaring weet ik nog, als Fotostory Deluxe 2016 opnieuw wordt geïnstalleerd Fotos_dlx.ini niet wordt overschreven. Mijn advies is daarom, verwijder Fotos_dlx.ini nog een keertje, als u dit al niet gedaan hebt. Start Fotostory op en kijk of nu niet meer vastloopt.

Met vriendelijke groet, Rob

dubianthus schreef op 13.01.2022 om 18:12 uur

Hoi Rob,

Dat heb ik al gedaan maar loopt hartstikke vast.

Ik heb alleen foto's geladen en daarna kan ik ze al niet meer verplaatsen.

Groetjes Hetty

Bol schreef op 13.01.2022 om 19:14 uur

@dubianthus

Hallo Hetty,

Hiervandaan kan ik niet beoordelen c.q. zien wat er bij u nu echt verkeerd gaat. Maar hebt u al fotostory 2016 al geactualiseerd naar de laatste versie 15.0.5.119? Zo niet, ga dan naar: Hulp / Online actualiseren (Ctrl+Shift+F12). Als u een nieuw project aanmaakt, wat is dan het resultaat?

Met vriendelijke groet, Rob

dubianthus schreef op 13.01.2022 om 19:16 uur

Dankjewel voor je reactie en het meedenken. Ik ga het morgen proberen.

Je hoort van me.

Fijne Fijne avond en vriendelijk groet

Hetty

dubianthus schreef op 14.01.2022 om 10:21 uur

Goedemorgen Rob,

 

Het lijkt nu iets beter te gaan maar nog steeds met horten en stoten.
Geen idee waar het probleem ligt.
Ik heb wel de keuze gemaakt tijdens de installatie om bestanden in een andere partitie te zetten daar mijn
C: schijf te klein is.
Dan nog, ik heb er eerder ook zo mee gewerkt en heb dit probleem toen niet ondervonden.
 

Vriendelijke groet, Hetty

Bol schreef op 14.01.2022 om 11:42 uur

@dubianthus

Goedemorgen Hetty,

Door fotostory 2016 op een andere Partitie te installeren zou dit wel eens uw probleem kunnen veroorzaken. Zeker weten doe ik dat niet.

Ik weet niet hoeveel schijfruimte u nog over hebt op de C:\ schijf, maar u kunt wel ca. 7GB aan schijfruimte terugwinnen, door de bestanden in de Magix downloads map te verplaatsen. Zelf heb ik al deze downloads al verplaatst naar mijn D:\ schijf en een snelkoppeling gemaakt in de Magix downloads map naar mij D:\Schijf.

U zou ook de Disc Images map kunnen legen, deze map wordt tijdelijk gebruikt als u een DVD maakt.

Hoeveel GB schijfruimte er vrij gemaakt kan worden is afhankelijk hoeveel daar in staat.

Met vriendelijke groet, Rob

dubianthus schreef op 14.01.2022 om 11:46 uur

Ben het nu even op een andere machine aan het installeren, mogelijk kan ik daar snel mee aan de slag.
Ik Ga naar jou oplossing later even kijken. Dank je wel maar weer voor het meedenken!!! 😉