Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2020 om 10:10 uur

@ingrid-alain

Beste.

Dit kunt U het beste voorleggen bij Uw Webhosting.

Sc6

Michael

Bol schreef op 05.03.2020 om 10:36 uur

Beste Ingrid-alain,

Zelf bouw ik geen Websites. Maar dit vond ik op het internet. Misschien hebt u hier wat aan. http://www.avmajor.com/lp/majorav/?kw=Ftp%20Error&userqs=FTP-Fout%3A%20error%20in%20the%20SSH%20layer&targetkey=%2BFtp%20%2BError

Succes,

Rob

ingrid-alain schreef op 06.03.2020 om 13:58 uur

Beste Michael, Ik heb dit aan de webhosting(Xara) gevraagd maar zij hebben het doorgegeven aan Magix. Tot hiertoe geen antwoord.

ingrid-alain schreef op 06.03.2020 om 14:05 uur

Beste Rob, Ik heb dit even doorgenomen. Het gaat hier eigenlijk om de reclame van een antivirus programma. Ik heb deze acties doorgenomen met pc check en tuning 2020 van Magix, echter zonder resultaat.

Bol schreef op 06.03.2020 om 14:47 uur

Hallo Ingrid-alain,

Ik had wel gezien, dat dit een soort reclame voor een antivirus programma was, maar er word ook de aandacht gevestigd op het volgende:

Gewoonlijk kan FTP-fout: fout in de SSH-laag optreden onder omstandigheden zoals: geïnfecteerd met malware of virussen, systeemzwakte, onjuiste systeemconfiguratie, stuurprogrammastoring, verkeerd geconfigureerde systeembestanden of beschadigde gegevens.

Maar als dit alles bij u niet aan de orde is, dan zal uw probleem elders liggen. Maar waar? Ik ben wel benieuwd wat Magix Support u als antwoord geeft.

Groet,

Rob

ingrid-alain schreef op 10.03.2020 om 15:35 uur

Dit is het antwoord dat ik gekregen heb van Magix support. Ik ben een leek en krijg er kop nog staart aan. Ik ben bang dat ik zaken ga verwijderen die ik niet mag verwijderen.

Maak uw FTP-server eens schoon; door alle bestanden van uw website daar eens te verwijderen en daarna uw website opnieuw te publiceren (uploaden).
Zie hiertoe onderstaande tutorial hoe dat te doen met de FTP-client Filezilla.

U kunt uiteraard ook publiceren met Filezilla; dat geeft vaak wat meer controle-mogelijkheden.

Zie onderstaande website (onderste gedeelte) om uw site via Filezilla naar uw eigen FTP host te uploaden.
U exporteert dan uw site in Webdesigner naar een (nieuwe lege) map op uw harddisk, en alles wat dan in die map staat moet dan geupload worden naar de betreffende publicatiemap van uw hoster. Let erop dat u bij de export als bestandsnaam index.html heeft staan (alleen index is hier toegstaan).

http://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-web-designer-hosting/website-publiceren.3207.html

P.S. Alleen aangepaste bestanden opnieuw publiceren:
Vanaf MAGIX Web Designer 7 (Premium) wordt standaard bijgehouden welke bestanden in uw gepubliceerde website zijn gebruikt, en wanneer u opnieuw publiceert na wijzigingen te hebben gemaakt herpubliceert MAGIX Web Designer (vanaf versie 7) alleen de gewijzigde bestanden. Dit maak publiceren in de meeste gevallen veel sneller.

Maar MAGIX Web Designer (vanaf versie 7) weet niet of u bestanden heeft bewerkt of verwijderd met een ander programma. Dus als u problemen heeft waarbij de gepubliceerde site niet overeenkomt met een lokaal geëxporteerde kopie, is het verstandig de gehele site opnieuw te publiceren. Om dit te doen schakelt u in de Webeigenschappen (via menu Acties) de optie "Alleen aangepaste bestanden opnieuw publiceren" ("Snel publiceren" in versie 9) op het tabblad Publiceren uit. Dan wordt de volgende keer dat u publiceert elk bestand van de site gepubliceerd, waarmee dus alles zeker up-to-date is.

Belangrijk is bovendien dat de eerst pagina van uw site altijd index.html of index.htm heet.
In Webdesigner zelf klikt u met rechts op de eerste pagina en kiest Webeigenschappen of Eigenschappen website, tabblad Pagina; daar moet bij "Bestandsnaam pagina" staan index, en niets anders (voor de overige pagina's maakt dat niet uit). Bij "Titel pagina" kunt u wel invullen wat u zelf wilt.

Daarna bij het Publiceren en/of het exporteren wat daaraan vooraf gaat dient u altijd als bestandsnaam index te hebben staan.

Opmerking: Dit moet altijd index.htm of index.html zijn omdat een webserver altijd naar die bestandsnaam zoekt om uw site te publiceren.

ingrid-alain schreef op 15.03.2020 om 03:30 uur

Intussen heb ik met filzilla zitten experimenteren en heb enkel bereikt dat er delen van mijn website naar de vaantjes zijn...ik zit dus nog steeds met de haren in het hoofd en zonder oplossing voor mijn probleem.

Bol schreef op 15.03.2020 om 06:57 uur

Hallo Ingrid-alain.

Zelf heb ik niets met websites bouwen. Ik heb een goede kennis van mij uw probleem voorgelegd. Hij mailde mij dit terug.

Hi, Rob.

De site mixt http inhoud met https inhoud. Bij het uploaden probeert de Web Designer de https inhoud op een http webserver op te slaan. Dit moet resulteren in een fout.

De site wordt gehost op een Magix-webserver. Helaas kan het geen veiligheidscertificaat installeren.

De oplossing: Ingrid-alain moet proberen de diashow direct op zijn eigen server te installeren zonder https.

Ik spreek de wens uit, dat dit antwoord u verder helpt.

Succes,

Rob

ingrid-alain schreef op 15.03.2020 om 17:56 uur

Hoi Rob,

Bedankt voor de reactie, de foto slideshow die je hierboven aantoont staat al van in het begin op de website en is met het programma ingevoegd vanuit de contentcatalogus en heeft nooit problemen gegeven...ik zou denken dat deze dingen gemaakt zijn om samen te werken met het programma omdat dit erin zit. Nadien is er een andere video in het privé gedeelte geplaatst net de dag vóór alle problemen begonnen zijn. Deze video staat dus wel online en werkt...zou deze ook nog de oorzaak van de huidig problemen kunnen zijn? Intussen heb ik nog een ander probleem erbij...ik probeer nog steeds te uploaden maar krijg nu de melding : remote file nog found

Heb waarschijnlijk met filezilla verkeerde zaken verwijderd. Kan dit nog hersteld worden? Vindt het super dat er nog mensen zijn die met mij mee zoeken naar oplossingen want alleen kom ik er zeker niet uit.

Mvg,

Ingrid

Bol schreef op 15.03.2020 om 18:05 uur

Hallo Ingrid,

Ik zou u niet kunnen zeggen wat er verkeerd gaat bij u, maar ik zal het eens voorleggen aan mijn kennis. Als ik een antwoord krijg, laat ik het u zo spoedig mogelijk weten.

Groet,

Rob

Bol schreef op 16.03.2020 om 16:16 uur

Hallo Ingrid,

Het onderstaande antwoord kreeg ik van mijn goede kennis toe gemaild. Ik hoop dat u er wat aan hebt?

Hoi, Rob,

Het "oude" FTP-probleem, dat Ingrid rapporteerde kan waarschijnlijk alleen worden opgelost door Magix-ondersteuning. Het probleem is te complex om met één idee een oplossing te vinden. Hiervoor zouden veel meer details over de paginastructuur en de upload beschikbaar moeten zijn.

Het nieuwe FTP-probleem is zeker gebaseerd op ontbrekende bestanden/directories. De beste oplossing is om alle HTML-bestanden en de directory "index_htm_files" op de webserver volledig te verwijderen. Daarna moet een volledige upload worden gedaan met de Web Designer. Het aangevinkte vakje "snel publiceren" moet eerst worden uit gevinkt!

De site zou dan weer normaal moeten werken.

Succes,

Rob

ingrid-alain schreef op 18.03.2020 om 18:43 uur

Dit is het antwoord dat ik gekregen heb van Magix support. Ik ben een leek en krijg er kop nog staart aan. Ik ben bang dat ik zaken ga verwijderen die ik niet mag verwijderen.

Maak uw FTP-server eens schoon; door alle bestanden van uw website daar eens te verwijderen en daarna uw website opnieuw te publiceren (uploaden).
Zie hiertoe onderstaande tutorial hoe dat te doen met de FTP-client Filezilla.

U kunt uiteraard ook publiceren met Filezilla; dat geeft vaak wat meer controle-mogelijkheden.

Zie onderstaande website (onderste gedeelte) om uw site via Filezilla naar uw eigen FTP host te uploaden.
U exporteert dan uw site in Webdesigner naar een (nieuwe lege) map op uw harddisk, en alles wat dan in die map staat moet dan geupload worden naar de betreffende publicatiemap van uw hoster. Let erop dat u bij de export als bestandsnaam index.html heeft staan (alleen index is hier toegstaan).

http://www.magix-online.com/nl/hulp-support-magix-web-designer-hosting/website-publiceren.3207.html

P.S. Alleen aangepaste bestanden opnieuw publiceren:
Vanaf MAGIX Web Designer 7 (Premium) wordt standaard bijgehouden welke bestanden in uw gepubliceerde website zijn gebruikt, en wanneer u opnieuw publiceert na wijzigingen te hebben gemaakt herpubliceert MAGIX Web Designer (vanaf versie 7) alleen de gewijzigde bestanden. Dit maak publiceren in de meeste gevallen veel sneller.

Maar MAGIX Web Designer (vanaf versie 7) weet niet of u bestanden heeft bewerkt of verwijderd met een ander programma. Dus als u problemen heeft waarbij de gepubliceerde site niet overeenkomt met een lokaal geëxporteerde kopie, is het verstandig de gehele site opnieuw te publiceren. Om dit te doen schakelt u in de Webeigenschappen (via menu Acties) de optie "Alleen aangepaste bestanden opnieuw publiceren" ("Snel publiceren" in versie 9) op het tabblad Publiceren uit. Dan wordt de volgende keer dat u publiceert elk bestand van de site gepubliceerd, waarmee dus alles zeker up-to-date is.

Belangrijk is bovendien dat de eerst pagina van uw site altijd index.html of index.htm heet.
In Webdesigner zelf klikt u met rechts op de eerste pagina en kiest Webeigenschappen of Eigenschappen website, tabblad Pagina; daar moet bij "Bestandsnaam pagina" staan index, en niets anders (voor de overige pagina's maakt dat niet uit). Bij "Titel pagina" kunt u wel invullen wat u zelf wilt.

Daarna bij het Publiceren en/of het exporteren wat daaraan vooraf gaat dient u altijd als bestandsnaam index te hebben staan.

Opmerking: Dit moet altijd index.htm of index.html zijn omdat een webserver altijd naar die bestandsnaam zoekt om uw site te publiceren.

Hallo Ingrid,

Het onderstaande antwoord kreeg ik van mijn goede kennis toe gemaild. Ik hoop dat u er wat aan hebt?

Hoi, Rob,

Het "oude" FTP-probleem, dat Ingrid rapporteerde kan waarschijnlijk alleen worden opgelost door Magix-ondersteuning. Het probleem is te complex om met één idee een oplossing te vinden. Hiervoor zouden veel meer details over de paginastructuur en de upload beschikbaar moeten zijn.

Het nieuwe FTP-probleem is zeker gebaseerd op ontbrekende bestanden/directories. De beste oplossing is om alle HTML-bestanden en de directory "index_htm_files" op de webserver volledig te verwijderen. Daarna moet een volledige upload worden gedaan met de Web Designer. Het aangevinkte vakje "snel publiceren" moet eerst worden uit gevinkt!

De site zou dan weer normaal moeten werken.

Succes,

Rob

 

ingrid-alain schreef op 18.03.2020 om 18:45 uur

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb alle bestanden verwijderd uit mijn webspace (zonder filezilla) en dan rechtstreeks via het programma opnieuw gepubliceerd. Alles werkt perfect.

Bol schreef op 18.03.2020 om 19:26 uur

Hallo Ingrid,

Het doet mijn deugd om te lezen, dat het antwoord van Magix en mijn goede kennis uit Duitsland u op het juiste spoor hebt gezet.

Heel veel succes,

Rob