Gemonteerde Film exporteren naar videocamera Canon MX2

avranken16 schreef op 27.08.2012 om 17:13 uur

Beste,

Ik heb een videofilm gemonteerd van 27 min. in VDL 16  en wil die exporteren naar de canon MX2 videocamera op een DV bandje.

Dus weer terug zetten op een DV bandje heb van alles al geprobeerd maar lukt niet.Er staat ook nergens een duidelijke beschrijving van.

Heeft iemand daar ervaring mee die me kan vertellen wat ik precies moet doen?

Alvast bedankt  Ton Vranken

Reacties

bobbiaan schreef op 27.08.2012 om 20:19 uur

Beste....,

Ja hier moet je de handleiding van de camera er bij halen want op de camera moet je de setting aanpassen om de film op het DV bandje terug te spelen.

Suc6

Bobbiaan

avranken16 schreef op 28.08.2012 om 08:55 uur

Dag Bobbiaan,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de handleiding door gelezen en het zou gewoon moeten kunnen.

In VDL bij gestand staat video en audio uitvoeren dat werkt allemaal ook de comunicatie met de camera doet het .

Als test heb ik een stukje film van een min.in vdl zie ik  dat hij de mixdown uitvoert (wat ik al raar vinft) want ik heb de ervaring in het verleden met andere monteer programma's dat dit rechtstreeks gaat zonder eerst een soort DV  AVI wat hij er van maakt.

Ik heb contact gehad met mijn videowinkel hij zou mij vandaag proberen te helpen.

Gr. Ton

PS mijn camers is de Canon  XM2

bobbiaan schreef op 28.08.2012 om 20:03 uur

Ton,

Als je het project af hebt dan ga je naar:

bestand/naar apparaat uitvoeren/ kies het type camera/ stel de export waarden in. Nu moet de camcorder op opnemen ingesteld staan en moet het werken.

Bobbiaan

avranken16 schreef op 31.08.2012 om 09:28 uur

Beste Bobiaan,

Ik wil je nog even bedanken voor de tip over het expoteren van de gemonteerde film in VDL naar de XM2 canon camera.

Ik heb zoals jij vermelde heb ik in het menu in de camera  bij VCR setup  AV-out op off gezet en krijg nu de film vanuit magix rechtstreeks naar de camera.

Ik had eerst nog eens geprobeerd vanuit VDL via bestand video/audio uitvoeren maar dat lukt  want hij maakt er eerst een DV AVI van maar dan loopt de boel vast.

Vriendelijke groetjes Ton