Reacties

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 10:45 uur

@Thierry-Bonnaff

Beste Thierry-Bonnaff.

Kijk een naar deze korte compilatie,

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7489119/

een oplossing om Uw probleem( oproep ) te verhelpen.

Sc6

Michael /Forum Moderator

Thierry-Bonnaff schreef op 10.10.2020 om 11:21 uur

Ik ken de 'handleiding' en het systeem, maar 'de voorgrond' blijft transparant tov de achtergrond......Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd?....Waar moet je opletten: volgorde manoeuvres? Vorige keer lukte het wel...

Bol schreef op 10.10.2020 om 11:29 uur

Hallo Thierry,

Als ik goed heb, werkt vanaf VDL 2018 de Chrome Key groen niet naar behoren. Dit is een BUG in het programma. Ik heb dit al een keer neergelegd bij Magix Support, die zou het doorspelen aan de programmeurs. Tot op heden is deze BUG nog niet gerepareerd

Om het groene scherm transparant te maken doe dan het volgende:

• ga naar: Effecten / Chroma Key 
  • klik "Kleur"
  • activeer het object (groen)
  • Markeer in het previewvenster het gedeelte met de kleur, die u transparant wilt hebben. in u geval groen
  • zie mijn filmpje

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 11:31 uur

@Thierry-Bonnaff

Beste Thierry.

Is de compilatie niet duidelijk genoeg, dit is de juiste manier

Uw PNG laat U niet zien hoe de opbouw is,vandaar mijn suggestie.

Sc6

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 10.10.2020 om 11:52 uur

Hallo Thierry,

Het is aan u om te beoordelen of het filmpje, dat ik op het forum hebt gezet, voor u de uitkomst is. Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Thierry-Bonnaff schreef op 10.10.2020 om 12:06 uur

ok, zal het nog eens bekijken, op een later uur. Ailvast Dank u.....!

Bol schreef op 10.10.2020 om 14:02 uur

Succes👍👍👍Thierry. Ik spreek de wens uit, dat het filmpje voor u goed zichtbaar en te lezen is. Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 14:40 uur

@Thierry-Bonnaff

Beste Thierry.

De bedoeling is toch een greenwall opname te bewerken in het beeld.(de dame staat voor een groen scherm (dit is apart opgenomen ) en moet te zien zijn in beeld op de voorgrond via chromakeying

Mijn opname is ivm privacy met een logo van V & D gemaakt (in vervlogen jaren veel Greenwall opname gemaakt met personen (geleerd op de grafische lyceum te Rotterdam)maar helaas moeten verwijderen.

Zelf ben ik overgestapt naar VEGAS Pro ook van MAGIX, daar is het resultaat in een paar klikken gerealiseerd zonder problemen .

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 10.10.2020 om 15:21 uur

Hallo Thierry,

Uw probleem speelt zich nu af in Video Deluxe 2021. U mag / kunt deze niet vergelijken met VEGAS Pro. Kort en maar bondig samengevat:

• uw probleem is, dat als u met Chroma Key stempel / groen aanklikt, de groene kleur in het previewscherm niet transparant maakt, maar grijsachtig.
  • Als u nu de met Chroma Key de optie kleur kiest en met de muis een stukje groene keur selecteer in het previewscherm, dan wordt deze wel transparant gemaakt.

Deze BUG zit er al in vanaf Video Deluxe 2018.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2020, 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Thierry-Bonnaff schreef op 10.10.2020 om 18:16 uur

Ben mij aan het 'doodklikken' op alles en het wil maar niet lukken...... IK en informatica.... pffffff Word er groen en grijs van!!!....

Bol schreef op 11.10.2020 om 00:15 uur

Hallo Thierry,

Ik weet dat u een slechtziend bent. Vandaar dat ik extra grote afbeeldingen heb gemaakt. Als u op de afbeelding klikt wordt deze vergroot.

Uw geüploade afbeelding heb ik nog eens geanalyseerd en zag dat u naast Chroma key Groen ook nog het Videoniveau gebruikt. Deze moet u niet gebruiken.

Hoe dan wel:

• ga naar: Effecten / Video effecten / Chroma Key
  • klik op: "kleur"
  • in het volgende schermpje klikt u op "Ok"
  • teken een vierkantje met de muis op het groene vlak in het previewvenster
  • Laat de muisknop los
  • Wat groen was is nu transparant.
  • Het resultaat

Ik hoop dat deze uitleg u verder helpt

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.10.2020, 00:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Thierry-Bonnaff schreef op 11.10.2020 om 10:15 uur

GELUKT dankzij de wetenschappelijke pedagogische psycholigische uitleg van BOL!!! ;-) Merci. Lag waarschijnlijk aan 'videoniveau' (wat is dat?..). Mijn nachtelijke achtergrond was ook geen ideaal vertrekpunt voor de greenkeytest. Nu nog leren om die groene schijn in haar haar te illimineren.... ;-) Green tea!...Santé en merci Bol!!!!

Bol schreef op 11.10.2020 om 11:22 uur

Hallo Thierry,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u met mijn gedegen uitleg, weer verder heb kunnen helpen.

Dit schrijft Magix over Video-niveau. Video-niveau wijzigt de helderheid van de video voordat andere video-effecten worden toegevoegd. Dit kan een aanzienlijke invloed hebben op de effecten, met name bij chroma-keying. De niveau-instelling kan worden geautomatiseerd, zodat u twee video's dynamisch met elkaar kunt mixen.

De groene schijn in haren komt meestal, doordat de persoon te dicht voor het groene scherm staat. Volgens mij kunt u dit corrigeren door de Drempelwaarde en / of de overgangsgedeelte aan te passen.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.10.2020 om 11:38 uur

Hallo Thierry,

Even een clipje opgezocht, waar ook het haar groen was. Dit heb ik iets kunnen corrigeren door gebruikmaking van de functie Anti-Spill. Zie afbeeldingen.

Voor Anti-Spill

Na gebruik van Anti-Spill

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.10.2020, 11:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Thierry-Bonnaff schreef op 11.10.2020 om 21:17 uur

Anti spil niet voldoende...Maar ik denk via kleurencorrecties..... Weekopdracht.... ;-) Merci voor uw INZET!!

Bol schreef op 12.10.2020 om 00:32 uur

Hallo Thierry,

Laat het mij weten of via kleurencorrecties het u gelukt is, om het groen in het haar te elimineren.

Succes 👍👍👍

Rob

PC -1-

PC -2-