Ik ken de 'handleiding' en het systeem, maar 'de voorgrond' blijft transparant tov de achtergrond......Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd?....Waar moet je opletten: volgorde manoeuvres? Vorige keer lukte het wel...
Als ik goed heb, werkt vanaf VDL 2018 de Chrome Key groen niet naar behoren. Dit is een BUG in het programma. Ik heb dit al een keer neergelegd bij Magix Support, die zou het doorspelen aan de programmeurs. Tot op heden is deze BUG nog niet gerepareerd
Om het groene scherm transparant te maken doe dan het volgende:
ga naar: Effecten / Chroma Key
klik "Kleur"
activeer het object (groen)
Markeer in het previewvenster het gedeelte met de kleur, die u transparant wilt hebben. in u geval groen
De bedoeling is toch een greenwall opname te bewerken in het beeld.(de dame staat voor een groen scherm (dit is apart opgenomen ) en moet te zien zijn in beeld op de voorgrond via chromakeying
Mijn opname is ivm privacy met een logo van V & D gemaakt (in vervlogen jaren veel Greenwall opname gemaakt met personen (geleerd op de grafische lyceum te Rotterdam)maar helaas moeten verwijderen.
Zelf ben ik overgestapt naar VEGAS Pro ook van MAGIX, daar is het resultaat in een paar klikken gerealiseerd zonder problemen .
Uw probleem speelt zich nu af in Video Deluxe 2021. U mag / kunt deze niet vergelijken met VEGAS Pro. Kort en maar bondig samengevat:
uw probleem is, dat als u met Chroma Key stempel / groen aanklikt, de groene kleur in het previewscherm niet transparant maakt, maar grijsachtig.
Als u nu de met Chroma Key de optie kleur kiest en met de muis een stukje groene keur selecteer in het previewscherm, dan wordt deze wel transparant gemaakt.
GELUKT dankzij de wetenschappelijke pedagogische psycholigische uitleg van BOL!!! ;-) Merci. Lag waarschijnlijk aan 'videoniveau' (wat is dat?..). Mijn nachtelijke achtergrond was ook geen ideaal vertrekpunt voor de greenkeytest. Nu nog leren om die groene schijn in haar haar te illimineren.... ;-) Green tea!...Santé en merci Bol!!!!
Het doet mij deugd om te lezen, dat u met mijn gedegen uitleg, weer verder heb kunnen helpen.
Dit schrijft Magix over Video-niveau. Video-niveau wijzigt de helderheid van de video voordat andere video-effecten worden toegevoegd. Dit kan een aanzienlijke invloed hebben op de effecten, met name bij chroma-keying. De niveau-instelling kan worden geautomatiseerd, zodat u twee video's dynamisch met elkaar kunt mixen.
De groene schijn in haren komt meestal, doordat de persoon te dicht voor het groene scherm staat. Volgens mij kunt u dit corrigeren door de Drempelwaarde en / of de overgangsgedeelte aan te passen.
Even een clipje opgezocht, waar ook het haar groen was. Dit heb ik iets kunnen corrigeren door gebruikmaking van de functie Anti-Spill. Zie afbeeldingen.