Herinstallatie

Ernst-SPOOR schreef op 05.08.2022 om 16:37 uur

Ik heb een MAGIX Video deluxe met een verlenging van de updateservice van 2019.

Door de pandemie heb ik geen vakantie foto/video's gemaakt in 2020/2021.

Bij het recent maken van een video ondervind ik grote problemen bij het maken en vooral afmonteren van mijn project in mp4 formaat. Een eerdere suggestie om een programma reset te doen heeft wel een keer geholpen, maar niet consistent.

Ik zou graag het programma willen verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb de orderbevestiging, bestelnummers, serienummer van het pakket en de links en bestelcodes van de aanvullende programma's.

Kan ik dit zonder problemen doen?

Met vriendelijke groet.

Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 17:58 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst,

op 30.06.2022 heeft U een gouden tip gekregen, daarna werkte het mooie MAGIX product weer goed,(vraag)waarom wilt U nu het programma verwijderen en opnieuw installeren.

Zijn er dan veranderingen aangebracht aan de configuratie.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 05.08.2022 om 19:21 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

Wanneer bij u de updateservice datum is verlopen, dan raad ik u sterk af om uw Video Deluxe te herinstalleren, omdat u dan alleen nog maar de basisversie installeert.

optie -1-

Zij uw videokaart drivers up-to-date. Als u een Nvidiakaart hebt ga dan naar: Nvidia.com anders naar de leverancierssite van uw videokaart.

optie -2-

Wat u nog zou kunnen proberen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen.

Als u deze verwijdert, dan wordt het programma op de standaardwaarde teruggezet en eventuele configuratiefoutjes hersteld. Bij het opstarten van VDL wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Met vriendelijke groet.

Rob (forum moderator)

Ernst-SPOOR schreef op 07.08.2022 om 16:25 uur

Heren, dank voor uw reacties. Helaas bleek de gouden tip slechts van korte duur. Ik heb daarom nog een aantal keren een reset uitgevoerd. Maar blijf problemen houden met exporteren in MP4. Zwart scherm (secties), of zwart scherm daar waar teksten zijn ingevoegd.

Kort na mijn vraag over herinstallatie ontdekte ik dat het uitschakelen van "calculate video effects on GPU" het probleem van de zwarte schermen in MP4 oplost. Maar ik krijg de indruk dat het resultaat wat bibberig is. Zowel in 25 als 50 fps.

De driver versie van mijn NVIDIA kaart is de laatste die NVIDIA op de website heeft staan. Ik heb ACER gevraagd, aanbevolen door NVIDIA, of zij die adviseren. Ik stel mij voor een refresh te doen.

De ini file heb ik verwijderd. Maar zie geen duidelijk resultaat.

mi-bo schreef op 07.08.2022 om 17:12 uur

@Ernst-SPOOR

Beste Ernst.

Dank voor uitgebreide Feedback.

Is het correct dat U hier mee werkt,

Intel Core2 Duo P7350 NVIDIA GeForce 9600M GS 512 Mb.

Ik heb een vermoeden dat Uw Pc niet geschikt is om met MVDL 2019/2020 te werken.

Wat voor harde schijven heeft U zijn dat toerenschijven of ssd schijven.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 07.08.2022 om 17:46 uur

@Ernst-SPOOR

Hallo Ernst,

In een van uw vorige topic lees ik, dat u werkt met:

• Video Deluxe Premium 2019 met update service t/m/ 2020.
  • Windows 10 64-bit Intel Core2 Duo P7350 NVIDIA GeForce 9600M GS

Even voor u op de Nvidia.com site gekeken en daar zie ik, dat uw NVIDIA GeForce 9600M GS vanaf 2017 niet meer wordt ondersteund. GeForce 342.01 met de releasedatum 14-12-2016 is de laatste driver.

Succes,

Rob (forum moderator)